komt eraan die foto hoor ik had dus mijn oplader van de camera uitgeleend vandaar dat ik m niet kon vinden whaha dus moet nog een foto maken.. morgen voor het eerst naar de vk ben benieuwd wat ze zegt.. jaa zeker heel bijzonder dat ik nu wel ineens zelf zwanger kan worden alleen ja niet gepland maar zeker wel welkom komt allemaal goed, ik was net zo verbaasd als jij haha ben wel goed misselijk en zie steeds sterretjes oepss morgen maar ff goed mn bloeddruk op laten meten hoop niet dat het nu alweer begint met die bloeddruk pff 2 keer zwangerschapsvergiftiging was wel genoeg dacht ik zo... wat fijn dat het goed ging dat verhuizen en dat je alles al bijna hebt uitgepakt nu nog hopen dat je snel een plakbaby hebt en dat je heerlijk kan genieten! die etospillen ken ik ook niet weet niet of het wat is.. maarja je kan het altijd proberen toch en ik hoop zeker voor je dat je niet zo lang hoeft te wachten nu
Hey meiden! Wat hebben jullie weer lekker gekletst de afgelopen dagen! Ben al een week afwezig geweest zag ik, dus een hoop om op te reageren! Alleen het probleem is dat ik door de zwangerschapsdementie het gewoon niet meer weet! Dus ik ga het proberen, maar als ik iets ben vergeten, sorry dan daarvoor! hihi @Nicole: Spannend, weer de eerste keer naar de vk! Hoe voel je je nu? @Serendipity: Verhuisd, joepie! Hoe bevalt het in je nieuwe huisje? Lekker aan het klussen? Wat een rare cyclus zeg, misschien is het toch wat ontregeld door je mk. Hopelijk is het snel weer op orde, die pillen lijken me geen kwaad kunnen toch?? @Bibi: Aah wat stoer, staan en zwaaien! Het gaat nu echt hard he! En nog 6,5 week en dan is Stef alweer 1 jaar... Tijd vliegt! Ik ben sinds 32+3 in de ziektewet, vanaf gister is officieel mijn verlof ingegaan! Heerlijk aan het genieten, doe ook lekker rustig aan haha. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet meer de energie heb om veel te doen. 's Middags moet ik echt ff bijtanken door middel van een dutje haha. Best een gek idee dat ik gewoon tot eind oktober niet hoef te werken, heerlijk! Nog ongeveer 6 weekjes te gaan, dan hebben wij ook onze kleine man in handen! Vind het nu wel spannend worden, maar tegelijkertijd kijk ik ook wel uit naar het moment dat hij er eindelijk is! Nog even geduld hebben helaas... Nu ik wat meer tijd heb zal ik proberen weer even wat vaker te komen Alleen heb ik het nog steeds heel erg druk, maar dan met niks hihi
Goed zo Anni, lekker niksen en lief voor jezelf zijn. Je zult je energie straks hard nodig hebben. Als ik jouw berichtjes lees komt het gevoel wat ik vorig jaar rond deze tijd had weer helemaal terug. Het was echt een bijzondere tijd...En nu is ons ventje inderdaad alweer bijna 1 jaar, niet te geloven. Geniet van elke minuut straks meid want hoe cliché het ook klinkt, het gaat écht hard! @ Nicole; ben benieuwd hoe het zal gaan bij de vk. Ze zal nog niet veel kunnen vertellen waarschijnlijk, maar is toch altijd weer een beetje spannend hè. Succes! @ hier; vandaag mijn afstudeeronderzoek gepresenteerd aan het team van mijn stageschool, ging super goed! Heb veel complimenten van iedereen gehad dus dit zit erop. Laat de vakantie maar beginnen!
