@Nicole: Meid, was alweer een tijd geleden zeg! Wat goed om te horen dat Louisa het zo goed doet op de flesvoeding! Enne, ik red mezelf wel hoor! Ben best wel een bikkel... @Laurise: Jeetje meid, 6 maanden! Vond het al lang toen mijn lief 3,5 maand naar Irak moest. En wij hadden toen geen klein meisje om voor te zorgen. Pittig hoor, ik heb dik respect voor jou. Mocht er nou een keer een dag zijn dat je even je ei kwijt moet, mag je me altijd pb-en ofzo! @Anita: Nog 17 nachtjes tot je uitgerekende datum! Ik ga aftellen denk ik...
whaha jij haalt het slechte in me naar boven. Had er eerlijk gezegt nog niet bij stil gestaan dat het zo snel al is! Hmmm zet me weer even aan het denken. En ben trouwens ook al aan de warme chocolade melk en gevulde speculaas gegaan! Ach ben nu toch al dik (!). Hoe is het verder met jou??
Whaha sorry meid! Maar ik vind het zo leuk voor je, dat ik graag bijhoud (ook voor mezelf) hoe lang het nog duurt tot je uitgerekende datum! En tuurlijk mag jij warme chocolademelk met speculaas! Is ook goed voor je beeb (heb ik besloten ) Enne, dik ben je toch niet? Of ben je best wat aangekomen door de zwangerschap? Met mij gaat het naar omstandigheden goed, heb vandaag weer vernomen dat er iemand in mijn omgeving zwanger is. Gelijk de eerste ronde sinds ze gestopt is met de pil. Niet eens ongesteld geworden... Goh, wat kan ik goed toneel spelen, maar ondertussen! En dan ook nog vragen; en wanneer jij? :x Pfff merk wel dat het steeds moeilijker word. Had jij daar ook last van? Enne, nog 16 nachtjes
ik merkte dat ik op een gegeven moment mensen ging ontlopen waarvan ik vermoede dat ze zwanger waren. En wat ik dan vooral erg vond jonger waren dan ik. Heb het in de maand dat ik 9 maanden voor mijn verjaardag zat best moeilijk gehad. Wilde zo graag 25 zijn wanneer ik zou bevallen. Achteraf slaat het nergens op maar toch. Ik heb ook zo'n vriendin. Die is vorig jaar bevallen. Ze gingen dat jaar ervoor trouwen in augustus. Dus ze had bedacht dat ze in mei zou stoppen met de pil en dan augustus (na de bruiloft) zwanger zou zijn. En het lukte. Grrr. Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen een kind maar ga niet aan iedereen je 'planning' vertellen. En nu wil ze voor een tweede dus heeft ze de maand augustus maar weer overgeslagen (!) anders heb je er twee in mei jarig!!!!! En toen het bij ons niet lukte (dat wist zij) kreeg ik te horen dan moet je gewoon ff in je vruchtbare week iedere dag sex hebben! Bij ons lukte het toen ook! Dus meid schaam je niet! En gooi alles er lekker uit als je thuis bent ** digi hug **
Owh trouwens chocolade melk is ook goed voor: * iedereen die een beebje wil * zwangere * mama's * iedereen die vindt dat ze het verdienen
Hey meiden, Ik ben er weer... inmiddels weer wat vrolijker ook en heb heeeel veel bij gelezen, maar weet helemaal niks meer ontzwangeren?? @ weer Hier wolkbreuk in aantocht... ik hou er van = genieten!! @ Anita Waaahh je bent echt bijna uitgerekend!!! Ik moet echt weer vaker langs komen, straks mis ik je bevalling Hoe voel je je?? Begin je het al zat te worden?? Zag al goed gevulde vluchttassen voorbij komen is het inmiddels gelukt met inpakken?? Ik heb uiteindelijk alleen maar een set schone kleding voor mezelf en een setje babykleding nodig gehad... de rest kon zo de kast weer in @ Anni Ben je al aan het temperaturen?? Als je doorgestuurd wilt worden door ja ha naar de gyn, kan je het beste nu alvast gaan temperaturen, zodat je een lijstje (even op internet zoeken) kan laten zien! Toen ik namelijk naar de ha ging, werd ik zo weer naar huis gestuurd met de opdracht om 4 maanden te gaan temperaturen! Houdt er ook rekening mee dat sommige ha's je pas doorverwijzen na 2 jaar... heeeeeel irritant!!!! Maar vind het wel verstandig om te gaan, vind jou LF nog steeds heel vreemd! @ Nicole Vandaar dat ze niet goed gegroeid