De Metro Vandaag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SebastiaanVW, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SebastiaanVW

14 jul 2015
    13
    0
    0
    Game Designer
    Haarlem
    Ik zag dit artikel in de metro vandaag:
    Actiegroep wil lijst horeca waar kids verboden zijn | metronieuws.nl
    Meerderheid ziet kindvrije-horecalijst wel zitten | metronieuws.nl

Mijn vriendin en ik hebben het geluk gehad dat we (met uitzondering van de eerste 8 weken ivm met reflux) een supervrolijk en rustig kindje hebben, maar niet iedereen heeft dat geluk. Ik vind persoonlijk dat een restaurant geen stilte-coupe is en dat ouders (ook die met luidere of moeilijkere kinderen) ook gewoon recht hebben op uit eten kunnen gaan met hun kids. Sterker nog ik denk dat het belangrijk is dat je kinderen de ervaring van uit eten gaan (en andere kookstijlen) mee moeten kunnen maken. Tuurlijk heb ik mij ook wel eens geërgerd aan andere kinderen in een restaurant, maar ook aan andere volwassenen.

Dit artikel is sensationalistisch en slecht onderzocht, maar ik ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden,

grt,

Sebas

ps. Iets wat ik me overigens wel zou kunnen voorstellen is dat je zegt: Elke dinsdag is kind-vrije avond voor bepaalde restaurants. Zodat

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik las het gisteren al op een ander forum.

Aan de ene kant denk ik "prima, maar zorg dat het wel een redelijke verdeling is". Want tja, ookal heb ik 2 kinderen die niet perfect luisteren, ik kan mij gruwelijk storen aan rennende, schreeuwende en continu krijsende kinderen.

Aan de andere kant denk ik "Waarom?"
    Mogen mijn kinderen waar ik voor zorg dat het dus geen rennende, schreeuwende en continu krijsende kinderen zijn niet meer in een restaurant?
    En moet ik dan verplicht naar een restaurant waar andere kinderen dus wel van hun ouders mogen doen wat mijn kinderen niet mogen?

Ik doe mijn best om te zorgen dat mijn kinderen niet een irritatie punt voor andere mensen zijn. Dus ze moeten aan tafel, mogen niet krijsen of schreeuwen en probeer ze, door ze mee uit eten te nemen, te leren hoe je je hoort te gedragen in een restaurant.

En hoe ver wil je gaan?
    Ik stoor mij mateloos als mensen een gesprek schreeuwend voeren. Of vind het vreselijk als mensen met hun mond vol praten of mond open eten.
    Ik zoek dus bewust bepaalde restaurants op. En ja ook waar ik verwacht dat er geen schreeuwende kinderen rondrennen.

Hoorde vanmorgen op een radio zender al dat ouders die hun kind mee uit eten nemen egoistisch zijn, omdat de ouders graag uit eten willen.
    Tja, mijn jongens voelen zich vaak ook groot en zijn trots als ze mee mogen ;)

Ik zou het beter vinden als het (weer) wat geaccepteerder wordt om elkaar (netjes!) aan te spreken op gedrag.
    Dus dat de ouders van de niet correct gedragende kinderen netjes aangesproken worden. Maar ook de schreeuwende man, omdat hij zijn gerecht niet goed genoeg vind ;)

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik vind het prima eigenlijk..

Ik snap dat sommige mensen geen zin hebben in kinderen. Dat is hun keuze en als er een restaurant is waarbij dat mogelijk is..

Ik snap niet dat er z'n heisa om gemaakt wordt. Ineens voelen alle ouders zich aangesproken. Waarom? Dan ga je zelf toch niet daar eten?

4. Graag! Dan weet ik tenminste óók waar ik wél welkom ben met mijn kind. Nu voelen we ons soms echt niet op ons gemak om ergens te gaan zitten met Tobias. 9 van de 10 keer is hij hartstikke lief, maar die 10e keer is het ook flink hommeles.... Dus liever dat ik dan ergens zit waar meer mensen met kinderen zijn dan in een restaurant waar mensen blijkbaar stilte verwachten.

5. SebastiaanVW

14 jul 2015
    13
    0
    0
    Game Designer
    Haarlem
    Ik denk dat het wel een probleem word als een van de restaurants waar ik graag eet, ineens een no kid allowed regel heeft.

Daarom liever kids-vrije dagen.

6. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ja kan me best voorstellen dat er genoeg mensen zijn die zich storen aan het feit dat wij met een kind zitten te eten. Gisteren nog in een broodjeszaak geweest en daar voelde ik me al niet op mijn gemak toen mijn dochter een enorme protestbui kreeg (lang leve de 15 maanden sprong ;) ), dus in een restaurant zou ik me daarbij ook niet op mijn gemak voelen. Wil niet andere lastig vallen tijdens het eten.

Heb er dus geen probleem mee als er restaurants zijn die geen kinderen binnen laten, hoef ik me daar ook niet druk om te maken. Net als Bolkje aangeeft is het juist ook wel fijn om te weten in welke restaurants je met kinderen welkom bent, zodat je zelf ook wat prettiger op je gemak zit :D

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik snap het wel.

Restaurants die niet op kinderen gericht zijn, kunnen dit dan ook uitstralen. Het is dan sowieso geen goed idee om daar met jonge kinderen te eten.

Restaurants die wel speelhoekjes en kindermenu's hebben, kunnen gewoon iedereen ontvangen.

Ik zie het probleem niet zo. Ik vind het vreselijk om in een goed restaurant te zitten, dat niet echt gericht is op kinderen en dan vervolgens wel in de herrie te zitten of de hele tijd opvoedtechnieken aan te horen. Wie doe je daar überhaupt een plezier mee?