Hoi meiden van 1985! Ik lees al even met jullie mee, ben ook van hetzelfde bouwjaar, Heb nog geen kinderen maar sinds een jaar wel kriebels en hier dagelijks te vinden. Leuk om jullie gesprek te volgen! Weet niet of het ok is dat ik dit hier plaats maar ben zo benieuwd voor de al moeders onder jullie, hoe het is om mama te zijn, ben een enorme twijfelaar (weegschaal) misschien bekent? Wel niet en wanneer is het het beste bla bla bla Om gek van te worden, en dacht misschien kunnen jullie mij een beetje inspireren haha Liefs!
Hallo moederworden, welkom hier hoor. Tuurlijk mag je je berichtjes hier plaatsen. Ik ben ook een weegschaal Wanneer het het beste is kan niemand je vertellen. Iedereen houdt er andere dingen op na. Een eigen dak boven je hoofd is echter wel fijn of dat nu huur of koop is dat maakt niet uit. Een stabiele relatie is ook een must. Er veranderd veel met het krijgen van een kind. Sommige relaties kunnen dus gewoon sneuvelen. Wat inkomen betreft tja dat is maar hoe je wilt leven. Wij leven momenteel ook van 1 minumumloon met 2 kinderen. Maar als je goed oplet is dat best te doen hoor. Onze kinderen komen echt niets te kort. Moeder worden is het mooiste wat mij ooit is overkomen. Tuurlijk heb je zorgen, is het soms zwaar en allerlei andere dingen die er bij komen kijken. Maar dat staat echt in schril contrast met hoeveel je er voor terug krijgt. Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel. En twijfels blijven altijd wel denk ik. Toen ik zwanger was van mijn oudste was ik zooooo blij. maar sávonds dacht ik gelijk: Kan ik dit wel? zoveel verantwoordelijkheid en dat soort dingen meer. Maar je gaat al zo snel van dat kleintje in je buik houden dat die twijfels wat meer naar de achtergrond zullen verdwijnen
Hoi shanandoah, Bedankt voor je reactie! Kijk dat geeft me wat meer hoop, dan mensen die zeggen nog even te moeten wachten tot je 30 bent 'want 30 is perfect' hadden jullie meiden dat ook, dat toen je je gevoelens uitte voor een kleintje, mensen negatief gingen doen? Tuurlijk weet ik dat het niet alleen positief zal zijn, maar ze maken me soms gewoon onzeker, terwijl mijn gevoel zeker is, ik ben er al een jaar mee bezig, dat moet toch geen bevlieging zijn?
Hier was het allemaal wel positief hoor. Alleen in de wachtkamer bij de gyn ofzo voelde ik mij wel vaak een broekkie of als ik in het ziekenhuis lag. En toen ik net bevallen was ook. Ik was 23 toen mijn oudste werd geboren maar toen ik op de kraamkamer lag voelde ik mij bijna een tienermoeder
wat trouwens helemaal grappig was bedenk ik nu: Ik had de kraamzorg voor een iets later tijdstip 'besteld' zodat we eerst nog even met elkaar thuis konden genieten. Komt de kraamverzorgster: Hoe laat ben je thuisgekomen? Ik: uur of 4 geleden. Zij: oh jee dan had de baby al lang een flesje moeten hebben. Heb ik gedaan... Ja maar de flessen moet wel uitgekookt worden. Heb ik ook gedaan. Nou dan zal ik maar even een kruik gaan maken voor je kindje. Ze ligt in de wieg met de omslagdoek en een kruik. Heb haar getempt.gevoed en een schone luier gegeven. Kraam; Hm volgens mij kan ik wel weer naar huis. Heb me volgens mij een beetje verkeken op je jonge leeftijd ik dacht dat je niets zou weten maar je weet haast nog meer dan een jong gebakken moeder van 30. Hahaha dus die had ik in de pocket.
Haha dat is idd grappig En wat fijn dat je dat allemaal al wist en kon zodat je even een paar uur met ze drieën kon genieten!! gelukkig dat iedereen wel positief was hier ook alleen mijn eigen moeder niet echt maar misschien is dat dan wel het belangrijkste voor je, jammer vind ik dat. Maar ook dat komt vast goed tegen die tijd!
