Wanneer weer ongesteld na de zwangerschap

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Smokey11, 28 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Hoi Dames,

Ik heb een prachtige zoon van 8 weken nu ondertussen maar ik vroeg me af wanneer de eerste ongesteldheid weer kwam bij jullie?
    Bij mij nog steeds niets nu:(

Ik vind het ook wel een beetje eng want ik gebruik nu dus nog steeds niet de pil of hem nog geen spiraaltje.
    Want dit kan toch pas als je al een keer ongesteld bent geweest?
    Mijn man en ik gebruiken nu wel condooms maar ik vind dit niet erg betrouwbaar (weet niet hoe dit komt maar vind het maar niets)
    Laatst was deze er ook afgegleden en heb ik uit voorzorg een morning afther pil genomen (weet niet of het zin heeft)
    Met als gevolg dat ik nu dus gewoonweg niet meer durf omdat ik bang ben dat het dadelijk mis gaat.
    Ook heb ik nu geen controle (ja klinkt stom) dat ik niet zwanger ben want een test doen heeft denk ik ook geen zin wel?

Ik ben bij beide kids heel gemakkelijk zwanger geworden dus daarom een beetje huiverig.

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden of goede raad..

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik werd 4 maanden na de bevalling ongesteld.
    Je kunt in principe gewoon blind starten met de pil, alleen is hij dan pas bij de 2de strip veilig.
    Geef je bv dan mag je geen gewone pil, dan is het de minipil.

3. AvdY

AvdY Niet meer actief

Geef je borstvoeding? Zo ja, dan kan het wat langer duren.
    Waarom vraag je geen anticonceptie pil aan je huisarts/verloskundige?

Ik was na 5 weken weer ongesteld, maar gaf geen borstvoeding.

4. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    nee geef geen borstvoeding. ik heb de pil nog thuis liggen maar dacht dat ik echt moest wachten met het gebruik hiervan tot de eerste ongesteldheid.
    Ik was bij mijn eerste ook sneller weer ongesteld als nu daarom wordt ik zo onzeker!:(

5. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Je mag gelijk weer aan de pil, maar zoals iemand anders hier al schreef ben je dan niet meteen weer beschermd. Ik ben ook niet echt zo'n fan van condooms i.v.m. het afglijden. Gewoon wat geduld zou ik zeggen, niemand gaat dood van een weekje geen seks ;)

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik ben ook 8 weken geleden bevallen en nog geen menstruatie te bekennen. Waarom zou je geen test kunnen doen? Ik heb er van de week één gedaan en die was negatief (dus HCG van de vorige zwangerschap is weg).

7. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik werd pas ongesteld toen ik volledig stopte met bv. Bij de oudste was dat na 1 jaar pas. Heerlijk :)

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Oudste 2 met 4md
    Nr 3 net 9/10 me
    Nr 4 nog geen idee ze is pas 3wk oud

Ik geef/ gaf bij alle kinderen bv

9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik ben 2 x gewoon op aanraden van de gyn na 6 weken gestart met de minipil. Niet ongesteld geweest. En ermee rekening gehouden dat de eerste tijd niet zo erg veilig is.

10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Je kan gewoon beginnen met de pil, 1e week is hij nog niet veilig dus moet je er een condoom bij gebruiken. Na 1 week hoeft dat niet meer.
    Screenshot_20181004-223548_FK.jpg

Deel Deze Pagina