De Mei Indiaantjes Mama's 2011 - DEEL 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Bloemmm, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Monika, hier op het cb wegen ze ook alleen maar met het inloop uurtje. Hier zeggen ze dat het slecht is voor de gewrichten als jhet kind tevaak gemeten wordt?????????

2. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    @monika: 430gram in een maand tijd is niet weinig volgens mij... Ze groeien niet meer zo hard als in het begin he.... anders zijn ze als ze 1 jaar zijn 20 kg:p Lucas was de laatste x 'maar' 150 gram aangekomen.....

3. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    oooh vergeleken met jullie ben ik een lui lak vandaag:D
    ik heb gedaan:
    - was aangezet/opgehangen
    - gestreken
    - vaatwasser schoongemaakt
    - wctjes gedaan
    - bedden rechtgetrokken
    - woonkamer opgeruimd

nou ik ga weer ff verderrrr

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bloemetje was aan het eten maken.
    Ik heb gisteren het hele huis al gedaan dus vandaag hoef ik op 2 wasjes wassen na niets te doen :D
    Mijn soep staat al klaar, gehaktballetjes en patatjes die ik zelf gesneden ben zijn klaar voor de oven en de rijst is ook al klaar.
    Nog even een salade met feta en olijven en ik ben klaar.

Eerst Mira maar eens in slaap krijgen!

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Oh ja, gestreken heb ik ook nog....

Ze zeiden hier op het cb dat er dan teveel aan de beentjes getrokken werd. Waarom ze het dan eerst iedere maand doen en daarna langere periodes ertussen (nu 1 maand verder dan de vorige keer). Maar goed wie ben ik.
    Nu net zelf gemeten en kwam op 69,5 uit. 2,5 cm lijkt weinig na de 5 van afgelopen keer :)

Hier net Gabriël groentje hapje gegeven. Wilde de fles nog wat rekken, omdat hij vanmorgen een uur te vroeg was en hij nu echt honger had.
    Bijna een groot potje op en nu op bed, want hij slaapt zo weinig overdag en dan is hij doodop.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    he he ik zit :D

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    SQ; Hebben ze al gebeld???!!!

8. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    nope... ben nog aan het wachten...

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik duim SQ!
    *Knuffel*

10. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden. Zo reageren, maar ik heb even kort een vraagje

Het kan door het weer komen, maar het kan ook zijn dat kleine S gewoon geen genoegen meer neemt met 'alleen maar 'melk. Dus ipv 6 maanden voeding ( allergieen enzo ) ga ik toch al morgen beginnen. Een ruim maandje eerder. Ik zat te denken om met worteltjes te beginnen. Maar ik wil ook wel in de middag een fruithapje maken. Jullie doen gewoon een appel pureren en dan geven? Hebben jullie nog tips? BV Meloenen, perzikken ( mogen ze dat nu al wel ? ) peertjes, ... nou wat nog meer?

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wat ze mogen:

Appel, peer, banaan, perzik, nectarines, druiven, meloen
    Worteltjes, sperzieboontjes, bloemkool, broccoli

Wie vult mij aan ;)

12. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    in mijn cb boekje staat een lijstje. zal het zo eens pakken ben nu aan t voeden :p

13. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Monika.. thanks

Iekje.. bedoel je dat blauwe boekje? die heb ik ook. Even zoeken

14. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ja, er staat een lijstje, maar dat is een voorbeeld

Dus er staat;Bv: Banaan, peer meloen, perzik, mango.

Groente voor beginners: Bloemkool, broccoli, wortels, sperziebonen, snijbonen, pompoen, courgette, witlof.. Ieuw witlof.. Maarja, lijkt mij toch wel meer groente en fruit?

En trouwens, wanneer maken jullie hele happen? Want ik ben niet van plan maanden lang alleen groente of fruitpotten te geven. Eigenlijk is mijn doel dat hij na 2 maanden volledig mee eet .

15. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Oja; ik zie als tip inderdaad staan ... vanaf 6/7 maanden. Fijngemaakte hap van fruit en savonds groente met aardappel / rijst

Dus even een maandje groente hapjes, en daarna doe ik er dan aardappel rijst in.

En nog een vraag; wegen jullie de groente / fruit?zoja; hoeveel groente en hoeveel fruit moet t zijn? Want ik zou gewoon een potje maken en ik zie wel of hij genoeg heeft of meer wil hebben

16. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb gekleurde bakjes gekocht bij de Xenos. 1 zo'n bakje bijna vol is een groot potje fruit/groente.
    Dus heb ik een goede indicatie. En dat grote potje gaat hier bijna op (vanmiddag op een hap of 5 na).

17. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    #357 sunnyqueen21, 27 sep 2011
    Laatst bewerkt: 27 sep 2011
    Om 16.15!!!!!!! belde ze pas... Ten eerste instantie vind ik dat al niet netjes als je tegen de sollicitanten zegt dat je om 15.30 belt en vervolgens 3 kwartier later al belt, maar goed dat terzijde.
    Ik ben dus niet aangenomen en wel om de volgende reden. Ik zou te direct zijn en dat vonden ze geen prettig idee aangezien je bij mensen thuis komt en in HUN huis bent. Nou werkelijk waar mijn broek zakte letterlijk op mijn enkels, want dit heb ik nog nooit gehoord... Ik en te direct.... Nou iemand die mij goed genoeg kent weet dat die 2 niet samen gaan. Ik ben pas direct in mijn vriendengroep met mensen die ik al jarenlang goed ken en waarvan ik weet dat ze het kunnen waarderen. Ik ben eerder een beetje terughoudend in nieuwe situaties dan direct.... Dus dat vond ik echt flauwekul... Dus ik gaf toen aan dat ik tijdens mijn werk wat ik nu doe ook met de mensen omga of ben ik bij hen thuis. Ze zitten dan wel in een verpleeghuis, maar wij moeten met ze omgaan of kom je bij hen over de vloer. Dus dat is hetzelfde en daar zeggen collega's dus dat ik juist heel sociaal en respectvol ben naar de bewoners toe. (dit heb ik tijdens het gesprek ook vermeld want ze vroegen wat andere collega's van mij zeiden!)
    In de vacature vragen ze naar een enthousiaste medewerker die handelend kan optreden. Nou tijdens het gesprek gaven ze al aan dat ik enthousiast ben.... Dus dat zit goed. Maar om handelend te kunnen optreden moet je sterk in je schoenen staan en niet te terughoudend of te verlegen zijn.... En wat zeggen ze... Ik ben te direct.... Nou sla mij maar neer ik heb dit nog nooit gehoord... Ik heb 2 jaar terug tijdens een sollicitatie gesprek gehoord dat ik te afwachtend ben..... Hoe kun je nou te afwachtend en te direct tegelijk zijn....???????????? Ik heb ff een flink potje gejankt....

Vriendlief wordt zowat weg getreiterd door 1 van zijn bazen... Die heeft dus vrijdagmiddag toen vriendlief naar huis was het geluid van de computer gehaald zodat vriendlief dus geen muziek meer kan luisteren. Dit heeft die baas bij een andere collega al eens eerder geflikt toen die op vakantie was. Ze luisteren overigens gewoon muziek met oordopjes in dus niemand die er last van heeft. 1 oordopje in en het andere oor vrij om de telefoon en collega's te kunnen horen. En Vriendlief had nog wat uren staan om op te nemen. Die wou hij vrijdag op nemen... Zeggen nee dat kan niet want die hebben wij al voor je in gepland op 7 en 8 november. Zijn contract loopt 8 november af en dat is op een dinsdag en nu hebben ze die verlofuren op maandag en dinsdag ingepland zodat vrijdag 4 november zijn laatste dag is. Ik zei dat mag helemaal niet want het zijn jou verlofuren en jij mag bepalen wanneer je die wilt inplannen (in overleg natuurlijk) en niet hen. Nou heeft hij gezegd dat ik vrijdag moet werken en we geen oppas hebben voor JElke dus dat hij vrij MOET.... Nou ze zijn uiteindelijk overstag gegaan, maar de manier waarop maakt het vriendlief niet echt leuk meer om naar het werk te gaan...

WAT EEN KUTZOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Zo dat moest er even uit!

18. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ja maar G. krijgt al een tijdje een hapje....

advies cb hier: beginnen met 2 lepeltjes en iedere dag een lepeltje erbij.... als ie het bijv. een weekje heeft gehad zit je op 9 lepeltjes en kun je gaan veranderen naar een ander hapje en zo ophogen totdat ie genoeg heeft (maar zichzelf niet over eet)....
    ja ik weet het een beetje vaag maar in het begin maar 2 lepeltjes en dat voorzichtig ophogen

19. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    oooooow SQ wat balen van je solli!!!!
    en wat vaag zeg... maarja die thuiszorg is ook erg vaag...... succes met verder zoeken...
    en wat een L*l van een baas zeg.....
    maareh zij mogen inderdaad niet de vrije uren van je vriend invullen!!!

hmm volgens mij heeft K.tje een slaapdagje.... vanmorgen van 9 tot 10 uur geslapen... om 11.15uur een fles en geslapen tot kwart voor 2...
    om 14.15uur een fles en geslapen tot 4uur en net om 17.00uur een fles en weer slapen..........

20. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hee meiden,

Ben net pas thuis. Samen met mijn vader, moeder en Lynn naar Rotterdam geweest. Helaas hadden ze het jasje niet meer bij V&D maar heb wel een leuk setje gekregen van Noppies bij de Prenatal :D
    Ga morgenavond ook even kijken (zijn mamamazzeldagen) voor een voetenzak, scheelt toch weer zo'n 20 euro.
    Lynn is zo lekker makkelijk, lekkerr in de kinderwagen, vindt het allemaal prima. Af en toe haar ogen dicht en dan alweer open.
    Op een terrasje haar flesje op gedronken en weer naar huis.
    Ze ligt nu in de box, gaat nu van alles vast grijpen, zo leuk!

Nou ik ga even bijlezen & reageren hier....

Deel Deze Pagina