@meimmama, ik kijk hier bijna nooit meer maar zag toevallig je vraag voorbij komen! Met Jelke en ons gaat het prima hoor! Jelke woog afgelopen dinsdag 10 kilo en 755 gram en is 77,5 cm lang. Hij heeft 8 tandjes! Gaat zelf staan langs de tafel en in de box en aan de boekenkasten. Hij trekt zichzelf dus heel makkelijk op vanuit zit stand. Ook kan hij zelf nu de bank af. Dat hebben we hem geleerd hoe dat moet. Dan gaat hij op de buik liggen en dan zijn benen eerst over de rand van de bank en er af schuiven en dan op de voeten staand terecht komen. Vandaag deed hij dat helemaal uit zichzelf dus hij snapt het!! Verder gaat Jelke rond 19.15/19.30 op bed en wordt dan rond 9.00/9.30 wakker. HEERLIJK!! Hij krijg nog 3 flessen, maar de 2e fles (12.00) meng ik sinds vandaag. ik doe 90/3 opvolgmelk en dan aanvullen tot 200 ml met gewone melk. Dit vind hij heerlijk! Zo probeer ik de overgang naar gewone melk te maken. Alleen gewone melk zonder opvolgmelk vind hij weinig aan en thee met gewone melk hoeft hij ook niet dus doen we het op deze manier. De 1e en 2e fles zijn nog volledig opvolgmelk dat houd ik zo tot dat hij 1 jaar is ongeveer. Hij eet heerlijk met de pot mee meestal, alleen als we iets eten waar te veel zout door heen zit of echt niet geschikt is dan krijgt hij een potje! Met ons gaat het ook goed, alleen nog steeds geen werk helaas. Maar we redden ons wel. Met zuinig leven komen we er ook wel. Het is niet altijd leuk, maar ach we hebben elkaar en we blijven positief! Wij hebben ook een leuk bedrag wat we van de Belastingdienst terug krijgen in juni en dat willen we op de spaarrekening zetten zodat we weer een stap dichterbij onze bruiloft zijn!! Zo dat was het weer even voor nu! Ik lees dus zo af en toe nog wel eens mee!! Liefs
Zwaaizwaaiiiii....... Gisteren helaas een halve dag met Do in het ZH doorgebracht.... ze is gisterochtend van de commode gestuiterd en aangezien ze daarna ook nog ging spugen, ben ik voor de zekerheid eerst naar een KA geweest en daarna nog door naar de kinderafdeling in het ZH. Gelukkig vonden ze het daar niet nodig om haar op te nemen en mocht halverwege de dag weer naar huis... samen met Dootje. Moesten haar de komende 48 uur in de gaten houden en bij gekke dingen weer langskomen. Maar ze is de nacht goed doorgekomen en ze was goed vrolijk, dus het zal wel meevallen. Enne..... nieuwsflits..... zie mijn banner.....
Onze Kleine smurf wordt trouwens een echte deugniet, zijn broer z'n file slopen, aan haren trekken en dan lekker schateren... Hij is trouwens al een paar dagen 's nachts aan het spoken, misschien tandjes of een sprongetje? Nou ja zal wel weer overgaan meneer heeft inmiddels twee tanden en eentje met een puntje dus er komt dus toch wat bij
Gefeliciteerd Marjan! @Snieke; Haha erg herkenbaar. Mira trekt ook aan mn haar en gaat dan heel hard lachen @Sq; Fijn dat het zo goed gaat met Jelke! En ik hoop dat jullie snel werk vinden. Wij komen net van het CB. Ze is enorm gegroeid! Van 8880gr naar 9740gr (en 75cm) Nog steeds wel gemiddeld, maar ze beweegt zo ontzettend veel (Lees: Ze zit nooit stil) dus dat zag ik niet aankomen. Haha, daarom slaapt ze dus waarschijnlijk ook van 19.00 tot 08.30! Mn schema qua eten was ook perfect volgens de verpleegkundige dus daar kan het ook niet aan liggen. Ach als ze maar tevreden is Mira drinkt nog maar 2 flessen van 90 - 120cc ..en de prikjes zijn ook weer achter de rug! Bleh, ik blijf het iets vervelends vinden hoor. Hoop dat ze er niet al te veel last van krijgt. Ze is nu lekker aan het spelen in ieder geval
Sq wat een vlot ventje hebben jullie zeg! En wat een lange slaper!!! Hier ook aan het expirimenteren met gewone melk. Dat gaat er hier wel goed in. Luun heeft dr neus weer vol snot. Ze is ook altijd verkouden als ze tandjes krijgt, heel typisch! Pil vraagje: de dames de aan de pil zijn. Starten jullie met een nieuwe strip op de eerste dag van je menstruatie of als je er net van af bent?? Ik ben met een nieuwe pil begonnen na een maand zonder pil. En mn HA zei dat ik op de eerste dag van mn menstruatie moest beginnen dat heb ik dus een ssntal dagen geleden gedaan, en eerder begon ik met de pil als mn ongi was afgelopen. Maar zoals nu heb ik het idee dat ik meer en langer last heb van mn menstruatie als dat ik na mn ongi met een nieuwe strip begin...... Moet zo nog boodschappen doen als Luna wakker wordt. Zoooooooooo geen zin in!