was en niet goed dronk... ik vroeg me al af of ze goed aanhapte, maar het was dus spruw!! Wel fijn dat ze het nu zo goed doet met flesvoeding!! Zal veel meer rust geven denk he? Owja en volgens mij mag je 6 weken vloeien hoor... heeft hier ook 4 weken rood geweest... en daarna werd het minder maar echt tot 6 weken wel gevloeid! @ Laurise Moet je nu aankomende week beginnen met werken?? Of heb je nu al een week gewerkt?? Jij ging dezelfde dagen als ik werken toch?? Di-do-vrij?? Spannend!! @ Paradijsvogel Hoe is het met je 2 kanjers?? Las dat je lekker was wezen zwemmen!! Wat leuk!! Ik vind dat echt geweldig om te doen... en Evi gelukkig ook!! @ Bibi Wat is Stef toch een mooi mannetje!! En wat slaapt tie al goed door zeg!! Wat een luxe!! Heb je al geprobeerd om Stef overdag in z'n bedje te laten slapen, terwijl jij naast hem staat met je hand op z'n buik?? Hielp hier wel eens... Evi had er soms ook wat moeite mee! Ben wel blij dat ik haar meteen heb leren slapen in d'r eigen bed, daardoor was het 's nachts ook geen probleem toen ik haar eenmaal in haar eigen bed ging laten slapen! @ Iemand vergeten?? Sorry dan!!! @ Kerst en Sinterklaas Ik heb zelf weinig met kerst en sinterklaas, maar nu we met z'n 3tjes zijn lijkt het me in eens geweldig Ik word zo'n muts met al die huisje-boompje-beestje-dingen Heerlijk!! Ik hou er van @ Ons huisje Geen kijkers meer gehad, maar hij staat ook nog niet te koop.... 1 oktober gaat tie in de verkoop, meteen met de open-huizen-dag!! Verder nog niet echt iets gezien wat wij willen... onze meningen zijn zooooo verschillend!! Heel lastig, want het maakt mij zo gestresst!!! Ik ben zo bang dat we niks gaan vinden waar we ons allebei thuis gaan voelen!!! Daardoor laatst ook flinke ruzie gehad, waardoor ik bijna uit elkaar wilde gaan... maar ik bedacht me nog ik hou van hem en wil Evi d'r vader niet ontnemen... inmiddels is het gelukkig weer helemaal goed Kwam ook door die depri-dagen van laatst @ andere zwangere zien Ik herken zo goed jou gevoel Anni... mijn beste vriendin werd zwanger, de maand VOOR dat ze er voor zouden gaan... ik vond het natuurlijk geweldig voor hun!! Maar ik wilde ook zo graag (wij waren al ruim een jaar bezig toen) Gelukkig was ze zo lief voor me en hebben we er goed over gepraat!! Uit eindelijk waren we 3 maanden later samen zwanger Inmiddels heb ik het weer een beetje het liefst zou ik al voor een 2de gaan, maar eigenlijk durf ik niet zo goed met al die verhuis-stress die er nog aan gaat komen... misschien kunnen we geen geschikt uit vinden en ben ik straks hoogzwanger enzo... ergens ben ik ook bang dat het weer 1,5 jaar gaat duren voor ik zwanger ben, en als ik daar aan denk, wil ik nu meteen beginnen!!! Nu zijn er ook een paar zwanger in mijn omgeving, waarvan hun 1ste kindje ook nog heel jong is... stiekem ben ik dan wel jaloers, omdat ik ook het liefst zo weinig tijd tussen Evi en de 2de wil! Maar ergens vind ik ook dat ik niet moet zeuren... ik heb al een groot wonder en ik kan best nog even wachten!! Maar ook wachten tot je weer mag, kan best moeilijk zijn @ Evi Evi leek even stil te staan in d'r ontwikkeling, maar gisteren ging ze zelf van kruiphouding naar zitten en ik zeg het al weken maar ik denk nu echt dat ze bijna gaat kruipen!! Ze zit bijna de hele dag in kruiphouding, maar ze tijgert of kruipt nog steeds niet... ze weet niet wat ze met d'r armen aan moet!! Ze eet inmiddels ook steeds beter, fruit/groente/rijstenwafel/brood... ik vind het zooooo gezellig om met haar aan tafel een broodje en groente enzo te eten! Echt een gezinnetje Verder krijgt ze een beetje door dat ze "schattig" is... boefje Ook is het soms drama in bed... het is zoiezo een draakje als het gaat om; haar zin krijgen!! Het heeft zojuist 2 uur geduurd voor ze sliep... niet dat ik dan nog naar haar toe gaat hoor maar het is wel een volhouder!!
