huisarts zegt, nog een jaar proberen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wildsphinks, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wildsphinks

23 nov 2008
    38
    0
    0
    danslerares
    ugchelen
    hallo allemaal.

met heel veel moeite zijn wij vorige week naar de huisarts geweest met de melding dat het zwanger worden na een jaar nog niet is gelukt. ik heb mijn hart uitgestort en verteld dat ik ontzettend aan mijzelf twijfel op dit moment of ik uberhaubt wel zwanger kan worden en dat ik mij zo langzamerhand wel een beetje zorgen maak hierover.

mijn idee was dat ik een doorverwijzen voor de gynacoloog zou kunnen krijgen om toch eens wat zekerheid te krijgen of alles bij mij in iedergeval wel goed zit.
    nu heb ik tot mijn grote teleurstelling te horen gekregen dat ze ons weer naar huis stuurt om het nog maar eens een jaar te proberen.
    mijn vriend heeft hier wel vrede mee, maar ikzelf weet niet helemaal wat ik hier nu mee moet. het heeft mij grote moeite gekost om die stap naar de huisarts te maken, vind het ook niet zomaar iets om toe te geven, en vind het nogal pijnlijk dat het niet lukt.

kent iemand dit, iemand die ook dit te horen heeft gekregen na een bezoek aan de huisarts en hoe ga je hiermee om?.... ik heb er erg moeite mee.....

liefs.
    Mir

2. Seth

Seth Niet meer actief

Heb er geen ervaring mee (gelukkig)
    maar ik vind het echt belachelijk!!!!!

Jullie zijn al een jaar bezig.... en sommige worden onderhand al na een paar maanden doorgestuurd....

Zou terug gaan en zeggen dat je er psychisch aan onder door gaat ofzo..... en dit geen jaar meer trekt.....!!!

sterkte ermee!!!

3. aggossie

aggossie Actief lid

17 mrt 2010
    120
    0
    0
    Terug gaan en zeggen dat je wilt worden doorverwezen!
    Doen hoor! Je hart volgen en opkomen voor jezelf en doen wat je gevoel je ingeeft!

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik zou ook terug gaan en eisen dat je door gestuurd wordt...
    het is gewoon onzin...

Heel veel sterkte!!!

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Inderdaad teruggaan en zeggen dat je toch doorverwezen wilt worden.
    Mijn huisarts had ons doorverwezen als het na een jaar niet lukte en niet zoals bij jullie na 2 jaar zelf proberen..
    Succes!!

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik zou ook terug gaan en een doorverwijzing eisen!!

Dit is toch TE gek??
    Idd sommige mensen worden al na 7 maanden door gestuurd!!
    En jij moet 2 jaar wachten ik zou gek worden!

7. wildsphinks

23 nov 2008
    38
    0
    0
    danslerares
    ugchelen
    ik heb er 2 maanden over gedaan om de stap naar de HA te nemen. en hoe langer alles duurt hoe onzekeder ik wordt. om me heen zeggen ze ook telkens, niet teveel mee bezig zijn. de HA zei ook, gewoon lekker genieten met z'n tweeen, lekker op vakantie binnenkort ? en gewoon verder proberen....
    de stap om weer aan te komen kloppen vind ik heel moeilijk. ik vond het al moeilijk, maar nog een keer. zie er als een berg tegenop.... pfffffff.... lekker met z'n 2en genieten... tuurlijk doen we dat.. maar een kindje in ons gezin mag er ondertussen ook wel bij....... ben beetje boos over die uitspraak...
    bah, heb zo'n rot gevoel...

wel super fijn dat jullie reageren....

8. Que

Que Niet meer actief

Ik heb die stap destijds ook moeten maken. Ik zou gewoon weer een afspraak maken bij je HA en zeggen dat je het niet ziet zitten om het nog een jaar zo te proberen. Je moet je poot stijf houden en eisen dat je naar het de gyn kan.

Er zijn zoveel mensen die in het ziekenhuis lopen waar wel iets mee aan de hand is. Dag sla met je vuist op tafel. Ga er niet mee akkoord. Ik ben zelf ook 1 jaar Zelf bezig geweest daarna nog 1 jaar in het ziekenhuis voor ik zwanger werd.

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Snap ik dat je er tegen op ziet, anders laat je het even bezinken en ga je over 2 weken bijv weer, met de eis dat je een doorverwijzing krijgt..
    Even alle moed bij elkaar schrapen na zo'n uitspraak van de HA..
    Sterkte!

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wow, wat een hork van een dokter heb jij, zeg! :$
    Onvoorstelbaar... Je probeert al een jaar! Dat is over het algemeen wel de grens waarbij je wordt doorgestuurd, dus ik zou ook gewoon een doorverwijzing eisen. Als je niet kunt of wilt teruggaan, kun je misschien ook even contact opnemen met je zorgverzekeraar of er andere mogelijkheden zijn..? Maar die drempel is misschien wel nog hoger dan je HA bellen. Lastig, hoor!
    Maar ik zou het hier niet bij laten! Er is nog nooit iemand zwanger geraakt door er niet meer aan te denken, ongeacht wat iedereen ook beweert. Ik was er volop mee bezig, kon aan niets anders meer denken en hier lukte het ook gewoon. Dat dat het zou tegenwerken is dus gewoon gelul en dat zou een arts toch moeten weten! :x

Pfff, zit me hier helemaal boos te maken :)
    Heel veel sterkte!