Ja dat is inderdaad niet leuk.bij ons werd niet zo leuk op de tweede gereageerd en duurde lang voordat mijn ouders bijdraaiden. Maar als je graag wilt ga ervoor. Wie weet hoe lang het duurt.
@ moederworden; Welkom! Zoals Shenandoah al zei, twijfels heeft iedereen volgens mij. Er is altijd wel een rede te bedenken om nog even te wachten, maar mijn ervaring is dat het verlangen naar een kindje uiteindelijk zó sterkt wordt dat je het echt niet meer tegen kunt houden. Bij mij reageerde iedereen hartstikke leuk op de zwangerschap. Alleen ik studeer nog en op stage en school kreeg ik wel vaak de vraag of het gepland was. Kan me er op zich wel iets bij voorstellen, maar ik zou zoiets nooit vragen. Nou was het bij ons heel erg gewenst, maar als dat niet zo was zou ik het toch niet zeggen dus ik vond die vraag altijd een beetje overbodig. Maar mensen denken toch dat je eerst je studie hoort af te maken ofzo en dan nog carrière maken en dan pas een gezin, maar ik doe het dus lekker in omgekeerde volgorde. En als je wil kan het allemaal. het is niet altijd makkelijk om mijn studie met het moederschap te combineren, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van ons ventje. Het is echt elke dag weer een feestje met hem en ik voel me heel bevoorrecht dat ik mama mag zijn van zo'n prachtig wonder.
Mooi geschreven bibi Bedankt voor jullie reacties terug doet me goed! Ik laat het hier nog ff lekker door kriebelen, en kan niet wachten tot ik en mijn vent er allebij aan toe zijn, verder blijf ik jullie leeftijds genootjes gezellig volgen! Liefs
Goedemiddag! @Moederworden: Welkom hier! Alles waar je graag antwoord op wilde is al genoemd of gezegd, dus ik heb er niks meer aan toe te voegen Ik kan je vertellen, als zwangere zijnde, dat het echt prachtig is! En ondanks alle angst, onzekerheden en niet wetende wat de toekomst zal brengen vind ik het nu al een hele mooie tijd! Ik heb qua klachten echt niet de leukste zwangerschap, maar wetende dat er straks een prachtig klein mannetje in ons leven zal zijn maakt alles goed! Ik wens jullie alle geluk toe, en hoop dat ook jullie in de toekomst zo'n mooi wonder in jullie leven mogen hebben! Even hier een update van mij: Nog 33 dagen te gaan, begin nu toch wel beetje kriebels te krijgen haha. Zo spannend, ben zo benieuwd naar ons kleine ventje! Gister intake van de kraamzorg gehad, alles was in orde. Dus nu de laatste dingetjes regelen, en dan mag ie komen! Gister kreeg ik een zware aanval van nesteldrang, heb zoveel gedaan in huis. Helaas moest ik dat bekopen met een zware instorter. Dus heb gister vanaf 19.00 tot vanmorgen 11.00 uur geslapen. Beetje rustiger aan doen dus... Hoe is het met de meiden en de kindjes? gaat alles goed?
Pas je wel op Anni! Het is natuurlijk wel fijn dat je verlof hebt en dus ook de mogelijkheid hebt om uit te slapen, maar je moet niet teveel ineens doen hoor. Lekker je rust pakken nu het nog kan! (ik had ook nesteldrang hoor en ik bleef maar doorgaan dus ik weet wat het is ) Hier gaat alles goed. Heb sinds gisteren middag vakantie!! Dus ik ga ook proberen lekker uit te rusten en de studieknop even uit te zetten of in elk geval een standje omlaag te draaien. Succes met de laatste loodjes!
