Hey meiden. Hier even een kort berichtje van mijn kant. Het herstel gaat steeds beter, maar alles gaat nog wel moeizaam en zwaar. Moet mezelf toch echt de tijd gunnen om te herstellen, een keizersnede na een bevalling van 15 uur is toch vergelijkbaar met 2 marathons lopen Ons mannetje doet het uitstekend, hij groeit goed op mijn borstvoeding, hij is al bijna 6 pond! Morgen helaas ook de laatste dag kraamhulp, wat zal ik haar gaan missen zeg! Ze is echt fantastisch, we hebben het echt getroffen! Vind het ook wel spannend om vanaf vrijdag er alleen voor te staan, maar ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt! Ik kom snel weer even reageren, maar heb het nu even druk met Evan hihi
@ bibi haal je stef ook uit bed als hij 's morgens zo vroeg wakker is? THijn wordt meestal rond 6 uur wakker. Dan krijgt hij een fles in bed en gooien we wat speelgoed in bed en papa en mama gaan dan weer lekker slapen. Voor 7 uur ga ik zeker niet mijn bed uit! Zondag werd hij zelfs om half 11 wakker nadat hij een fles heeft gehad om 6 uur.
@ Anni; wat fijn dat Evan het zo goed doet! Op jouw melk, mag je trots op zijn. Je moet jezelf echt de tijd gunnen om weer een beetje jezelf te worden hoor. Niet teveel hooi op je vork nemen, op tijd rusten en vooral hulp vragen als je die nodig hebt (doe ik nooit en dan kom je jezelf tegen ). Dat de kraamhulp weg gaat is zeker spannend, maar dat komt helemaal goed! Wij kunnen het ook allemaal dus jullie ook. Geniet lekker van jullie mannetje! @ Laurise; Wat een mooie foto weer! Laurise is een mooi meisje, echt een guitig snoetje heeft ze. 'Gelukkig' maar dat zij ook nu pas met lopen begint, hihi. Was gisteren bij het kdv waar ik gewerkt heb en daar was een meisje van 16 maanden die ook nog niks anders doet als billen schuiven. Dus Stef heeft nog tijd genoeg, komt allemaal vanzelf. Kruipen doet hij nog niet echt, hij tijgert nog steeds, maar daarmee is ie wel snel. Vooral als ie iets gaat doen wat niet mag. Wat is Laurise een pittig dametje zeg! Dat had jij al goed voorspeld. Herken je het van jezelf? Stef beukt gelukkig nergens met zijn hoofdje tegenaan, maar hij zet wel de sirene aan als hij het ergens niet mee eens is. Of als ik hem dan op schoot heb strekt ie zichzelf helemaal, dan gooit ie zich achterover en dan dat buikje omhoog. Vandaag was ie ook boos omdat ik hem in de box legde. Dan ligt ie me toch te schreeuwen en af en toe stopt ie even om te kijken of het effect heeft, haha. Maar het valt mee met 'm hoor, over het algemeen is ie nog steeds vrolijk en tevreden. Hij is deze week trouwens ook niet meer vroeg wakker! Nu is het zo tussen 6:30 en 7:00, echt heerlijk! Hij ligt er tussen 19:00 en 19:30 in 's avonds dus hij begint nu toch bijna de klok rond te slapen. @ Anita; zie hierboven. Stef slaapt nu gelukkig wat langer, maar meestal halen wij hem er wel uit als ie zo vroeg is ja. We rekken het zo lang mogelijk, maar hij gaat echt liggen roepen en mopperen dus dan slapen we ook niet meer. Een fles in bed nu hij zo groot is ben ik niet zo'n voorstander van. Zijn pap krijgt hij altijd pas rond 7 uur. Heb ik van begin af aan zo gedaan omdat ik hoopte dat hij dan niet zo vroeg wakker zou worden, maar dat heeft dus niet echt geholpen.