11. wildsphinks

23 nov 2008
    38
    0
    0
    danslerares
    ugchelen
    fijn om dit allemaal te horen. het is dus toch niet zo gek om me zo te voelen en graag een doorverwijzing te krijgen....
    straks is er wel degelijk een reden dat ik niet zwanger kan worden... en dat ben ik zo weer een jaar verder.
    en als er niks aan de hand is kan ik dat weer loslaten......

dank jullie wel allemaal... echt fijn!

12. lente67

lente67 Niet meer actief

Als je eventueel al bij de gyn. geweest bij voor uitstrijkje of zo kan je ook proberen rechtsstreeks een afspraak te maken.
    Ik was bekend bij mijn gyn. en heb na een jaar gewoon het zkh. gebeld voor een afspraak, Stonden wel even raar te kijken maar ben gewoon geholpen.

Sterkte en laat je niet wegbluffen. de macht ligt niet bij de huisarts maar bij jezelf.

Girl power:D

13. Alita

Alita Niet meer actief

NOG EEN JAAR??!!
    En het is een vrouw? Nee dit vindt ik niet nroaam en daarbij mogen we zelf niks meer beslissen vraag ik me soms af? Als jij graag naar een gyn waarom niet waarom laat ze jou nog een jaar wachten....BELACHELIJK

Eisen dat je doorgestuurd wordt en dat jullie eens worden nagekeken meid...succes!!!

14. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Wat de andere vrouwen ook al zeggen.......TERUGGAAN!!
    Belachelijk zeg, de meeste HA sturen je na een jaar proberen ook door dus zal gewoon aandringen.

15. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

ik kan me voorstellen dat je je niet gehoord voelt. Voel eens bij jezelf wat je graag wilt en ga daar dan voor staan. Vertel dan vervolgens ook aan je partner wat je graag wilt, zodat hij je kan ondersteunen daar waar nodig. Een huisarts is niets meer of minder dan jij, dus kop op!

Sterkte,

liefs,
    Selma

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb je toevallig dezelfde huisarts als ik? Die zei ook dat je pas na 2 a 3 jaar proberen een probleem hebt (of als je 3 a 4 miskramen hebt gehad). Moge duidelijk zijn: ik zoek een nieuwe huisarts en als ik 12 maanden bezig ben dan wil ik naar een gyn. Daar heb je ook recht op! Gewoon nog een keer heen gaan dus.
    (en op vakantie gaan? serieus? zei ze dat???)

17. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Helaas heb ik ervaring met je verhaal! Wij gingen na de 12e maand ook naar de huisarts, en zij wou ons ook niet doorsturen. Ze vond ons nog jong (ik 20 en vriendlief 26) nou ik dus uitgelegd dat ik dat belachelijk vind, wij weten zelf wanneer we kindjes willen. We hebben alles op orde, geld huis werk enz. Maar omdat ik nog geen rammelende eierstokken heb mogen wij niet verder?!?! Na boos te zijn geworden kregen we wel een zaadonderzoek. Dit zaadonderzoek bleek niet goed te zijn, er waren veel te weinig zaadcellen, en veel daarvan was zwak of dood. Nou wij moesten ook terug naar huis met de mededeling probeer het nog maar zelf.

Nou wij na ronde 13 toch weer terug want ik hield de onzekerheid niet vol! Weer wou ze ons niet doorsturen, maar nog maar eens een zaadonderzoek. Dus weer voor de tweede keer een potje ingeleverd en ook deze bleek weer slecht.

Nu heb ik op eigen houtje een afspraak gemaakt in het ziekenhuis en wij kunnen 15 april terecht! Ik heb de huisarts gebeld met de mededeling dat wij net zo goed recht hebben op een doorverwijzing en dat ze me die klaar MOET maken omdat de afspraak al staat!

Meid ik kan me totaal verplaatsen in je onzekerheid, ik heb het zelfde elke maand opnieuw. Sla met je vuist op tafel of maak gewoon een afspraak, iedereen heeft na 1 jaar proberen recht op een doorverwijzing!!!

Succes, ik zal dit topic in de gaten houden.

-xxx-

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik vind dit echt belachelijk!!!

Hoe kan iemand nou voor jou bepalen of je wel of niet onderzocht wordt!
    Ook wij zijn na 8 maand naar de ha gegaan, omdat ik zo onzeker was. Zaadtest gedaan bij vriendlief en daaruit bleek dat hij zeer slechte zwemmers had.
    Doorgestuurd naar gyn en nu dmv 3e ICSI-poging ben ik na 2 jaar zwanger.

Stel je voor dat ik nog een jaar had moeten wachten, terwijl er gewoon geen kans is! Da's toch belachelijk!

Gewoon teruggaan en eisen dat je doorgestuurd wilt worden!

Nikske, ook van jouw verhaal schrik ik! Wat erg dat er nog zulke ha zijn zeg! Wat goed dat je zelf initiatief hebt genomen en ik hoop echt dat IVF jullie een klein wondertje gaat brengen!

Heel veel succes en sterkte allemaal!

Liefs Loesie

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Meid, hier mag een huisarts je niet zomaar mee wegsturen. Dus: teruggaan en een verwijzing vragen voor de gynaecoloog!! Succes, echt doen hoor, het is jouw lijf en jullie leven én jullie wens, niet die van je huisarts!!!

20. Alita

Alita Niet meer actief

pff wat een slechte HA!!!!
    Ik zou gelijk een andere nemen, niet?!
    Hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken meid!!!:D

Deel Deze Pagina