Bij een nieuwe pil, moet je idd beginnen op de eerste dag van je menstruatie, dit ivm het opbouwen van bescherming. Het feit dat je nu meer/langer vloeit kan ook komen doordat je nu een maand geen hormonen hebt geslikt. Stel je bent nu begonnen op zaterdag (dag 1) dan slik je tot en met dag 21 (is een vrijdag), dan gaat je stopweek in.... tm dag 28 (ook een vrijdag) En de zaterdag begin je dan weer (dag 29 eingelijk dag 1) In principe wordt je in je stopweek ongesteld. Let op... dat je dus niet afwacht tot je ongi afgelopen is, want dan kan het zijn dat je buiten je stopweek komt... en dus te laat begint en dus niet meer beschermd bent!!!!!
Hey Marjan Gefeliciteerd ik dacht dat jullie er nog niet over uit waren of jullie nog een 3e wouden... Of tenminste je man wist het nog niet toch???
he marjan wat lees ik nu; gefeliciteerd!!!!!!!!! leuk joh! gaat alles goed? zal van de week eens bijlezen, nu even bankhangen met mn man.
Nou die beslissing is in die zin "voor ons" genomen... het is niet goed gegaan met mn pil. Niet verwacht dat het zo'n vaart zou lopen, maar het was direct raak
ok Marjan, dus was eigenlijk niet zo ''gepland'' maar uiteindelijk wel heel blij er mee! Nou super leuk Gefeliciteerd en ik wens je een goede en voorspoedige zwangerschap... en .... een jongetje zouden jullie wel leuk vinden denk ik
Ja het zou idd wel leuk zo'n een klein kereltje erbij..... anders gaat E het wel heul zwaar krijgen met zn harem!
@ Marjanneke, super proficiat met je zwangerschap! Toch onverwachts, maar wel heel erg gewenst merk ik zo Wanneer is the due date ? @ Meimama, gelukt met de pil ? Of ben jij nou ook binnenkort zwanger ? Hier nog geen plannen om binnenkort weer van de pil te gaan, vind het nu druk genoeg met kind, man, werk ect. Verder hier alles goed! Diem is nu over van tijgeren naar kruipen en hij gaat nu ook zelf zitten! Ook trekt hij zich op aan alles wat maar kan en de hondenwaterbak is niet meer veilig . Kon niet zoveel reageren, omdat onze pc gecrasht was en mijn gsm kapot! Pc is weer heel alleen snap ik mn nieuwe gsm nog niet echt, maar dat komt vast snel! Fijne paasdagen van ons!
Aatje hier voorlopig ook geen plannen voor een 2de. Pppffff ik ben er nog even niet aan toe. Ik heb ook mn handen vol aan onze ontdekkingsreizigster
Misschien hebben jullie CB's het ook wel aangegeven, maar van de volgende prik (13/14 maanden) worden bijna alle baby's ziek. 7-10 dagen na de prik koorts en rode vlekjes wat een paar dagen aanhoudt. We hadden een afspraak op 7 juli, maar toen vroeg ze wanneer we op vakantie gingen (14 juli) en dan was dat dus niet handig, want dan zitten we met een ziek meisje op vakantie. Nu gaan we 29 juni naar CB. Vond het erg attent van haar om ons dit mee te geven en aangezien jullie kindjes ook in de zomer weer moeten, kan plannen dus handig zijn!
Heb vandaag uitnodigingen gemaakt en besteld voor Luun dr verjaardag En Luna heeft vandaag 2 kipnuggets gehad van de Mac. Ze vond het heeerlijk!!! Flower Aiden is alweer bijn jarig!! Is hij de eerste jarige?ik ben het even kwijt