ja van die van het kruidvat heb ik nog wel, alleen van Clearblue niet, want dat was een digitale, maar daar stond duidelijk op zwanger 1-2 weken... Ik zal hem vanavond even er opzetten, zit namelijk op mijn werk. Maar was zo nieuwsgierig wat jullie er over denken.
@ Jaantje Ik heb nog nooit mee gemaakt dat kruidvat of cb een positieve test geven, terwijl het niet zo is! En ik heb er heel wat gedaan dus denk dat we je mogen feliciteren ... als je 1-2 weken zwanger bent... betekend het wel dat het nog heel pril is... en je voor je NOD zit... (niet ongesteldheids dag) dus er kan nog wel van alles gebeuren... de meeste mensen weten het pas vanaf week 4 (op cb test staat dan 2-3 weken zwanger)
haha... ik heb inderdaad ook wel wat (negatieve) testen achter de rug. En bij die het kruidvat en cb test van afgelopen zaterdag was binnen enkele minuten al zwanger zichtbaar! In ieder geval voor je bedankt voor je geruststelling. Wordt vervolgd...
Vergat je helemaal te feliciteren. GEFELICITEERD! Het hoeft trouwens niet dat de aantal weken indicatie op de CB klopt. Bij mij gaf hij namelijk 1-2 aan 2 dagen na mijn NOD. Het is ook afhankelijk van op welk moment van de dag je hem hebt gedaan. Volgens mij kunnen ze rond de 7 weken zwangerschap met een echo kijken hoe ver je precies bent! Succes!
Hartstikke bedankt!!! Ik ben zo blij! Heb net gelijk de verloskundige gebeld. Zeg dat ik er wel van uit kan gaan dat ik zwanger ben. Moet volgende week maandag bellen om een afspraak te maken voor een echo! Om verder te kijken! Echt super spannend. Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties!!!
@ Jaantje; gefeliciteerd! Ik had hetzelfde als jij twee weken geleden en ben toch echt niet ongi geworden dus hartstikke zwanger. @ Serendipity; hoe was de echo?? Fijn dat je goed geslapen hebt. Ik heb ook lekker doorgeslapen, maar het in slaap komen viel niet mee. Moest vandaag en morgen ook nog eens de klas op stage zelf draaien omdat ik morgen beoordeling heb en ik heb morgen een toets dus genoeg om 's avonds over te piekeren. Maar goed, mijn stageschool heeft wel volgende week al kerstvakantie dus na morgen heb ik even rust.
Zo weer flink gekletst hier. @Jaantje Nou zoveel testen positief en overtijd is gewoon ZWANGER hoor!!! GEFELICITEERD! @Babi Balen dat je zo slecht slaapt helemaal omdat je al extra moe bent..de eerste weken sliep ik als een blok..zo goed had ik nog nooit geslapen (ben een hele slechte slaper van mezelf) spannend 21 december eerste afspraak bij vk, hoeveel weken echo?? Duurt wel lang he volgens mij als je in het "gewone" circuit zit. Gelukt met de boom? Lekker straks kerstvakantie, is het besef er al een beetje? @serendipity Ben benieuwd hoe de groeiecho is gegaan..kan je even niet volgen op hyves want die is geblokkeerd op mijn werk grrr..Balen dat je zo'n last hebt van maagzuur, maar wat shenoby zegt, omaprazol is perfect!!! Slik het al een paar jaar dus ook voordat ik zwanger was omdat ik anders niks kan eten of drinken en gelukkig mag ik het blijven slikken, wel een voordeel hoor want dan heb ik er dus bijna helemaal geen last van want door zw wordt het nog erger.. Gewoon vragen aan arts, 10mg werkt prima bij mij en is getest en niet schadelijk voor beebje! @Shenoby Fijn dat het goed gaat! Mooie box!!!
@ shenoby. Hartstikke bedankt! Fijn dat ik advies en goeie reactie van jullie krijg! @ bibi26. Thanx! dat is wel fijn om te horen dan ziet het er ook wel positief uit voor mij... haha. Bedankt voor je reactie!
