De Mei Indiaantjes Mama's 2011 - DEEL 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Bloemmm, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ook een Gefeliciflapstaart voor S. :D
    Veel plezier in de stad, Amstelveen is toch voor een groot deel bedekt. Dus dat is wel fijn! :D
    I loveeeeeeeeeeee Amstelveen.

Mira heeft net een uurtje geslapen, zo even wat fruit geven.
    Heerlijk zo'n dagje thuis

2. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ja das waar. Dus dat valt wel weer mee. Volgens mij is het niet echt koud, dus ik weet niet wat ik s je moet aantrekken. Ik heb wel weer zijn voetenzak in de kinderwagen gedaan.

Hij eet de laatste 3 dagen brocolli. Ik had het idee dat hij de wortels wel lekker vindt, maar die brocolli komt er gelijk weer uit, Volgens mij vindt hij het niet helemaal lekker hihihihi. Ik had ook pastinaak liggen, dus misschien geef ik hem dat straks wel.

Geven jullie al aardappels?

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik wel, samen met de groente. Gaat er super in hier.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga als ze 6maanden is aardappels geven.

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    Sje gefeliciteerd met je vermaanddag!!!

palmpje K.tje heeft een huispakje aan.. als we naar buiten gaan een vestje.. in de kinderwagen ligt de onderkant van de voetenzak en die is lekker warm onder zn billen :D (van de mutsy kun je de bovenkant helemaal afritsen)

solly bloemmie ik zal het niet meer doen....

lovely wat doe je (ala isabella van Phineas en Ferb)????

net gelukkig geen regen op het schoolplein :D
    heb K.tje lekker op de arm genomen want ik vond de wind niet zo leuk voor m.... hij heeft heeeerlijk rond kunnen kijken :D

6. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Nou Monika, dan g aik het binnenkort maar even proberen

Bloem; waarom wachten tot 6 maanden, is daar een speciale reden voor?

Muts; Ja, ik heb ook zo'n zak die je helemaal open kan ritsen, maar ik laat de onderkant denk ik gewoon dicht. MIsschien toch een jasje, maar dan open want hij is nog steeds verkouden. Moet je die kleine zo weer naar school brengen?

Nou ja, ik dacht: Sje komt 12 00 uur voor zijn fles. Nou meneer ligt mooi nog te pitten. Hahhaha, heel mijn planning weer in de war.
    Voor vanavond haal ik wat lekkers.. Weet nog niet wat ( geen warm eten want ik heb nog een schaal lasagne. Gewoon een snack )..

En dat diner van ons gisteren was echt leuk. Lekker aan tafel. Sje heeft ook nog 10 minuten in zijn stokkestoel gezeten. Hij vond het geweldig. Normaal eten we lekker makkelijk op de bank, maar het was wel even goed zo.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Palmpje, nee die getalletjes boeien me in principe niet zo.
    Maar doordat Mira niet echt een schema heeft is het voor mij heel moeilijk in te plannen wanneer ze fruit en groente krijgt.
    Die krijgt ze dus (helaas) niet elke dag om dezelfde tijd.
    Ik wil eerst graag met Yoghurt beginnen over een weekje of 2 en daarna met aardappels/pasta/rijst.
    Meer een planningsprobleem dus :p
    En daarnaast merk ik dat ze genoeg heeft aan fruit en groente, als ik er ook maar iets teveel van geef dan drinkt ze haar flessen nog slechter en dat mag natuurlijk ook niet.
    Dus de hoeveelheden fruit/groente/friso die ik nu geef is ideaal voor haar.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb een kleine baby nichtje in Turkije.
    En ik was laatst met mijn oma aan het praten en die zei dat de dokters daar kindjes van 5/6 maanden het volgende adviseren;
    Ochtend; 1eigeel met 1walnoot en 1 stukje feta kaas (noemen wij Turkse kaas, dat witte) in de blender en een stukje van de binnekant van brood.
    Middag;Fruit met babykoekjes
    Avond; Aardappels, groenten stomen en dan door de blender, in een bakje doen en dan een lepel yoghurt erop (dikke griekse yoghurt)

Ik schrok er best van, ik vroeg nog of ze het zeker wist.
    Later de vrouw van mijn oom aan de telefoon gehad (de moeder van mijn nichtje) en ze bevestigde het :D
    Hahahahahahahahahahha

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh en een ander nichtje geven ze elke avond ook nog wat soep, zonder kruiden en zout natuurlijk.
    En dan wel zelfgemaakte soep. :D

10. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik zou niet weten waarom soep niet kan. Feta kaas zou ik zelf niet snel doen hoor en dat eigeel ook niet. Maar nu ben ik geen voorstander van rauw eten.. misschien daarom. En weet je bloemie; overal op de wereld gelden andere adviezen. Niet alle adviezen in NL werken voor alle kinderen hier, en dat geldt ook voor andere landen. Wat ik eerder al zei; Wij kennen onze kids het beste.

Ik denk dat het consultatie bureau stijl achterover slaat met dit Turkse advies :p

11. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    En dat van je planning. Zo herkenbaar. Misschien wil ik gewoon te snel. Maarja, ik geef hem meestal rond 4/5 uur groente.
    Ik ga ook nog geen aardappel geven. Eerst opbouwen met groente hapje in de avond/ fruithapje in de ochtend en als daar een ritme in zit ga ik met hele maaltijden gebruiken.

ONZE KINDJES MOGEN BIJNA OPVOLGMELK. Wat een mijlpaal weer :D

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Zo toe maar.
    Hier net een boterham met smeerworst geprobeerd. Net als bij de smeerkaas, 4 a 5 stukjes en hij wil niet meer. Nou mij prima. Fles er achteraan gegeven en nu slaapt hij weer lekker.

Hij hoeft ook niet van de ene op de andere dag een hele snee brood te eten, maar ben wel blij dat ik nu vast oefen, omdat hij straks met nr 2 melk minder schepjes mag hebben dus wel genoeg bijvoeding binnen moet krijgen.

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Haha ze doen ook gehakt in de soep :D

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het engst het eigeel! Dat zou ik denk ik echt niet durven..
    En feta kaas zou ik trouwens eerder geven dan normale kaas. Maar dat is waarschijnlijk omdat wij dat gewoon zo gewend zijn :p

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor.
    Ik heb sowieso maling aan wat mag/niet mag.
    Ik zie vanzelf wel wat mijn kind wel en niet wilt toch :D

16. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik vind feta echt niet lekker, dus heb het ook nooit in huis.

17. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ben trouwens zo blij dat het spugen bijna opgehouden is. Af en toe komt er ietspietsie melk naar buiten, maar verder. En dat gezeur over wat wel en niet mag.. Pffff, zo vermoeiend. Brood is een goed idee. Geef je normaal brood of glutenvrije dingen?

Monika; stopt Gabriel zelf het brood in zijn mond of doe jij het?

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar,
    Of hij het zelf eet of dat jij het voert Monika.

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    (Ik ben trouwens nog steeds niet van mijn luie reet afgekomen om te strijken....)

20. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Niet erg bloem.. De kreukels gaan er vanzelf wel een x uit :p

En Sje is ook nog niet van zijn luie reet gekomen. Hij slaapt nog steeds. Hahahahahahahahah. Zou hij het express doen?

Deel Deze Pagina