de miskraam is ingezet, nu wachten hoe het verloopt

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pat1978, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Jiseb, het is wel goed dat ze het checken, als ze dat niet doen en er zit nog wat kun je weken kast houden. Maar ik snap wat je bedoeld dat je dan weer heen moet. Succes en laat je het weten?

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Sterkte en een dikke knuffel Pat!

3. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ben weer terug. Ik was bijna schoon, alleen nog wat kleine vliesjes en restjes. Het advies was om daarom toch nog de dosis te nemen, kon verder geen kwaad en dan is de kans groter dat volgende week echt alles gewoon weg is. Dus ik lig weer af te wachten, maar verwacht niet zoveel als gisteren.

Hoe gaat het bij jou, Pat?

4. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Goed nieuws jiseb dat je bijna schoon bent. Bij mij nog geen veranderingen, dus morgen inderdaad anesthesie ivm curretage. Ik kan daarna bij gyn langs om te kijken waar ze me tussendoor plannen. Ik hoop dan maandag of dinsdag. Ik ben het inmiddels ook wel zat. 16-12 positief getest en op 8-1 kregen we te horen dat er achterstand was en dat het hartje alsnog kon stoppen. Inmiddels zitten we dus al net zo lang in de onzekerheid en ellende als dar we genoten hebben van het idee van zwanger zijn. Dat voelt erg krom.

Dus we wachten gewoon weer verder.

5. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Balen dat het niet vanzelf komt! Ik hoop dat de curretage mee zal vallen! Ik was heel zenuwachtig voor de operaties bij de bbz, dat je onder narcose bent en niet weet wat er met je gebeurt. Maar zelfs dat is me heel erg mee gevallen. Daarna ben je er in ieder geval wel vanaf. Heel misschien heb je geluk en is nu week gemaakt en komt het toch nog! Ik duim voor je!

Bij mij waren ze wel heel erg verbaasd dat ik de helft al verloren had voordat ik krampen kreeg en binnen 1 uur daarna alles kwijt was. Denk dat ze me daarom hebben laten komen, met het vermoeden dat er nog veel zou zitten, maar gelukkig was dat niet zo!

6. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Misschien was jouw lijf zelf al een heel eind en was dit net het laatste zetje. Is altijd lastig te zeggen. Het is wel fijn als het toch ook eens mee zit. Je had al genoeg voor je kiezen gehad zag ik. Het is dan al verdrietig zat dat het weer mis is, dan is het 'fijn' als het daarmee dan meezit.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb ook een MA gehad en hierbij cytotec moeten nemen (2x) omdat het nog niet volledig weg was. De tweede keer leek het ook helemaal niks te doen en stond al gepland voor curretage toen het in het weekend uit het niets ineens toch allemaal eruit kwam. Ben me rot geschrokken aangezien ik ook niet thuis was maar aan de andere kant van het land. Dus meis, niet om je bang te maken maar de werking kan ook nog even op zich laten wachten. Sterkte iig! Het is vreselijk dat wachten om het af te kunnen sluiten.

8. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Dankjewel shart

9. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Bij mij zijn 3 van de 4 pillen er in z'n geheel weer eruit gekomen, zelfs het breekstreepje was nog te zien. Ik heb nog wat bloed en heel kleine stolseltjes verloren en dat was het...

10. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Jiseb, hopelijk is het nu schoon bij je en komt je cyclus weer snel op gang, nog los of je al wel of niet meteen weer een poging wilt ondernemen is het toch fijn als het echt allemaal weer in orde is.

11. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Dankjewel! Ik hoop dat alles inderdaad weer snel normaal is. De afgelopen 3 keer was dat wel meteen zo, dus daar ga ik weer voor! We gaan ook meteen weer verder, we zijn er beide klaar voor.

12. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Ohh ik ben zo boos en gefrustreerd. Ik moet even van me af schrijven. Ik mag pas donderdag 4 feb voor de curretage. Tot die tijd mag ik er mee rond blijven lopen! Het is toch onmenselijk zo. Ik kon op mijn kop gaan staan, maar het kon niet eerder. Nog een ander zh gebeld, maar daar kon dat ook niet aangezien ik daar dan eerst de molen nog in moest. Grrrr

13. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wow, echt? Wat ontzettend frustrerend! Dat ze je er zo mee laten lopen, zeg. Dan denken ze: het kan toch geen kwaad als het er wat langer blijft zitten ofzo? Echt belachelijk! Misschien hierna toch maar over naar een ander ziekenhuis? Of heb je verder wel vertrouwen?

Mijn man was gisteren gefrustreerd dat ze alweeeer lieten komen, voor, wat hij dacht niets. Maar nu hij dit hoort is hij toch wel blij dat er zo gehandeld wordt. Ik hoop voor je dat het besluit eerder los te laten en je verder kunt!

14. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Jiseb het meest frustrerende is dat ik merk dat dit eeuwige traject ernstige twijfels oproept of ee nog een nieuwe poging willen ondernemen.

Ik heb vanmiddag om 13.50 nog wel een afspraak bij de dienstdoende gyn weten te regelen. Ten eerste kan die checken of het stiekem toch niet al gebeurd is, maar dan onherkenbaar. Maar ik heb aangegeven dat ik dan nog wel een extra pillen ronde wil. Mijn lijf is nl ook op. Conditioneel kan ik niet veel meer. Na een stukje lopen of een trap op krijg ik last, tillen gaat ook haast niet, want dan heb ik last. Met mijn bedrijf zit ik in de drukste tijd van het jaar en moet nu weer een hele week mijn agenda vrijmaken en mijn werknemers nog meer belasten. Ik ben het zo ontzettend zat!!

15. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat naar dat het je zo aan het twijfelen maakt! Dat je je (grootste?) wens aan de kant wilt zetten. Ik denk dat je misschien beter echt een ander ziekenhuis kan zoeken, zit er nog een goed ziekenhuis in de buurt?

Als je aangeeft dat je er veel (lichamelijke) pijn van hebt? Kunnen ze je dan misschien wel eerder helpen? Ik zou het zeker aangeven bij de gyn. Ik denk dat ze met lichamelijke pijn meer doen dan bij geestelijke....:(

16. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Jiseb, de wens is er absoluut wel, maar ik moet ook reëel blijven. Ik ben 38 waardoor de kans dat het een volgende keer weer mis gaat groter is. Ik heb twee pubers in huis waar ik rekening mee moet houden, dit is voor hun ook slopend zo. Ik heb een bedrijf met twee werknemers waar ik rekening mee moet houden en heel veel klanten waar ik rekening mee moet houden. We hadden ons ook maar tot de zomer gegeven gezien mijn leeftijd. Het is dus ontzettend dubbel. Het heeft jaren geduurd voor ik zover was om met mijn nieuwe partner aan kinderen te beginnen (voor hem het eerste biologische kind). Je weet met je verstand wel dat dit kan gebeuren, maar je kunt je geen voorstelling maken van de emotionele impact. Ik weet dat ik niet zeuren mag, het is voor mij pas de eerste en ik zie hier een forum vol met vrouwen die dit veel te vaak meemaken. Als ik jonger was geweest, geen eigen bedrijf had gehad en geen zoon met ernstige problemen, zou het ook anders zijn. Die situatie is er nu wel. Ik moet toegeven dat het moeilijk zal zijn om de deur weer te sluiten die ik na jaren weer had opengezet. Soms moet je ook rekening houden met anderen.

Eerst dit maar eens achter de rug hebben voordat we daar een definitief besluit over nemen. Die gyn van vanmiddag kan het in ieder geval voor zijn kiezen krijgen

17. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Jou situatie is inderdaad heel anders dan die van mij. Ik ben 30 en heb nog geen kinderen. Echter denk ik dat het gevoel wel overeen komt. Het is gewoon k$^%#! Wij hebben besloten wel meteen door te gaan, liever vandaag dan morgen. Als dit je eerste miskraam is: ze zeggen dat de kans dat het daarna goed gaat veel groter is. Maar ik snap je twijfels!

Zet 'm op, vanmiddag!!

18. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Pat,
    Ik zat in september in dezelfde situatie. Ik heb de curettage uiteindelijk poliklinisch(dus niet onder narcose) gedaan. Is mij 100% meegevallen en je staat na 15min weer buiten. Moet je wel net tegenkunnen. Want je maakt alles mee. Misschien is het het overwegen waard?
    Sterkte

19. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Bedankt voor je reactie. Ze doen het hier alleen onder volledige narcose.

Inmiddels in het zk geweest. Goedgekeurd door anesthesie. Ook had ik een afspraak op de spoedpoli weten te regelen bij de dienstdoende arts. Deze heeft een controle gedaan en alles is nog volledig intact. De man had begrip voor mijn situatie. Ondanks dat ik er tegenop zag om bij een man te moeten viel me dat erg mee. Dat kwam ook doordat het een hele aardige man was. Hij heeft zelf dit weekend dienst. Hij gaf aan me best in het weekend te willen helpen, maar werd belemmerd door de protocollen omdat ik nauwelijks vloei. Hij heeft een soort van tussenoplossing gedaan, ik heb bij hun een abortuspil ingenomen (moet wettelijk onder toezicht) en heb weer nieuwe pillen mee. 4 voor zondag ochtend en 2 voor de middag. Hij hoopt dat door deze combinatie dat het op gang komt. Hij gaf aan dat als ik dan vervolgens heftig vloeide of veel krampen had, ik hem dan mocht bellen als dienstdoende gyn en dat hij dan een indicatie had om zondag de curretage te doen.

In het gunstigste geval komt het op een normale manier op gang en is er geen curretage meer nodig. Als ik het gevoel heb dat ik de vruchtzak kwijt ben, dan moet ik bellen voor een controle echo woensdag of donderdagochtend om dan de curretage van donderdag middag te annuleren. Ik sta nl pas voor laat op de rol donderdag. Hoef me pas om 14.30 te melden en mag om 7.00 uur 1 beschuit met een kop thee en dan nog 1 kop thee tot 12.30. Anesthesie heeft aangegevn dat ik nog 4 uur tot na de ingreep daar moet blijven, dus als het toch allemaal tot een curretage op donderdag komt, mag ik pas weer laat naar huis, een uur of 20.00/21.00 in de avond.

Al met al gaan we dus voor het positieve scenario, dat het nu wel op gang komt zonder al te rare bloedingen en dat het een volledige mk wordt.

20. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat fijn dat hij je wel wilde helpen! Hopen dat het nu toch op gang komt, of in ieder geval genoeg om snel te kunnen curreteren! Had je die abortuspil eerder nog niet gehad? Ik heb 'm gewoon mee naar huis gekregen met de bijsluiter en uitleg over inname. Ik weet niet wat je zelf wilt, maar ik heb alles opgevangen en kon heel duidelijk het verschil zien tussen weefsel en de vruchtzak. Succes!

Deel Deze Pagina