Hey meiden, @ Michanda misschien ben jij dan ook wel minder ver als dat je denkt maar het is waar... de hoeveelheid hormonen zegt niet altijd iets, over je zwangerschapsduur... @ Bibi Nou het slapen ging gisteren super... vanacht weer drama!! Het gaat de hele dag redelijk, en zodra ik ga liggen duurt het zo'n 12 uur voordat m'n maagzuur gezakt is... ondanks de medicijnen die ik meerdere keren per nacht in neem! Ik word er gek van! En dat in slaap komen... had ik ook zo'n last van! Er gaat ook zoveel door je hoofd!! Maar dat ga je niet 9 maanden vol houden dus dat veranderd vanzelf haha... straks als je de misselijkheids periode ingaat... was bij mij iig... dan ben je gebroken ben je eigenlijk al licht misselijk ondertussen? @ Laurise en Shenoby Thanx voor de tip!! Zal het even aan m'n ha vragen... moet ik maandag weer heen... hoop dat ik dat redt *gaap* @ Laurise Wat ga jij hard zeg!! Ruim 17 weken alweer... kan me nog zo goed herinneren dat je in eens zwanger was M'n groei echo was goed de kleine is precies gemiddeld... nouja precies... het buikje net iets kleiner en hoofdje net ietsjes groter, maar je kan niet overal precies op de lijn zitten he Alleen heb ik wel krap vruchtwater... daar is alleen weer niks aan te doen volgens de gyn kan het geen kwaad (je moet ook geen verhalen op google gaan zoeken hahaha) maar verklaart wel m'n vele harde buiken en al die drukte in m'n buik! Die kleine heeft nou eenmaal niet de ruimte daar! Hoop dat het dan ook sneller komt maar ook dat hoeft niet zegt de gyn... jammer
@ Laurise; ja, nog een weekje en dan mogen we eindelijk naar de vk toe! Maar dan hebben we nog geen echo, het duurt zo ontzettend lang allemaal. Maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij. De eerste echo zit tussen de 10 en 12 weken dus ik hoop eerste week Januari. Dat is mooi meteen na mijn vakantie. Ik heb dan genoeg te doen dus dan is de tijd hopelijk snel voorbij. Hoe gaat het met jou? @ Serendipity; erg hoor meid, die lange nachten. Ik ben echt kapot, ik kan me niet voorstellen dat ik vannacht niet kan slapen. Ik hoop dat het bij jou ook wil lukken, weltrusten alvast. Ik ben nog steeds niet misselijk...Alhoewel, vanochtend wel, maar dat was echt maar heel even, tijdens het ontbijt. En ik merk dat ik 's avonds wat sneller vol zit. Verder heb ik wel het idee dat mijn buik groeit! Alleen ik twijfel soms of het komt door het eten of dat het echt zo is, haha. Dus ik maak morgen even foto's meteen als ik opsta met een lege maag.
@ bibi Nou hier mijn slaap resultaat ... geen last gehad van maagzuur, tenminste minder... dus goed slapen... maar uhm om 4 uur wakker! Ben er om half 6 maar uit gegaan en gaan ontbijten haha... nou kleintje... komt maar, dan heb ik wat te doen 's nachts Hoe heb jij geslapen???? De misselijkheid moet ergens beginnen he ... je hebt nog genoeg weken om kotsmisselijk te zijn En dat buikje zou best kunnen... je darmen maken alvast plaatst voor de groeiende baarmoeder En tja wachten duurt heel erg lang... nog langer als wachten op een eitje of een ongi haha... maarja dit wachten is toch wel beter he ... gelukkig zitten de feestdagen er tussendoor!! @ Anita Wanneer is je volgende afspraak?? En heb je al een afspraak om met iemand te praten?? Ik blijf duimen voor je meis!! En natuurlijk aan je denken!
