Hallo Meiden, Ik zou het leuk vinden om met 30+ers te "praten" over het proberen zwanger te raken in 2013 van het eerste baby'tje. Op andere plekken is het zo druk en ik vind het toch anders voelen als je biologische klok wat meer gaat tikken en je ook nog geen kindje hebt. Ik heb daarom even een apart topic geopend. Wij zitten nu in de 2e ronde....NOD is 22 april... Dus meiden....wie sluit aan...
Hoi Pietel, Ook ik ben 30+ (hubby ook), en sinds november vorig jaar aan t proberen voor ons eerste wondertje. Ik ken het gevoel...die klok meldt zich volgens mij net wat harder boven de 30... Veel succes!
Hoi Kiertje, Gebruik je ook hulpmiddelen zoals temperaturen of ovulatietesten? Ik nog niet hoor. Wanneer is je NOD dag? Ik vind het allemaal heel spannend! In mijn omgeving krijg ik meerdere keren per week de vraag: en jij dan? ....grrrrr! Groetjes!
Dat gevraag, dat ken ik...vooral als er niet iemand in mijn omgeving bekend heeft gemaakt papa/mama te worden, of het net is geworden...Gezien ik ook al een paar jaar getrouwd ben, vinden mensen het schijnbaar heel raar dat we nog geen kinderen hebben... Ik ben deze ronde begonnen met temperaturen en ovulatietesten. Zo kan ik tenminste een beetje inzicht krijgen in mijn lijf, en hopelijk versnelt het het zwanger worden daardoor... Zoals je in mijn handtekening kunt zien, ben ik nl wel pas in ronde 3, maar wel al ruim een half jaar bezig...Ben al sinds oktober aan het foliumzuur zeg maar...We hadden eigenlijk al eerder besloten om er voor te gaan, maar ivm een reis mocht ik van de artsen niet voor die tijd zwanger worden (inentingen, gevaar voor baby etc). Ik denk dat mijn NOD de 20ste is...Mijn eisprong zou rond deze dagen ergens moeten zijn iig...
Hoi Pietel, Ik ben 30 (volgende maand 31) en mijn man is 41. Ik heb 22 februari mijn spiraal eruit laten halen in hoop om dit jaar zwanger te worden van ons eerste kindje. Mijn NOD is woensdag 10 april! Ik zit ook in wat andere topics, heel gezellig overigens, maar ik zie de gemiddelde leeftijd behoorlijk schommelen. In het topic 'gezellig praten over zwanger worden' is de gemiddelde leeftijd wel prima tussen de 25-+30
Hoi Mootje, Ik heb veel leuke topics gezien hoor, maar daar is het vaak erg druk. Tevens zijn daar al veel meiden zwanger, omdat het topic al lang loopt. Vaak zijn ze ook al zwanger van een tweede/derde/vierde kindje. Ik denk dat dat toch anders voelt. Waarschijnlijk is de zwangerschap net zo bijzonder, maar ik heb nu nog de angst of ik wel zwanger kan raken en ook al minder vruchtbaar ben omdat ik de 30 al voorbij ben. Herkenbaar? NOD 10 april.....whaaaaa spannend! Ga jij meteen testen of wacht je een tijd? Fijne zondag!!
@Kiertje, Jij hebt een wisselende cyclus. Jij bepaald dus door middel van temperaturen en ovulatietesten wanneer je eisprong is? Lastig dat die zo schommelt! Ook om te bepalen wanneer je dan echt overtijd bent. Heb jij een anticonceptiemiddel gebruikt waardoor er zoveel verschil in zit? Nu ik de beslissing gemaakt heb om voor een baby'tje te gaan, ben ik er ook behoorlijk mee bezig. Hoe is dat bij jullie? Groetjes Pietel
Nou gelukkig in dat topic niet! Gaan bijna allemaal voor ons eerste kindje, dus dat is wel fijn. Maar begrijp wel wat je bedoelt met leeftijd. Ik heb zelf lang getwijfeld of ik überhaupt kinderen wilde, was vroeger zelfs anti Maar nadat ik was getrouwd, ons appartement in de stad hebben ingeruild voor een huisje in een dorp en ik een super lief neefje kreeg, veranderde dat gevoel. Vind het nog steeds eng, maar we gaan ervoor. Hoop alleen idd dat ik niet mijn meest vruchtbare jaren heb weggegooid. Geen idee, omdat dit onze eerste ronde is en we niet heel gericht bezig zijn geweest verwacht ik niet dat ik zwanger ben. Wilde eerst m'n cyclus op orde krijgen na 12 jaar anticonceptie gebruik. En aangezien ik last heb van krampen en gevoelige borsten denk ik dat ik ongesteld ga worden, althans zo voelt het. Waar zit jij in je cyclus?
Ik zit nu op mijn vruchtbare dagen....ik gebruik een app: P-tracker. Die geeft aan wanneer de ovulatie plaats zou moeten vinden. Ik weet niet of die app echt werkt...maar ja we kunnen het proberen! Weinig reacties op mijn topic....zijn we dan echt zo oud?..... Laat je weten of je ongesteld geworden bent?
