Als er straks echt geen melk meer zou zijn, zal er ook geen yoghurt zijn . Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal gaan lopen eerlijk gezegd. Waarschijnlijk doen die boeren over een week max 2 weken weer normaal want dit brengt hun helemaal 0,0 op.
Als ik iets smerig vind, is het wel melk, dus mij boeit het niet als het op is, haha! Mijn vriend drinkt het wel en die heeft het vandaag ook nog gewoon kunnen halen bij de c1000; er was genoeg melk voor elk!
Ja precies! Altijd genoeg . En nog vers ook, whaha! Getver moet er niet aan denken! Vind het overigens wel zielig voor die koeien...! Maken al die melk, moeten gemolken (is dat een nederlands woord?) worden en dan word hun gemaakte melk gewoon zomaar lekker weggegooid! Tsss...! Maarja daar maar niet te druk over maken, gebeuren wel ergere dingen.
Dat is wel precies het probleem,..er zijn veelsteveel koeien en we drinken het lang niet allemaal op met z'n allen. We hebben helemaal niet zoveel melk nodig,...1 beker zuivel en/of plak kaas is voldoende. Ik heb ook meelijden met de koeien!
Vlees, vleeswaren en brood worden toch ook wel eens ingevroren? Naja of t nou wel of niet kan, in mijn omgeving gebeurd het wel eens. Maarja doe mij maar een glas melk uit een koelkast hihi
Hmm ja das waar, ik vries brood ook in. Toch blijf ik melk invriezen een gek idee vinden. Al hoe wel BV vries ook in en dat is tenslotte ook melk maar wel "onbehandeld" Nou ja het zal vast kunnen maar ik ga het toch maar niet doen
Waar komt dit eigenlijk vandaan? Ik heb nog even snel gezocht, maar ik kan niets vinden over een verwachte schaarste van melk. Heb ik iets gemist?
Ik heb er ook niks over gehoord ! Maar denk dat het komt omdat 'op het nieuws was' dat de boeren 'alle' melk over de weilanden uitgooide omdat ze er te weinig voor betaald krijgen (vinden ze). En dat er daardoor misschien gedacht word dat er geen koemelk meer te koop gaat zijn binnenkort?
Niks van gemerkt in de winkel. Had vanavond vlak voor sluitingstijd nog even boodschappen gedaan maar er was genoeg. Hoewel wel wat minder dan normaal, maar normaal gesproken ga ik ook eerder op de dag boodschappen doen. Ook meer dan genoeg houdbare melk in de schappen. Ik snap de boeren best dat ze willen staken, maar melk over de weilanden uitgooien vind ik zo'n enorme verspilling!! De vorige staking (dat was toch nog maar net vorig jaar?) heeft in ieder geval niet geholpen...
Er was gister of eergister een fragment op tv over boeren die de melk over de weilanden uit aan het sproeien waren. veel meer heb ik er ook niet van meegekregen eigenlijk