@Serendipity Ja gaat hard he, ruim 17 weken alweer..nog 3 weken en dan alweer de 20 weken echo!! De eerste weken gingen heel langzaam maar nu gaat het wel hard hoor. Voel ook al klein plopjes onderin dus kan niet wachten totdat beebje echt ga schoppen (al zal ik hier later wel weer van terug komen ) Wat fijn dat jullie kleine precies goed is, gelukkig dat het niet erg is dat je weinig vruchtwater hebt, als het maar niet te weinig wordt. En ja dat heeft beebje wat minder ruimte.. enne ik denk een jongen bij jullie Balen dat je zo slecht slaapt maar ja je hoeft verder de hele dag niks te doen dus dat is wel lekker..hopelijk krijg je de medicijnen van de dokter. @Bibi Ja je hebt natuurlijk eerst de intake, bloeddruk, bloedprikken. Ja duurt lang he maar goed lang niet zo lang als de maanden wachten op een ei..wachten op het bankje.. wachten op ongi of niet... Fijn dat je nog niet echt misselijk bent, ben ik ook nooit echt geweest..en ja je kunt al een buikje krijgen hoor, zijn wel je darmen maar erg leuk. Ik kon met 6 weken al mijn kleren niet meer aan Met mij gaat het super goed, voel me beter dan ooit, ben heeel gelukkig dankbaar en blij..en geniet onwijs van mijn buik...nu wachten op de 20 weken echo, daarna nog een pretecho met dvd opname dus aftellen naar 4 januari @Anita Hoe is het meis, heb je inderdaad al een afspraak om te gaan praten met iemand? @hier Kreeg net een mailtje dat ons wiegje onderweg is naar ons huis een mozesmandje met leuk onderstel. Verder een beetje verdrietig want oma ligt op sterven maar ja ze heeft een goed leven gehad, is 80 jaar maar wil niet dat ze zo moet lijden. Hebben haar wel medicatie gekregen om het te versnellen dus hoop dat het snel gebeurd voor haar en voor ons..
@ Laurise Ja gaat dan in eens snel he?? Vooral na de 20 weken vond ik het hard gaan... en vanaf 30 weken kan ik het niet eens meer bij houden Ik kwam idd wel terug op dat schoppen maar dat komt waarschijnlijk ook door het weinig vruchtwater... daardoor heb ik ook zoveel harde buiken! Normaal is het alleen maar leuk om je kleintje te voelen als die kleine rustig is, vind ik het geweldig Ik kan nu ook echt voelen of ik een voet, een been of een kont voel Jij had zeker op m'n poll gestemd? Iedereen denkt namelijk een jongen, maar het gemiddelde staat nog steeds op een meisje volgens mij hebben er een paar zich bedacht ondertussen Jeetje jij hebt slecht nieuws Heel veel sterkte met je oma!! Waarom net nu jullie het geluk hebben gevonden
@ Laurise; wat een naar nieuws van je oma... Ze heeft een mooie leeftijd bereikt, maar een lijdensweg is natuurlijk het laatste wat je iemand gunt...Sterkte de komende tijd! Maar wat fijn dat jij je zo goed voelt! Goed om te horen, ik weet nog hoeveel verdriet je gehad hebt...Een pretecho met dvd lijkt me echt super leuk zeg! Ben je zenuwachtig voor de twintig weken echo of heb je er alle vertrouwen in? @ Serendipity; Fijn dat je goed hebt geslapen! Ik lag er al om half 10 in, sliep ik eindelijk naa drie kwartier ofzo, belt mijn moeder...Haha Dus toen was ik tegen half 11 weer wakker en toen kon ik echt niet meer in slaap komen, heeft zeker wel weer een uur geduurd. Heb net na het eten even liggen slapen, dat doe ik normaal nooit dus geloof dat ik het zwanger zijn nu toch wel begin te voelen. @ buikje; wilde vanochtend foto maken, heb ik de camera op stage laten liggen! *hoezo zwanger en vergeetachtig?? ) Maar heb 'm terug. Morgen gaat er ook weer een nieuwe week in dus morgen weer op de weegschaal en dan maak ik meteen een buikfoto.