En als ik dan de foto's terug kijk... zou ik het zo weer over doen, zelfs de bevalling... Evi... 2 minuten oud!
Serendipity, bevallen is niet leuk. Maar het is het zo waard! Dus ik kan me je gevoel zo voorstellen! Wat een mooie foto's weer...
@Anita: Oh het is zo fijn als je iemand hebt die weet wat je voelt! Soms vind ik het zo moeilijk om met mijn vriend erover te praten, omdat hij er toch heel anders in staat (logisch ook, hij heeft geen last van hormonen, etc.) En mijn vriendinnen en kennissen zijn allemaal snel zwanger geworden(op 1 vriendin na, die is al 4 jaar onderweg...) Voor hun natuurlijk hartstikke fijn, maar voor mij des te frustrerender. En de meesten weten niet eens hoe het eigenlijk zit! Ben nu wel in de situatie ook dat ik echt mensen ga ontwijken. Nu ik toch al weet dat ze zwanger zijn of binnenkort zwanger gaan worden hou ik bewust afstand. Hopelijk mag ik dit jaar ook een mooie positieve test in handen hebben! @Serendipity: Ik temp nog niet, maar moet daar eigenlijk mee gaan beginnen... Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet eens een thermometer in huis heb Mag je ook een oorthermometer gebruiken of alleen zo'n andere? Pfff doktoren zijn soms echt vervelend En wat gaat het hard met je kleine meissie! Kan me voorstellen dat je graag alweer zwanger zou zijn van een 2e, want Evi is volgens mij echt een makkelijk meisje. En wat super dat ze al bijna gaat kruipen! Voor je het weet moet je alles uit de weg halen, want dan loopt ze al! Heerlijk genieten hoor! Ben benieuwd hoe het straks met je huisje gaat, volgens mij is je huis snel verkocht hoor als ik het zo hoor. En hopelijk hebben jullie dan zelf een ander mooi huisje, en kan je vanaf daar je 2e zwangerschap in gaan!
@ Anni Nee moet een rektaal (hoe schrijf je dat??) termometer zijn (die van de kruidvat/etos hebben een flexibele kop.. hahahahahaha... en meten heel erg snel) Je moet ook altijd op hetzelfde tijdstip (ongeveer) meten volgens mij... ik deed het altijd meteen als ik wakker werd... bij mij was dat niet altijd hetzelfde tijdstip... maar er was toen wel al heel duidelijk een verschil van voor m'n ei en na m'n ei... en m'n zwangerschap was ook duidelijk uit die lijn te halen owja... en ik had ook totaal geen zin om te gaan temperaturen... ik dacht, ovu-testen is wel genoeg... en ik voelde m'n eisprong... maar nee, ha wilde perse dat ik nog 4 maanden ging tempen... maar toen was het wel raak
Ik voel me opzich goed. Bekkenpijn maar verder ok. Ik ben het helemaal niet zat het zwanger zijn en mijn buik. Moet eerlijk bekennen dat ik momenteel met die twee strijd zit. Aan de ene kant wil ik graag ons kindje zien maar aan de andere kant wil ook nu nog genieten van het uitslapen en lekker ego alleen zijn. (herken je het) Tas is ingepakt. Neem altijd teveel mee maar liever gelegen dan ongelegen. Dus waarschijnlijk gaat de inhoud van mijn tas ook weer netjes terug de kast in.
wij zitten ook een beetje met dit probleem. Eerst zeiden we dat we na de bevalling geen anticonceptie meer zouden gebruiken. Maar ik wil niet twee kinderen in één jaar. Dus nu toch maar weer wel. Maar wanneer ga je ermee stoppen? En in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst! Erg lastig. Leef met je mee!
@ anni op feriliteitsfriend (of zoiets) (ff google) kan je heel goed je tempratuur bij houden en die geven je een berekening wanneer je ei geweest is. Weet niet of het klopt maar is wel grappig.
Ja ik zie heel veel meiden die een FF-tempkaartje hebben. Moet toch maar eens aan de thermometer denk... En inderdaad Serendipity, het moet een rectale zijn (wist ook niet hoe je het schreef, heb het even opgezocht whaha ) Maar heb er geen bal zin in, en snap ook geen zak van die Fertility Friend... Maar es goed in verdiepen denk ik? Anita, nog 15 nachtjes