Hey meiden! Wat een rust hier, iedereen lekker aan het genieten van het weer? Ik hoop dat het wat minder warm wordt, kleine man slaapt ook niet lekker door de warmte. Maar verder gaat het heel goed @laurise: aah wat een snoepige foto zeg! Wat een lekker meisje heb je! De tijd gaat echt snel, zeker nu ik lees dat ze al lekker aan het billen schuiven is en achter de poppenwagen loopt. En toch al de kriebels voor een tweede, gek hoe dan toch je gevoel veranderd hè? Waarom wil je man nog niet aan een tweede beginnen? Of hou je die reden liever privé? Want dat kan ik begrijpen hoor! @anita: wat een luxe dat Thijn zo lekker slaapt! Doet hij dat al lang, zo doorslapen? Is voor jullie als papa en mama ook heel fijn, zeker in het weekend @bibi: jullie mannetje is ook alweer bijna jarig! Druk bezig met de voorbereidingen voor zijn verjaardag? Vier je het op de dag zelf, die zondag? Of zijn er veel mensen op vakantie dat je het een andere keer viert? @shanandoah: lees ik toch even compleet over je berichtje heen! Weet je al iets meer over het feit of je zwanger bent? Wel gezellig, weer een kleine babyboom hier Ik hoop van de week even een foto te kunnen plaatsen, alleen zijn alle foto's van iPhone en iPad te groot voor hier... Geniet van het lekkere weer meiden!
Gisteren had ik een heel licht posi clear blue (met plusje) Nu heb ik de sensitest midstream besteld want ben niet in de gelegenheid om naar kv of trekpleister te gaan. Dus die krijg ik als het goed is morgen. Weet alleen wel dat de bloeding dan geen innestelingsbloeding was maar waarschijnlijk een ovulatiebloeding. pfff spannend hoor......
Oew Shanandoah, spannend!! Hoe is het nu? Heb je inmiddels duidelijkheid? @ Anni; Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Lekker aan het genieten dus? Al veel visite gehad? De warmte is inderdaad wel wat een beetje lastig. Maar als het goed is wordt het vanaf morgen wat minder, kunnen jullie weer lekker slapen . Ik ben inderdaad druk bezig met de verjaardag. Vanochtend nog broodjes besteld want we willen hier gezellig wat eten voordat iedereen naar huis gaat. Gewoon broodjes en koffie, simpel, maar altijd goed. Er zijn weinig mensen met vakantie gelukkig. Alleen een vriendin van me en haar man, maar die komen gewoon een weekje later. De cadeautjes voor Stef hebben we ook al in huis, ben benieuwd wat hij van zijn nieuwe speelgoed vindt.
Ja hoor ik heb duidelijkheid was het alleen even vergeten te melden hier. Solly.... Test van senistest was negatief en daarna werd ik bijna direct ongi. vandaag de prikpil gehaald.
@Shanandoah: Toch niet dus... Hoe voel je je erbij? Is het goed zo, of toch enige teleurstelling? @Bibi: Ik heb al redelijk wat visite gehad, niet te veel want ben zelf natuurlijk ook nog niet echt op 100% van mijn kunnen. Heb vandaag wel al een loopje richting dorp gemaakt, dus was best trots op mijzelf Het gaat steeds beter, maar heb nog wel eventjes te gaan qua herstel. De kleine man doet het super, hij groeit als een tierelier op mama's melk! Ben zo trots op mijn ventje, en hij slaapt nu ook beter ondanks de warmte. Nu regent het hier, dus het is weer gedaan met dat benauwde vieze plakweer. Wat fijn dat (zo goed als) iedereen naar Stef zijn verjaardag komt! Weet niet of hij er op deze leeftijd al veel van meekrijgt, maar toch is het leuk dat er visite komt! En koffie met broodjes is altijd goed, kan niks mis aan gaan! Is voor jezelf ook prettig, anders loop je alleen maar op de verjaardag en gaat alles langs je heen... En hij zal waarschijnlijk niet weten waar hij moet beginnen met al die nieuwe speeltjes hihi Nog maar 9 dagen tot zijn verjaardag!!
Wat een geweldige foto Anni!! Wat een prachtig mooi poppetje! En die kleertjes, zo stoer! Super dat het allemaal zo goed gaat. En al aan de wandel geweest, goed hoor! Ik durfde in het begin nauwelijks weg. De eerste keer liep ik naar mijn schoonouders omdat mijn vriend daar bezig was met onze appelbomen, is denk ik 500 meter lopen ofzo . Goed dat je het rustig houdt qua visite en dat je lekker geniet, houden zo! Ja ja, inmiddels nog maar een weekje en dan is het partytime! Ben heel benieuwd hoe Stef het zal vinden, maar ik denk dat hij het wel leuk vindt. Het is een echt feestnummer; vanmiddag zijn we naar de Efteling geweest en dan zit ie bijna de hele tijd in zijn wagentje te 'dansen', haha. Dus wordt vast leuk volgende week. @ Shanandoah; toch wel jammer, of niet? Maar goed, nu weet je waar je aan toe bent, geeft toch weer rust. @ hier; trotse mama: Stef kan in zijn handjes klappen! Gisteren avond zaten we te eten en ineens begon hij ermee, haha. Vandaag heeft ie ook weer veel zitten klappen dus hij is zelf ook blij met zijn ontdekking.