Het is net als met vakanties. Ik snap dat veel kinderloze stellen of ouderen een plek uitzoeken waar je niet tussen de kinderen zit. Niet dat alle kinderen ongemanierd zijn, maar het geeft wel veel meer geluid en beweging. Fijn als je kunt kiezen, of dus juist niet voor kunt kiezen toch.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl gaat graag mee uit eten en gedraagt zich dan ook netjes (desnoods vraag ik of het toetje alvast gebracht kan worden).

Mijn ervaring is dat juist de betere restaurants goede service kunnen bieden. Dan worden er enthousiast dozen kleurpotloden op tafel gezet en komt de kok speciaal vragen wat de kleine graag eet.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens:)

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dit. Heerlijk lijkt me dat. Als ik eens kindloos met man of vriendinnen uit eten ga gebeurt het meer dan eens dat we last hebben van andermans kinderen. Daar zit ik niet op te wachten.
    Zag ook veel reacties (online en op fb) dat mensen het be-la-che-lijk vinden dat hun bloedjes dan niet meer welkom zouden zijn. Kom op zeg, niet iedereen vind jouw kinderen zo geweldig ;)
    Ik snap dat anderen ook niet perse op mijn kinderen zitten te wachten ;)

Ik ben gek op m'n kinderen, maar tijd voor mezelf en volwassen dingen is me ook erg dierbaar en dat vind ik het fijnst als het zonder kinderen is. Dus ik zou het helemaal niet erg vinden als bepaalde horecagelegenheden kindvrij zijn. Net zoals sommige plekken kindvriendelijk zijn.

11. Er wordt zo'n heisa om gemaakt omdat de initiatiefnemers het totaal verkeerd aanpakken.. Ze willen héél graag grappig zijn en komen daarom constant met bijdehante opmerkingen, in plaats van dat ze zich professioneel opstellen. In hun 'FAQ' bijvoorbeeld; 'Haten jullie kinderen' - 'Nou nee, meestal niet'.

Als ze alles wat ze schrijven anders zouden formuleren, zouden mensen er -denk ik- echt niet zo'n drama van maken. Elke ouder realiseert zich écht wel dat ook hun kinderen gruwelijk vervelend en irritant (voor anderen) kunnen zijn, maar als een ander jouw kind een gillend, rondrennend en onopgevoed ettertje noemt, wil je daar een stokje voor steken.

Het idee is niet slecht, maar de presentatie is waardeloos.. Best jammer!

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Even voor ieder die zegt "graag, want dan weet ik waar ik wel welkom ben met mijn kind", dit kun je toch of vragen als je belt of juist online opzoeken?

Ik zoek altijd eerst online naar referenties en dus ook "kindvriendelijk". Mochten we onderweg of in een opwelling ergens willen eten kijken we naar binnen of vragen we het.

Online;
    Uitgebreid zoeken op restaurants - dinnersite.nl restaurantgids
    https://www.iens.nl/restaurant/kindvriendelijk
    https://www.eet.nu/zoek?utf8=✓&query=Kindvriendelijk&location=&distance=25&lat=&lng=&commit=Zoeken

Dus nu kan je al wel zelf opzoeken waar het kan ;)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.210
    16.548
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb 3 kinderen en kan me echt wel irriteren als ik met mijn man uit eten ga en daar zit een dreinende peuter etc
    Wij gaan ook weleens een hapje eten met de kinderen maar dan wel bij een restaurant dat op kinderen is gericht en niet stelletjes een hapje gaan eten.

14. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik denk vaak dat het toch een beetje een kwestie is van rekening met elkaar houden. Natuurlijk is het storend als je rustig uit eten wil en er zit een gillend/krijsend kind naast je of er een rondrent waar je bijna je nek over breekt als je naar het toilet gaat, maar er zijn nou eenmaal kinderen in deze wereld en die zijn weleens vervelend. Aan de andere kant vind ik dat ouders ook best rekening met anderen kunnen houden en dat betekend (voor mij in ieder geval) dat als het kind echt over zijn toeren gaat en niet meer te kalmeren is, dat je pech hebt gehad, het etentje inkort en het een volgende keer weer probeert.
    Als een restaurant zich erop wil profileren dat het alleen voor "volwassenen" is, prima, keuze van de eigenaar en zijn goed recht. Zou het wel lastig vinden om daar een leeftijdsgrens aan te stellen. Sommige kinderen kunnen het al heel snel "goed" anderen niet of minder of voor kortere tijd.
    Zolang er niet overal een ban op kinderen komt doet het mij verder niet zoveel haha.

15. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik snap het wel. Maar dan wel voor bepaald soort restaurants. Een eetcafé of pannenkoekenhuis of een all-you-can-eat-restaurant vind ik prima kunnen met een kind. Maar ik vind het ook gek als mensen kinderen mee nemen naar een wat netter restaurant, waar je een paar uur zit. Niets aan voor de kinderen, die gaan vervelend doen en dat is dan weer vervelend voor andere gasten.

16. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Van mij zouden er ook meer adult-only campings mogen komen. Ik ga elk jaar een weekend kamperen met vriendinnen, is al 15 jaar een traditie. Maar elk jaar hebben we weer moeite met een fijne camping vinden, want op veel campings moet je 's avonds stil zijn vanwege de kinderen, terwijl je de volgende ochtend wordt gewekt door diezelfde kinderen. Logisch hoor, maar daar hebben we in ons kindervrije weekend weg niet echt zin in. We hebben een paar jaar terug een camping gevonden waar geen kinderen waren (toeval) en dat was zo fijn. Kun je 's avonds gewoon je wijntje drinken en wat muziek luisteren in plaats van fluisteren. Oh en uitslapen was ook mogelijk, heerlijk.

Deel Deze Pagina