Verstandskies.

Discussie in 'De lounge' gestart door Ysabella, 11 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    13 weken geleden was ik bij de tandarts mijn verstandskies zag er niet al te best uit. Dat komt omdat de kies half door is en ik er simpelweg niet goed bij kom. Ik heb er tot dusver geen pijn aan dus eigenlijk wilde ik tot na de bevalling wachten, met trekken. Wat de tandarts ook aanraden. Prima ik blij, want ik ben ontzettend bang voor de tandarts.

Nu sinds 4 dagen is mijn tandvlees rondom die kies ontstoken word de kies een soort van verstopt door het tandvlees. Ik ontwijk die kant dan nu ook met eten en buiten dat ik morgen de tandarts ga bellen, vraag ik mij dus af wat ik hier aan kan doen. Ik poets nu 3 keer per dag mijn tanden en spoel ook 3 keer per dag met speciaal spul.
    Ik heb verhalen gelezen dat een verdoving niet goed zou zijn voor de ongeboren baby, sommige zeggen tot 13 weken anderen zeggen de gehele zwangerschap. Weet iemand hoe dat toevalig zit? Ik denk namelijk dat die ontsteking nou ook niet, je van het is...

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik denk dat je dat aan de tandarts moet vragen. Als ik het goed herinner heb ik laatste zwangerschap een wortelkanaalbehandeling gekregen. Ontstekingen kunnen ook uitbreiden. Als het niet kan wachten dan zal je eigenlijk ook weinig keus hebben.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Je hebt speciale verdovingen die wel tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden. Buiten dat is zon ontsteking als het erger wordt ook niet goed voor de baby (laat staan de pijn voor jou)

Ik heb een kies laten vullen toen ik 6 weken zwanger was..ook met verdoving! Zeker tandarts bellen en overleggen!

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier een wortel kanaal behandeling gehad tijdens de zwangerschap, je kunt gewoon verdoving krijgen, dat is in principe geen probleem. Maar bespreek het met je eigen tandarts zou ik zeggen. ;)

5. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Hoi tandartsassistente hier,
    De verdoving kan geen kwaad voor de baby. Ontstekingen wel. Het beste is dus toch om het te laten verwijderen. De kies is half doorgebroken dus de bacteriën kunnen onder het tandvlees komen op plekken waar jij niet kan poetsen. Zelf kun je er helaas dus niks aan doen.

Het is misschien juist wel fijn om het voor de bevalling te doen. Dan heb je weer een zorg minder en hoef je niet bang te zijn dat je straks acuut pijn krijgt. Succes!

6. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik zou idd gewoon nd tandarts gaan en de kies laten verwijderen als een verdoving geen kwaad kan. Hier ook een dikke ontsteking onder m'n verstandskies gehad. En helaas doordat de ontsteking er al lang zat veel ellende van gehad.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb maar met lood in de schoenen de tandarts gebeld en kan er vanmiddag terecht. Ik word al nerveus van het idee, ben altijd zo bang.:oops:
    Ze gaan kijken of de kies eruit moet of dat de ontsteking verholpen kan worden, ik denk zelf dat de kies eruit moet..

8. Lalalola

Mi
    Misschien wel de beste keuze, ben je meteen van al het gezeur af. Sterkte!

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ja waarschijnlijk wel. Zie er zo tegenop Ik ook echt heel erg bang, zo bang dat naja iedereen in die praktijk mij wel kent -niet dat ik ga schreeuwen of wat dan ook, maar vooral dat ze het knap vinden dat ik toch elk half jaar weer langs kom.- en dan zeggen er altijd wel een paar tegen mijn vriend " doe je de groetjes aan Ysabella" als hij 1 keer per half jaar op controle gaat.:rolleyes:

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113

11. Lalalola

En? Hoe is het gegaan?

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik ben net terug, ze denkt net als ik dat de kies zelf geen pijn geeft maar dat mijn tandvlees heel erg opgezwollen is en dus ontstoken. Nu moet ik twee weken lang flossen na elke maaltijd (!), maar niet met flosdraad maar met gaasjes die je normaal op een wondje legt. Als ik meer pijn krijg in die twee weker moet de kies wel getrokken worden en zo niet moet het na 2 weken echt een stuk minder zijn. Ze hoopt alleen dat trekken nu niet nodig is ivm de zwangerschap.

13. Lalalola

Oké, gelukkig is het niet de kies. Ik hoop dat de gaasjes helpen. Is ook echt een rot plek zo achterin.

Deel Deze Pagina