@ Bibi Grappig he... als ze iets ontdekt hebben, gaat het meteen de hele dag zo door Leuk dat klappen vlak voor zijn verjaardag @ Anni Wat een wondertje is het toch!! Echt een mooi mannetje!! Nog even de uitleg over mijn reactie van de kleertjes op facebook want ik las dat ik er meteen commentaar op kreeg dat ze niet te groot waren Maar vind het altijd zo schattig!!! In de breedte zwabbert het altijd zeg lekker nog vind dat zo cute staan!!! Inmiddels zitten namelijk de t-shirtjes van Evi gewoon zoals bij een volwassen niet meer zo zwabberig haha! Maar zo te lezen en aan de foto's op facebook te zien, ben je echt aan het genieten!! @ Hier Kots en kots misselijk, kwa hormonen en kwa kwaaltjes loop ik echt een week voor op Evi! Ben zo beroerd, 1x overgegeven pas... maar ik doe dat gewoon niet zo makkelijk! Maar ben wel echt 24/7 misselijk, als ik moet plassen 's nachts (2x) kan ik niet meer in slaap komen van de misselijkheid! Sorry hoor voor het gezeur maar het werkt gewoon niet als je het huishouden moet doen en Evi moet verzorgen snap niet wie dat ooit zo bedacht heeft Gelukkig is er ook een eind inzicht.. helaas pas over een week of 8/9
@bibi: Aaah wat leuk, zo net voor zijn verjaardag dat hij kan klappen! Heerlijk trots op zijn! Ik durfde de eerste dagen ook niks hoor. Moet ook eerlijk bekennen dat ik ook niks kon. Maar nu vind ik het heerlijk om naar buiten te gaan! En de Efteling is zo leuk! Kon Stef al in wat attracties? @serendipity: oh ik vond dat juist helemaal niet vervelend hoor, over die kleertjes. Merk dat alles nu wat strakker gaat zitten, en vind het ook juist schattig als ze nog in maat 50 zwemmen hihi. Degene die er op reageerde had een bulletje als kind, die was met 6 weken al 6 kilo Dus misschien wat jaloezie haha?? Wat vervelend dat je je weer zo beroerd voelt meis, ik ben blij dat ik van die klachten af ben! Zou je eventueel medicijnen kunnen nemen? En wanneer ben je van plan het aan Evi te vertellen? Of denk je dat ze nog te klein is om het te begrijpen? Gelukkig ben je nu wel echt zwanger! Wanneer krijg je weer een echo? Ik ben echt heerlijk aan het genieten van ons mannetje, wist niet dat je zo veel kon houden van je kindje! Nog een algemene vraag... Wanneer konden jullie je oude kleding weer aan? Qua maat past het me wel maar zit met mijn buikwond... En wanneer is het verstandig om nieuw te gaan shoppen?
@ Anni; ik had volgens mij na een week of drie alles weer aan, dus ook spijkerbroeken, maar ik had dan ook geen buikwond. Ik ben na een week of 6 wat nieuwe dingen gaan shoppen, maar toen heb ik een broek gekocht die nu echt te wijd is dus misschien is na een maand of 3 nieuwe kleding gaan kopen handiger. Wonderlijk hoeveel je meteen van je kindje houdt hè? Je bent meteen mama vanaf het moment dat je kindje op je buik wordt gelegd, zo mooi. Stef kan al wel in wat attracties in de Efteling, al hebben we dat pas één keer gedaan. Hij is in droomvlucht geweest en in de caranaval festival. Hij zat de hele tijd te dansen dus hij vond het echt leuk, haha. Morgen gaan we met mijn zwager en schoonzus en onze nichtjes dus dan zal Stef ook wel weer ergens in gaan denk ik. @ Ser; wat vervelend dat je zo beroerd bent. Je mag best even mopperen hier, geen probleem. Zwanger zijn als je al een kindje hebt lijkt me behoorlijk zwaar. Daarom wachten wij ook nog, ik druf het nog niet aan. Als het eenmaal zover is moet je wel en dan zla het wel lukken, maar het lijkt me echt pittig. Wanneer heb je je eerste echo?