Ik gebruik ook een app van predictor "mijn biologische klok" tot nu toe klopt het. Haha of allemaal zwaar in de ontkenning dat ze de dertig zijn gepasseerd Ja is goed, tot nu toe nog steeds niets! Enne jij veel plezier onder de lakens
Hallo dames, Ik heb al zo vaak op de gezellige forums hier zitten lezen...het werd eens tijd om er zelf aan deel te nemen. Ik ben ook een 30+er (oei, wat klinkt dat griezelig).31 om precies te zijn en mijn vriend is 35. We zijn 3 jaar samen en sinds september 2012 gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus zonder pil was mooi 28 dagen....nou, dat was ook de enige mooie cyclus tot nu toe. Ik heb ook de app van predictor op mijn telefoon, maar heb een beetje het idee dat het toch lastig te bepalen is allemaal als je een onregelmatige cyclus hebt. De laatste 3 maanden zaten mijn cyclussen tussen 26 en 28 dagen,dus dat begint ergens op te lijken dacht ik. Nu had ik afgelopen vrijdag (5 april) mijn NOD (volgens de app).Alleen ik ben nu dus nog steeds niet ongesteld. We hebben er vandaag een testje op gewaagd, maar....negatief. Heb wel wat rare symptomen die ik andere maanden niet heb gehad, maar ja...soms maak ik mezelf ook gek volgens mij. Je lichaam kan je zo onzeker maken, best frustrerend af en toe. Mijn vriend wordt af en toe een beetje moe van mijn geklets over zwanger worden,dus het lijkt me wel gezellig om hier lekker te kletsen...de maand kan immers soms laaaaaaaaang duren Liefs leintje
Hoi leintje, gezellig welkom! Het kan zijn dat je hormoonlevel nog niet hoog genoeg is voor een test. Als je over een aantal nog niet ongesteld bent kun je de test herhalen. Spannend hoor! Ben zelf overigens 30 (bijna 31) en mijn man is 41.
Hoi Mootje Dat was inderdaad ook al even door mijn gedachten gegaan. Haha, af en toe denk ik wel eens....ben er toch niet zo mee bezig, dan komt het vanzelf wel goed. Maarja ...als je iets echt graag wil....hihi.
Dat dacht ik ook hoor, ga er niet zoveel mee bezig zijn. Maar dat is volgens mij haast niet te voorkomen omdat het zooo spannend is
Inderdaad....spannend is het iedere maand weer.Zou het nu eindelijk zo ver zijn, denk ik elke maand weer. Mijn moeder zei ooit tegen mij dat je het wel merkt als je 'biologische klokje' gaat tikken. Ik dacht altijd...dat zal wel mee vallen. Haha, mooi niet dus...die van mij lijkt wel een tikkende tijdbom af en toe En ook al probeer je er niet mee bezig te zijn....het is wel jouw lichaam dat je af en toe voor de gek houdt. Soms moeilijk te begrijpen voor vriendlief Wel gezellig zeg...meiden die je begrijpen. Ik ga je op de hoogte houden. Liefs
Leintje wat spannend! Mootje...jij kunt ook al bijna testen! Ik heb met mezelf afgesproken dat, ook al is mijn NOD 22 april, ik wacht met testen. Ik ben bang dat als je meteen test en zwanger bent en het dan ineens mis gaat...je diep teleurgesteld bent...terwijl als je niet test en dan ongesteld wordt...je het niet geweten hebt....of is dat raar? Ik duim voor jullie!!!
@Pietel...ik snap je heel goed. Ik baal eigenlijk ook wel een klein beetje dat ik vandaag al een testje heb gedaan, vooral omdat mijn cyclus nog niet echt regelmatig is. Ben nu ook teleurgesteld, maar andere kant ook heel onzeker. Maarja...ongeduld hè Nu maar afwachten wat er gebeurd. Tot dusver nog geen menstruatie hier Ik ga ook voor jullie duimen meiden!! Wat spannend allemaal Ik moet zo gaan werken, helaas nachtdienst. Maar aan de andere kant...goede afleiding! Misschien morgen weer een update Liefs Leintje
Hallo dames in dit verse topic. Ik meld mij hierbij graag aan als nieuwe gesprekspartner Ik word in juni 31. Vriend is al 40+ En wij zijn in de eerste ronde voor ons beider eerste kindje. Vroeger waren wij allebei anti eigen kinderen, maar vanaf dat we een half jaar samen waren veranderde dat spontaan. Dat leek ons erg vroeg om al te starten dus twee jaar uitgesteld maar gezien de leeftijd van mijn vriend nu toch aan het klussen. Dat hij geen 70 is als t kind 18 is ofzo... Helaas is hij onvruchtbaar. Dus werken wij wel met ovu testen zodat wij tijdig onze donor kunnen bellen. Eerste ronde nu. Iets wisselende cyclus dus NOD tussen 6 & 9 april. Het leek heel erg hoopvol. Maar vandaag lichte bloeding gehad. Dus duimen dat t daarbij blijft. Ben al 1, 5 week misselijk en buikkrampjes enzo. Jullie ook succes met wachten en klussen Joanna
Hoi Joanna! Welkom! Spannend voor je nu zeg! Mag ik vragen hoe jullie er achter zijn gekomen dat jouw vriend onvruchtbaar is? Vandaag is mijn ovulatiedag volgens mijn app, maar daar voel ik niets van. Ik duim voor je! (Zag trouwens dat mijn Topic verkeerd staat.....verplaatsen kan ik zelf niet...dus moeten wij maar verder tussen de naaiclubjes....ach en ergens passen wij daar op bepaalde dagen best tussen )