Hoi dames had niet meer gereageerd had iedereen ziek hier pff buikgriep, kon niks binnenhouden. bij de vk geweest voor intake, had mn bloeddruk te hoog nu al dus kon gelijk door bloedprikken dat was verder goed alleen was mijn suiker te hoog pff dus nu de suikertolerantietest alvast doen:x en kijken wat daar uitkomt... voel me verder niet echt fit veel last van bandenpijn denk ik het doet in ieder geval pijn als ik hoest en te snel opsta enzo maarja alles komt wel goed haha kan niet wachten tot de echo 3 juli pfff wat lang wachten zeg.. ben ook nog gister met chanel naar het ziekenhuis geweest voor een CT scan, ze bleef netjes liggen en had het heeel goed gedaan, daar krijgen we 6 juli de uitslag van.. Louisa begint een beetje te lopen maar nog niet los aan 1 handje vasthouden en hoppaa daar gaat ze @t anni nog heeeel ff en dan heb jij je kleine wonder in je armen niet teveel doen he je kan nu nog je rust een beetje pakken ben zoo benieuwd naar je beebje @t de andere dames hoe is het met jullie en de kleintjes? llieefssss
wat heeeerlijk dat je vakantie hebt lekker van genieten, ik moet nog even wachten heb 30 juli vakantie ben er ook wel aan toe heb echt moeite met mn mond houden dat ik zwanger ben op werk aan mijn leidinggevende die vraagt steeds hoe het met de kindertjes is en dat ik geen kinderen er meer bij wil enzo haha hij moest eens weten hij vroeg het een tijdje terug al ik zeg nee ben klaar met kinderen krijgen dus hij heeft me onbepaalde tijd gegeven hahah dus krijgt die straks niet zo leuk nieuws hahaha
Dag meiden, ik heb jullie een beetje verwaarloosd. Sorry @ nicole Zwanger! Wat ontzettend tof. Het zegt niets als het eerst niet lukt. Dat zie je maar weer. @ serendipty bevalt je nieuwe huis? Druk aan het klussen? @ bibi Er is iemand bijna jarig hoera hoera! Gaan jullie het grootst vieren? @ anni Nou dat schiet ook al lekker op zeg. We willen buikfoto's zien! Hahaha. @ de rest/andere hoe is het met jullie en met de kleine kroost? @ hier thijn groeit als een gek. Hij kruipt. Gaat zelf staan. Loopt tussen je handen. Echt bizar. Onlangs op de trap gevonden. Meneer was druk bezig om naar boven te klimmen. We hadden nog geen traphekje naar boven want we dachten hij kan nog niet staan dus dat duurt nog wel even. Nou meneer kon ineens wel staan. Dus huis is nu thijn proof!
ik vind het nu ook wel leuk dat ik weer zwanger ben maar eerst totaaal niet haha was echt een schrikreactie, ja nu zie je wel dat het niks zegt als het eerst niet lukt wat goed dat thijn zo snel gaat zeg leuk he om te zien hoe snel ze groot worden eigelijk
Ja het gaat echt zo bizar hard. Mijn man en ik zeiden al tegen elkaar we mogen wel binnenkort even gaan na denken wat we willen met zijn verjaardag qua kaartjes en dergelijke. Het gaat zo snel! Maar goed daar weet jij alles van met twee meiden! Gaan jullie louisa haar verjaardag groot vieren?
haha daar was ik ook al over na aan het denken. we vieren het gewoon normaal met de mensen wat normaal ook komen denk zon 35 man, maar dan wel chanel en louisa en mijn vent de verjaardag samen want mn vent is 29 juli chanel 31e en louisa 14 augustus dacht ze snapt het toch niet helemaal doe mooi dit jaar ff alle 3 tegelijk.. verder vandaag de suikertolerantietest gedaan aangezien ik van de week nuchter op 10 zat pff, nou de vk belde vanavond nog op dat de uitslagen van mijn bloed heeel erg slecht waren:x moet morgen gelijk komen ze belt nog hoelaat:x:x ,maar morgen ga ik eerst fijn na de echo want daar heb ik 4 weken op gewacht