@bibi Leuk dat iedereen zo blij was. Wij gaan het 1 januari aan oma, opa en de rest van de familie vertellen. @bibi en serendipity Paniek aanvallen zijn lastig. Ik had zelf borderline (ben nu genezen) en heb er voor in een kliniek gezeten waar lotgenoten waren die ook paniekaanvallen hadden. Anti-psychoticum (o.a zyprexa) werken erg goed, maar daar word je vaak flink zwaarder van. Rustgvers werken ook erg goed (tranxene en seresta), die hoef je ook alleen maar te slikken als het nodig is! @hier Ik heb vitamine c ampullen gehad die ik in moet brengen, maar kan niet zeggen dat het daar nou echt beter van gaat! Afscheiding blijft veel, yoghurt achtige groene en gele propjes! Bah!!! Heb sinds vandaag ook lucht wat er uit komt! Heb het gevoel nog nix opgeschoten te zijn. Woensdag weer een echo! Ben zo benieuwd.... Als we die gehad hebben en alles is goed kan er echt bijna nix meer mis gaan. Vind het doodeng!
@ michanda; ja, het blijft spannend hè deze eerste maanden. Maar ga er vanuit dat alles goed is meid, waarom zou dat niet zo zijn. Ik mag volgende week donderdag eindelijk. Tot die tijd heb ik vakantie en dan moet ik donderdag eerst de hele dag werken en dan om 20:15 pas de echo. Dat wordt een lange dag... @ Serendipity; wel heel toevallig dat ze allebei hetzelfde hebben zeg. Ik vind het altijd zo lastig want ik heb dat probleem zelf dus totaal niet. Heb nooit moeite gehad met het spreken voor een groep o.i.d. Mijn vriend slikt Seroxat. HIj kreeg een tijd terug ineens goedkopere tabletten, maar die werkten niet goed dus de dokter heeft een recept geschreven dat hij echt persé deze tabletten moet hebben. Hij is nu niet meer in therapie, maar wel geweest. Misschien dat een praatgroep wel iets zou zijn, maar daar moet ie dan toch zelf voor open staan. Inderdaad raar, de laatste kerst zonder ukkie. Jullie kindje is volgend jaar kerst alweer groot, wie weet loopt hij/zij dan al rond! Voor ons duurt het allemaal nog even, maar ik denk wel dat de tijd uiteindelijk voorbij vliegt. Ik ga zo even rond kijken op internet voor een leuk vakantiepark. We willen in Mei nog even lekker samen er tussenuit.
@ Michanda Ik snap echt niet dat ze jou zo door laten lopen hoor... ze moeten toch ook wel begrijpen dat dit niet gaat werken en dat dit ook niet goed is?! Ik wist trouwens niet dat je van bordeline kon genezen, maar wel fijn dat jij er vanaf bent gekomen!! Heb jij nog wel eens terug vallen?? @ Bibi Ja seroxat heeft m'n vriend 5 jaar geleden geslikt, maar hij kreeg daarvan flitsen in z'n hoofd... en is er toen meteen mee gestopt.. maar niet afgebouwd, dus niet zo handig! Nu heeft tie een "broertje" van seroxat! Hij is nu steeds extreem moe en nog meer paniek gevoel, maar dat moet over 2 weken (nu nog een week) minder worden! Wel een beetje k*t dat morgen de partneravond is van de gym... hmmm... we zien het wel! Zeker nog ffies samen weg gaan idd!! Tis zo bijzonder... en de laatste vakantie samen moet toch ook gevierd worden vind ik Wij wilde eigenlijk in december ook nog een weekendje weg, maar sinds die vele harde buiken durf ik niet zo goed meer! Ik ga maar ff koken... bah geen zin in...
@serendipity Je geneest er ook niet zomaar van. Ik heb anderhalf jaar intensieve opname en behandeling gehad. 5 dagen in de week groepstherapie, daar slapen en in het weekend thuis. Heel intensief, maar het heeft mij geholpen. Voordeel was ook dat ik pas 18 was toen ze er achter kwamen, ik ben er dus ook nog een soort van overheen gegroeid! Ik heb momenteel terugvallen. Ik was anderhalf jaar van de pillen af en nergens meer last van. Nu ik zwanger ben en de hormonen door m'n lichaam sjeezen word ik weer depri, voel me alleen en weet niet wat ik met mezelf aan moet. Maar ook dit zal wel weer over gaan. Ik geloof in mezelf en dan komt het altijd goed @hier Ik heb net voor het eerst het hartje gehoord met de dopler van topcom. Ik dacht ga het gewoon proberen. Iedere keer als ik m had dan hoorde ik een dreun een hoop onderwater gerommel en zwom ie weg. Vond het prachtig.Ga het vanavond even samen met m'n vriend proberen. Misschien kunnen we het ook even proberen op te nemen
wooow dat is vroeg!!! Geweldig he?! Zeker weten dat het de kleine was?! En niet je eigen hartslag? maar wat je beschrijft over een dreun enzo... dat herken ik wel Dat vond ik nog gaver als het hartje
Kan me niet voorstellen dat mijn hart naar m'n onderbuik is gezakt hahaha! Moest er wel hard naar zoeken hoor! Het daarna ook een naar m'n eigen hart geluisterd, maar die had een heel ander ritme! Ik ben vanavond zoet
Je eigen hart kan je door je hele buik horen maar als het ritme heel anders is, dan zit je wel goed! ... hij moet ongeveer 2x zo snel zijn!
