Stolsel in baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door butterfly83, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hallo,

Vorige week maandag ben ik bevallen van een prachtige zoon!
    Vanaf die donderdag is het vloeien bijna volledig gestopt op zo nu en dan een beetje na. Vaak komt er 's avonds een beetje bloed en verder totaal helemaal niks! Ik klaag al vanaf vorige week woensdag over een zwaar gevoel in mijn buik bij het lopen en staan, dat heb ik nog steeds en beperkt me behoorlijk in mijn bewegingen.
    Baarmoeder is hard maar zakt niet snel genoeg en is N-3
    Huisarts doet bij ons de nacontrole en die dacht dat er een behoorlijk stolsel voor de opening zit, hij heeft voorgesteld om het stolsel er met de hand uit te drukken :( Maar gaf aan dat dit behoorlijk pijnlijk is, hij kijkt het even aan en komt woensdag weer.
    Mijn vraag is nu eigenlijk wat houdt het precies in? Is het echt zo pijnlijk als het er uit gedrukt wordt en kan ik zelf nog iets doen wat de kans vergroot dat het er spontaan uit komt?

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord!
    groetjes!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi butterfly,

Het is inderdaad mogelijk dat het er een stolsel zit. Een stolsel kan de uitgang blokkeren waardoor het bloed er niet uitkan maar het stolsel daardoor wel groter kan worden. Hier door zakt de baarmoeder niet goed en kan je ook buikpijn en koorts krijgen.
    Het uitdrukken van het stolsel kan inderdaad gevoelig zijn. Wat je zelf zou kunnen doen is eens een keer flink persen op de wc of onder de douche.

Imke

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Bedankt voor je antwoord!
    Morgen komt de huisarts weer langs tot nu toe nog geen enkel resultaat. Als het stolsel er uit gedrukt wordt is volgens de huisarts de kans redelijk groot dat het niet lukt. Waar moet ik rekening mee houden, ik heb nog een zoontje rond lopen van 2 jaar. Stel dat het er uit gedrukt wordt kan ik meteen daarna weer gewoon voor mijn zoontje zorgen of heb ik daar wel even last van.. Zijn er ook nog andere opties? Bijvoorbeeld ziekenhuis? Of kan ik gewoon wachten tot het er ooit een keer uit komt?

Alvast bedankt voor je antwoord!

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Even een aanvulling, vandaag is de huisarts geweest. Hij begon nu over oxycotine tabletten? Maar raadde dat ook af ivm darmkrampen die je daar ook van kan krijgen? Over uitdrukken heeft hij het niet meer gehad. Hij voelde naar de baarmoeder en volgens hem was hij een heel eind gezakt (eerste keer dat hij voelde). Mijn vriendin is mijn kraamverzorgster en zij heeft vanavond ook gevoeld. Volgens haar stond hij nog steeds 3 vingers onder de navel. Mijn gevoel is ook niet veranderd, net als het vloeien.
    Heb alleen geen verhoging, geen vieze geur en geen ontzettende buikpijn/krampen. De huisarts wil het nu gewoon zo laten en denk dat ik maar gewoon 3 dagen heb gevloeid en dat het door de naweeen dicht is gedrukt?

Toch zit het me niet lekker, ik vind het een akelig idee en hoor graag uw mening. Wat kan er gebeuren, is de kans op een ontsteking groot? Is er een kans dat het toch nog spontaan komt of kan het echt zo zijn dat ik maar 3 dagen gevloeid heb?

groetjes

5. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

3 dagen is wel heel weinig...... het kan nog spontaan afkomen. Zolang je geen koorts hebt en buikkrampen mag je afwachten.
    Als het je niet lekker zit kan je altijd vragen of je mag worden door gestuurd zodat er met de echo kan worden gekeken of er daadwerkelijk een stolsel in je baarmoeder zit.

Imke

6. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Bedankt voor je antwoord, sinds gisteravond koorts, 38 graden.
    Ben naar de huisartenpost geweest maar hij vond het niet echt een duidelijk beeld en moet vandaag terug komen.
    Vannacht de hele nacht tegen de 38 graden aangezeten van vanmorgen was het 37,4. Moet vanmiddag terug komen, ben gister wel wat begonnen te vloeien en vond het zelf echt vies ruiken. De huisarts vond het meevallen omdat je normaal gesproken bijna achterover slaat van de geur. Wachten maar weer af..

Deel Deze Pagina