Helaas heb ik dat niet meegemaakt. Tijdens de keizersnede ben ik onder volledige narcose gebracht, dus ik werd na 2 uur wakker en bleek al anderhalf uur een zoon te hebben. Heb het er de eerste dagen ook best moeilijk mee gehad, maar heb na 3 dagen de schade ingehaald en had toen ook pas echt het gevoel van; ja, dit is mijn kind! Wat leuk dat Stef al zo heerlijk kan genieten van de attracties. Jij woont zeker redelijk in de buurt dat je nog een keer gaat? Voor ons is het al bijna 1,5 uur rijden! Nog 6 nachtjes slapen Hmm, ik kan beter dus nog even geduld hebben met shoppen... Hihi ben echt toe aan nieuw spul Tegen de tijd dat ik ga, is de herfst/wintercollectie helemaal binnen! Yeah!
Toen ik het schreef dacht ik al dat het bij jou misschien anders was gegaan, sorry. Ik snap wel dat dat even moeilijk was, maar gelukkig dat je het snel hebt ingehaald en dat je je nu op en top mama voelt. Jep, de Efteling is voor ons een kleine 20 minuutjes rijden dus we zijn er vaak te vinden (hebben een abbo ). Vandaag was het weer super leuk! We waren pas om 18:45 thuis. Stef heeft een half uurtje geslapen in de wagen en verder was hij de hele dag wakker. En maar dansen en zwaaien naar iedereen en in zijn handjes klappen. Hij is weer in carnavalfestival geweest en met zijn nichtje in een carousel, hij vond het allemaal weer hartstikke mooi. Nog 5 daagjes!
Dat geeft niks hoor, dat kon je ook niet weten. Daarom was onze start wat moeilijker, maar we zijn nu niet meer uit elkaar te halen! Niemand pakt mij mijn kindje nog af! Echt een moederinstinct krijg je zo haha. Gister hebben we de gehoortest gehad, alles was goed. Hij vond het alleen niet zo fijn, dat geprut in zijn oor hihi Oh wat lijkt me dat heerlijk, een abbo op de Efteling! Ik kan ook 100 keer in de droomvlucht, fata morgana en door het sprookjesbos wandelen. De laatste keer was met de Albert Heijn actie, toen gingen we samen met mijn zusje en zwager. Toen was ik nog niet zwanger, dus mocht overal in. Heb toen mijn angst overwonnen en heb alle achtbanen gehad! Joris en de draak, de vliegende Hollander en zelfs de python Maar volgende keer gaan we als Evan groter is, dan gaan we naar het carnaval toe enzo Maak je ook foto's en video's van Stef? Lijkt me zo leuk om als mama zijnde nog terug te kijken! Nog 4 daagjes!
Hihi, wat leuk dat je mee aftelt! Wat goed dat je alle achtbanen hebt gehad! Die sla ik dus allemaal over. Durf echt niks dus ik hoop maar dat Stef dapperder wordt en gewoon lekker overal in kan. Ik vind het sprookjesbos echt geweldig en Villa Volta vind ik denk ik wel de mooiste attractie, ben ik gisteren ook nog in geweest. Dat moederinstinct is erg hè? Haha. Ben af en toe net een leeuwin. Ik heb ook echt zo'n gevoel van 'dat is MIJN kind en daar blijf je af!!' Zo hoort het ook, toch? Het kan natuurlijk te erg worden, maar het is een heel natuurlijk iets dus niks mis mee. Ja ja, ik maak zeker foto's en video's! Beetje veel zelfs, hihi. Een kennisje zei pas geleden dat ze aan het derde boek van haar zoontje (in oktober 2 jaar) bezig is. Ik zo 'Ik ben aan Stef zijn vijfde boek bezig...' Er zitten ook twee kleine boekjes bij hoor, maar ik heb echt een gigantische berg foto's. En ook al vier dvd's van een uur. Ik vind het gewoon super leuk om alles vast te leggen. Voor mezelf, maar ook straks voor Stef. Ik heb zelf ook best veel foto's en films van vroeger en ik ben daar hartstikke blij mee. En jij, dus ook al flink aan het fotograferen geslagen? @ hier; weer even spammen: Stef kan nu zelf gaan zitten én zich optrekken tot staan!! Hij gaat zo hard nu, hij kan zowat elke dag iets nieuws. Hij trok zich zo vanuit de tuinstoel op aan de tafel en klom er in no-time bovenop. Echt geweldig om te zien, wie weet loopt ie op zijn verjaardag ineens weg...
Haha heerlijk, zo herkenbaar jouw verhaal!! En ik heb ook mijn telefoon, iPad en camera volstaan met foto's haha. Straks ga ik ook boeken volplakken met foto's en leuke dingen. En wat zal jij trots zijn op Stef! Gewoon bijna lopen op zijn verjaardag!! Nog 2 nachtjes slapen!!