Vandaag was het een rustig dagje! Morgen gaan we lekker naar Artis, en Zaterdag is het echt feeeeeeest
@ Marjan, nog van harte proficiat met je kleine meisje. Hoop dat je ondanks alles nog wel ff hebt kunnen genieten van haar .
iedereen nog gefeliciteerd met de 1e verjaardag!! wat is het jaar snel gegaan he, het lijkt nog maar zo kort geleden dat we hier kletsten als net zwangeren en nu zijn ze alweer 1!
Heerlijke dag gehad! Schandalig verwend ... En nu doodop. Zo lekker slapen. Jullie het leuk gehad Bloemmm gister?
Ook wij hebben het ontzettend leuk gehad! Mira is ook verwend!! Weet niet waar ik al dat grote speelgoed kwijt moet hoor. Hahaha Fijn dat jullie het ook zo leuk hebben gehad!
Lekker slapen viel tegen...nog wakker en dr laatste fles wilde ze ook niet ...veel te veel indrukken natuurlijk. Ach, het was een leuke dag! *maakt zich mentaal klaar voor een onrustig nachtje *
Sorry meiden, kom "even" de verjaardagswensen "verpesten" Woensdag 9 mei heb ik een vruchtwaterpunctie laten doen, nav de afwijkende nekplooimeting van 17 april jl. Helaas hebben we zeer slecht nieuws gekregen Ons zoontje heeft trisomie 18 (Edwards syndroom), de nekplooi was 4,5 mm bij de meting en het neusbeentje was verkort. Dat laatste heb ik tijdens de meting nooit meegekregen eigenlijk. Maar dat was een van de zaken waardoor de gyneacoloog dus echt heeft "aangedrongen" op de punctie. Dit syndroom komt maar weinig voor, normaal gesproken eindigen dit soort zwangerschappen al in een eerder stadium, meestal al voor de 10 weken, met een miskraam. 1 op de 7 zwangerschappen met trisomie 18 loopt dus wel door, ik ben dus die uitzondering. Zwangerschap zou wel uitgedragen kunnen worden, maar dat is gewoon vragen om nog meer verdriet etc. Kindjes met dit syndroom zijn vaak zwaar geestelijk gehandicapt, problemen met ogen, gezicht is 'misvormd', zware bespiering (spasmen etc) en ze hebben ook vaak hartproblemen. Al heeft de gyneacoloog dat laatste bij ons mannetje nog niet gezien. Kindjes met Edwards syndroom overlijden meestal al tijdens het eerste levensjaar, er zijn uitzonderingen bekend van drie jaar oud.... maar dus heel erg gehandicapt. We kiezen ervoor om de zwangerschap niet uit te dragen. Dit is gewoonweg geen haalbare kaart, ten eerste is het geen leven voor dit kindje, geen leven voor onze meisjes, traumatisch ook nog eens. De bevalling zal volgende week worden ingeleid. Hopenlijk besluit ons manneke deze week nog om niet verder te leven Maar dan kunnen we afscheid gaan nemen en beginnen met de verwerking. Ik meld me wel weer.
jeeeeetje marjan ik heb er geen woorden voor lieve lieve marjan sterkte ik denk aan je meis hele dikke warme knuffel je bent een kanjer
Marjan, Jeetje, ik lees dit met tranen in mn ogen! Het zit jullie ook echt niet mee zeg! Wel vind ik jullie besluit erg begrijpelijk.. Dit jongetje heeft gewoon geen kans.... Alle respect voor jullie beslissing! Ik wens je ook heel veel succes en kracht met de bevalling en de verwerking hiervan! Hoe gaat het verder met je man ?