@serendipity Ja gaat echt hard maar wel fijn.. want besef met spullen/buiken en het voelen begint nu bijna eindelijk te komen..natuurlijk dringt het wel eerder tot je door maar vanaf nu wordt het echt werkelijkheid. Wat gaaf dat je kan voelen welk lichaamsdeel je voelt! Ja ik had volgens mij ook op je poll gestemd, jij ook bij mij? Jammer dat je niet kunt zien wie er gestemd heeft, 1 is van mijn vriendin maar de andere..? Klopte je gevoel? Dank je, het gaat wel weer, het is beter zo.. @Bibi Dank je, is inderaad mooie leeftijd en is beter voor haar maar blijft inderdaad altijd moeilijk..maar goed nu maar afwachten wanneer het gebeurd.. Ja zeker fijn dat ik me zo goed voel, denk ook dat na al deze ellende ik juist een goede zwangerschap/bevalling zal hebben omdat je vaker hoort dat of ervoor, tijdens of erna iets niet lekker gaat..dan heb ik het alvast gehad haha. Ja was echt een ellendige periode die ik nooooit zal vergeten (al denken de meeste mensen, zo nu ben je zwanger en dan is het klaar..) en kan mij soms nog raken..Ja zeker leuk zo'n pretecho erachter aan, was de helft goedkoper omdat je het na de 20weken echo doet. Nee totaal niet zenuwachtig voor de 20weken echo, nog geen moment bij stil gestaan dat het fout zou kunnen zijn.. het voelt allemaal zo goed..wel heeeeel benieuwd of het nu een jongentje is of een meisje... Ja die vermoeidheid ga je zeker voelen, ik wist niet wat me overkwam, om 3 uur 's middags zat ik te knikkebollen achter mijn computerscherm en als ik thuis kwam kon ik niet koken en ging ik meteen liggen haha. Maar als je leest wat er allemaal gebeurd daar van binnen is het niet gek! Ooooo stom dat je de camera op je stage hebt laten liggen haha..foto foto foto!! Gisteren het mozesmandje binnen gekregen en wat is het mooi...lief en schattig. Meteen in elkaar gezet en wat raar en bijzonder dat daar straks ons wondertje in komt liggen. Ben er super blij mee... mocht van manlief nog niet naast mijn bed staan, dan zou hij me laten opnemen haha gelijk heeft hij..nog een paar weekjes wachten..
Ben ik weer met mijn negatieve verhalen.... Dacht dat de infectie weg was maar 2 dagen na het stoppen met de ampullen is het weer net zo heftig terug als het is begonnen... verrek van de buikpijn en ben er heel verdrietig om. Baal er zo ontzettend van want zo kan ik gewoon niet genieten. Heb het nu morgen al 3 weken... Kan wel janken! Moet nu om 2 uur bij de huisarts zijn en dan gaan ze een kweek doen. Duurt 5 werkdagen voor de uitslag er is en tot die tijd kunnen ze niets doen. Dus nog een week met pijn!!! Ik ben echt de wanhoop nabij :'(
hey meiden, ik weet niet of ik naar die maatschappelijk werkster ga. Is wel goed maar toch ik weet het niet. Ben bang dat het negatief voor me uitgaat vallen als ik dingen tegen haar zeg. Ik heb van het weekend mijn beste vriendin in vertrouwen genomen. (die heeft er ook voor geleerd ) En ik vond dat dat goed voelt omdat zij weet wie ik ben en hoe ik op dingen reageer. Maar ze kent mijn vriend ook dus kan ook iets zinnigs zeggen zeg maar. Dus ik dnek nog even. Ik denk dat ik volgende week ongi moet worden.
@ Anita; moeilijk allemaal hè...Je weet nooit wanneer je het helemaal goed doet. Kan me best indenken dat je liever met een goede vriendin praat en als je daar baat bij hebt moet je dat zeker doen. Op welke dag zit je nu in je cyclus? @ Laurise; lijkt me inderdaad heel apart, dat je een bedje hebt staan waar straks je kleine prulleke in komt te liggen. Zijn jullie ook al met het kamertje bezig trouwens? Goed trouwens dat je zo optimistisch bent en jezelf niet bang loopt te maken met van alles! Ik zal proberen een voorbeeld aan je te nemen. Vandaag kon ik gelukkig wat eerder weg van mijn werk, ben me toch moe. En misselijk! Het begint nu dus toch te komen. Koffie moet ik echt niet meer, als ik eraan denk draait mijn maag al om en met veel eten is dat ook zo, kan het niet zien of ruiken. Maar goed, ik wilde zo nodig iets voelen hè, nu heb ik het. @ Michanda; hoe was het bij de ha? Wel super vervelend dat je net nu met die infectie zit, kun je nog niet van je zwangerschap genieten. Hopelijk kan er snel wat aan gedaan worden.