Hoe ziet jullie voedingschema eruit met een baby van 5 maandjes? kwam onderstaande op de site van nutricia tegen. Maar dacht dat fruit en groente hapjes zoiezo pas volledig vanaf 6 maanden gegeven mogen worden. en dat je met 5 maanden je baby mag laten wennen aan de fruit en groente hapjes door ze een aantal hapjes te geven......dit vertelde het CB aan ons. Nu lees ik in onderstaande dat ze zelfs al een fruitdrankje mag? waarom wordt dit niet verteld op het CB. Dagmenu 4-5 maanden Ontbijt Papfles van Bambix rijstebloem en 200 ml borstvoeding/flesvoeding Tussendoor ochtend Olvarit eerste hapje fruit Lunch: Borstvoeding of fles met 200 ml flesvoeding Tussendoor Middag Borstvoeding of fles met 200 ml flesvoeding Avondeten Olvarit eerste hapje Groente + fles met 125 ml Olvarit Fruitdrankje Voor het slapen Papfles van Bambix rijstebloem en 200 ml borstvoeding/flesvoeding
7.00u 180/6 10.30u fruit (ca. 1/4 potje) 12.00u 180/6 15.00u fruit (ca. 1/4 potje) 16.30u 150/5 20.30u 180/6 + 2 scheppen rijstebloem Qua tijden wisselt het uiteraard een beetje. Binnenkort vervalt dat 2e fruithapje en krijgt hij een half potje in 1x in de ochtend omdat hij dan groente krijgt aan het einde van de middag of begin van de avond en dat wordt dan ook een half potje (maar eerst uiteraard beginnen met een paar hapjes om aan de smaken te wennen en dan van lieverlee opvoeren naar een half potje). Ik heb ergens gelezen dat ze tot 6 maanden 1 potje (voor 4 mnd) totaal per dag mogen, dus half groente/half fruit mag dan ook. Het is nu nog om uit te proberen en te proeven, alle voedingsstoffen haalt hij uit de melk. Die fruitdrankjes zeggen ze bij nutricia natuurlijk om ze te verkopen haha.. (denk ik) Hier krijgt hij het nog niet, vind ik niet nodig.
Nutricia heeft één belang en dat is zoveel mogelijk verkopen. Nu zullen ze je kind niet vergiftigen maar ze geven absoluut geen advies op maat en wel commercieel! Laat je dus niet leiden door welke commercieel bedrijf dan ook. Aangeraden wordt om met 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Vanaf 4 maanden mag het maar moet het echt geen melkvoedingen vervangen. Met 5 maanden is dus 4 melkvoedingen (ongeveer 800 ml) een mooie richtlijn en als je daarnaast nog wat groente en / of fruit wilt geven dan kan dat prima. Fruitdrankjes en andere dranken zou ik zeker nog niet geven. Hou 'm maar lekker aan de melk en anders? Water.. is gratis! Ons schema met 5 maanden was: 8:00 - 12:00 - 16:00 en 19:30 180/6 en in de laatste fles wat rijstebloem (5,5 maand).. Zoonlief was wat sneller en die kreeg om 12:00 wat groenten en de rest van het schema was hetzelfde.
Ons schema met 5 maanden was: 4 flessen van 210+7 schepjes verdeeld over de dag Tot 6 maanden HOEFT nog helemaal niks en zeker niet omdat Nutricia dat zegt! Dat schema dat je laat zien is gewoon reclame... Het enige dat ik van Nutricia aanneem is hoe de verhoudingen water/poeder liggen en hoeveel ze maximaal mogen binnen 24 uur. En dan nog zijn er omstandigheden en gezond verstand. Maar ik ga niet aan Nutricia vragen van welk merk ik op welk moment en in welke hoeveelheden hapjes of drankjes zou moeten geven. Ik maak sowieso de hapjes zelf en mijn kindje geeft wel aan hoeveel (op dit moment nog hoe weinig ) ze wil hebben.
Ons zoontje is bijna 5 maanden, en zijn schema ziet er zo uit: 07.30 uur - 210+7 + 1 schepje rijstebloem 11.00 uur of 15.00 uur - fruithapje 1/3 potje of stukje fruit gepureerd 12.00 uur - 210+7 16.30 uur - 210+7 21.00 uur - 210+7 - 1 a 2 schepjes rijstebloem Binnenkort ook groente er bij
Bij 5 maanden dronk onze dochter nog 5 flessen van 180+6 melk. Verder geen bijvoeding, geen pap, geen sapjes, geen hapjes. Voor de 6 maanden hoef je namelijk helemaal niet bij te voeden! Nutricia is een commercieel bedrijf, natuurlijk geven die schema's met zo veel mogelijk dingen waar ze geld aan verdienen!
helemaal mee eens! Nutricia zou het blijst zijn met jou als je kind elke dag 3-4 potjes van hun spul weg zou werken, en ook die peperdure sapjes, 2-3 keer per dag bambix door de nutrilon enz. Maar dat moet en hoeft zeker niet, en is al helemaal niet nodig met 5 maanden. Hier kregen ze met 5 maanden ook 5 flessen van 200cc aangeboden, ze dronken die nog niet leeg. We zijn met 5,5 maanden begonnen met groente, maar meer dan een paar likjes per keer ging er niet in de eerste dagen/ weken. Ik gaf geen ander drinken dan melk, want ze zaten niet aan maximuum kv, dus konden altijd melk krijgen als ze dorst hadden.