Zaterdag op zondag nacht werd ik niet wakker van zl en is vl er uit gegaan maar die dacht dat hij al had gegeten dus had alleen zijn speentje gegeven om half 7 werd hij weer kletsend wakker en toen pas voeding gegeven. Hij stond niet echt te springen haha maar hij wilde wel. zondag op maandag nacht werd hij om 5 uur wakker. Toen dacht ik toch eens kijken wat hij nu doet en ja hoor speentje en weer slapen tot half 7 en toen weer rustig een voeding en vannacht weer van hetzelfde.. Nu vroeg ik me af of dat zo goed gaat? Of moet ik hem wel een voeding geven als hij snachts wakker wordt? ik weet zeker als ik hem aanleg zal hij drinken maar het scheelt wel even nachts voor mij Voorheen als ik wel eens een speentje gaf kwam hij vaak na een half uur alsnog als hij honger had maar nu niet.. Doe ik hem nu te kort? Als hij echt honger heeft zal hij toch wel gaan huilen toch? plas luiers zijn verder goed en het is een blije baby. Hij krijgt nog geen bijvoeding.. Is dit dan zo de natuurlijke manier van minder voedingen? Ik hoor graag van jullie wat terug!
Hij is niet zo klein meer dat je hem bij elke kik hoeft aan te leggen. Hier gaf ik rond die tijd geen borstvoeding meer, maar als ik binnen korte tijd 2 of 3 keer voor een speentje moest lopen, dan ging ik als nog een flesje maken. Viel hij met een speentje gewoon weer in slaap, dan lekker verder laten slapen. Je mag er op deze leeftijd wel vanuit gaan dat hij echt geen genoegen neemt met een speentje als hij honger heeft. En ik denk dat hij nog wel een late avondvoeding krijgt? Anders zit er inderdaad wel wat lang tussen, maar dan zou je er altijd nog voor kunnen kiezen om 'm even aan te leggen voor je zelf gaat slapen.
Ja hij krijgt om 23.00 de laatste voeding of rond die tijd dus zit idd hooguit 7 uur ertussen. Goed even om toch te lezen dat het nog goed gaat Blijf af en toe nog wel eens onzeker over dit soort dingen
Als hij echt honger heeft dan neemt hij echt geen genoegen met een speentje. Verder vind ik 7 uur tussen de voedingen in de nacht echt niet veel hoor. Hier sliep dl na 3 weken al door van 10 tot 9. Zolang je kindje voldoende plasluiers blijft houden en goed groeit kan het prima.
Die van ons slaapt ook van 19 tot 3 of van 22 tot 5 (afh van of ik nog voed). Soms wordt hij tussendoor wakker, speen is dan genoeg. Als hij honger heeft dan huilt hij direct ipv het gemurmel tussendoor. Dus ik zou zeggen probeer t speentje! Hou wel in de gaten wat je productie doet! Ik had met bijna 5 mnd ook dat de voeding van 3u nog gerekt kon worden naar half 5 maar ging toen minder kolven op t werk dus hou er nu die nachtvoeding nog ff in.
Vergeet niet dat nachtvoedingen ontzettend gezond zijn voor baby's. Hun hersenen ontwikkelen zich explosief en daarvoor is het belangrijk dat ze frequent drinken (ivm aanvoer van melksuikers). Daarnaast is het ook gewoon belangrijk voor baby's om contact (huid) te hebben met hun moeder en beschermt het tegen wiegendood. Ik zou in ieder geval geen speen geven maar gewoon de borst, ook veel beter voor je productie. Doorslapen is een fabeltje.. Als ze 4 zijn slapen ze echt wel door (maar ook niet allemaal hoor).
Ik ben ook weer begonnen met het geven van de nacht voedingen bloembloem. Ik merkte toch wel dat mijn productie wat terug liep. Normaal overdag en snachts laat hij op een gegeven moment los en nu wordt hij ongedurig en had ik het idee dat er niet meer zo veel uit kwam als hij wilt Dus nu overdag leg ik hem ook wat meer aan op toch weer wat 'voller' te worden. Ik kolf nu ook per beurt zo'n 30/40 cc minder per keer dus denk dat het komt van de niet gegeven nachtvoeding. Maar ik maak hem er niet wakker voor. Wanneer is je productie eigenlijk een beetje op peil? Dat als je een keer wat minder geeft zonder dat je het gelijk in je productie merkt?