@ serendipty ben jaloers @ hier ben gewoon netjes donderdag ongi geworden. Dus moet as zondag voor een follikelmeting naar het zh en dan begint de echte mmm. Ik reken er gewoon op dat het niet gaat lukken en ik over 22 dagen weer netjes ongi wordt.
@ Anita; je krijgt nu wel hulp meid en wie weet is dat net het zetje wat jullie nodig hebben. Ik wens je in elk geval veel succes en sterkte! @ Michanda; wat leuk dat je het hartje al kunt horen!! Ow, wat zal dat speciaal zijn! Heb je gisteren avond nog samen met je vriend zitten genieten? Denk dat wij toch ook maar zo'n apparaatje moeten aanschaffen. @ Serendipity; Ben benieuwd of deze medcijnen dan wel aanslaan bij je vriend. Het is wel rotzooi allemaal hoor, maar ja, als je dan gewoon lekker kunt leven is het de moeite wel waard hè. Gaat ie vanavond mee naar de gym? Inderdaad, de laatste vakantie samen moet zeker gevierd worden. Lijkt me toch wel vreemd hoor. Ik ben in elk geval blij dat we afgelopen zomer nog lekker hebben gevlogen, de komende jaren denk ik dat het bij een huisje in de Benelux blijft. Ik heb vliegangst dus een baby mee in het vliegtuig zie ik mezelf echt niet doen.
@ Anita Toch fijn dat er iets meer hoop is de komende ronde... toch? De kansen worden toch iets vergroot! Om teleurstelling te voorkomen, idd "gewoon" vanuit gaan dat je ongi wordt... hoop dat het mee valt! @ Bibi Hier ook vliegangst idd... vandaar dat we afgelopen zomer ook niet met het vliegtuig zijn geweest! Normaal probeer ik me er over heen te zetten en zit ik de uren voor het vliegen, alleen maar op de wc maar die stress leek mij ook niet goed voor de kleine! Over vanavond is hier nog niet gesproken komt vast vanzelf
Vriendlief is mee geweest naar de partneravond hij zat aan het begin niet lekker, dat was duidelijk... moesten we ons nog voorstellen ook ... hij was lijkbleek!! Maar achter af zei hij... die pillen lijken toch iets te doen!!! Ben zo blij dat ik voet bij stuk heb gehouden, want vlak daarvoor zei hij nog: "moet ik nog steeds mee...?!" Ik dacht: "ja" zeggen en niet in discussie gaan! Wat kan een vrouw gelukkig worden van zoiets kleins ... nu heb ik het gevoel dat er niks meer in de weg staat! Vriendlief zei gisteren ook nog... nou de kleine mag nu komen, ik ben er klaar voor! Nou ik ook... kom maar op Vanavond nog maar even kratjes onder het bed zetten want daar zijn we een beetje laat mee ... vanaf morgen mag ik thuis bevallen
@ serindipity. fijn datje vriend is meegeweest. en inderdaad de baby mag wel komen. ben erg nieuwsgierig. @ anita, he jammer meid had zo'n goede hoop voor je de afgelopen ronde. ik hoop dat de iui jullie brengt waar jullie al zo lang op wachten en dat 2011 echt jullie jaar word. @ bibi wat leuk dat iedereen zo reageerde fijn is dat he? dat je dat geluk kan delen. @ paradijsvogel leuke foto van alana zeg. @ michanda. wat vervelend meid dat je nog steeds zo zit aan te klooien. maar super dat jullie het hartje al gehoord hebben. @ laurise, alweer een beetje beter?
goed hoor. ben al aan het aftellen na jou vanaf volgende week ga ik officieel aftellen want dan hoef ik nog maar 8 weekjes. begin wel meer last van mijn nier te krijgen en hoop dat ik de laatste weekjes gewoon thuis kan blijven en geen ziekenhuis nachtjes meer hoef.
Mooi mooi... lijkt me wel heel gek om al te weten wanneer je kleintje komt... zo stom, ik zit hier nu al te hopen... terwijl er weinig zijn die bij 37 weken al bevallen en vooral niet bij de eerste maarja... voor hetzelfde geld duurt het nog 5 weken
tis inderdaad wel een beetje vreemd om te weten wanneer het komt. nu weet ik de preciese datum nog niet hoor. maar ik gok op 27 febr. met nikki was het heel gek. toen ging ik slapen en wist ik dat ik de volgende dag zou gaan bevallen. nou dan slaap je dus niet he..
Pff nee idd... dat zou voor mij ook weer niks zijn... ik zou alleen maar in de zenuwen zitten! Bah! Dan kan je het maar beter niet weten... Ik hoop gewoon dat ik niet de 40w passeer maar die kans ik nog vrij groot... ik was zelf 4 dagen overtijd en m'n vriend moest ingeleid worden! Dus al dat gerommel van de laatste dagen zegt waarschijnlijk niks en ga ik straks gewoon overtijd zijn Maar tis gewoon een gek idee dat het ongeveer vanaf 37 weken kan gebeuren... en dan wil je het ook gewoon