Even een update. De pillen hadden woensdag en donderdag niets gedaan. Aangezien curretage pas voor 4 feb gepland stond nieuwe pillen gevraagd. Vrijdag een abortuspil gekregen en dan vandaag weer de cytotec die ik eerder had. Gisteren bijna hele dag lichte weeën gehad. Vanmorgen de 4 pillen genomen en binnen een uur begon het door te zetten. Veel weeën, buik en rug. Kon niet zitten, staan of liggen. Ik verloor diverse kleine stolsels. Tussen 10.00 en 11.00 verloor ik steeds meer bloed en nam maatregelen dat de kinderen onderdak waren voor het geval ik naar het ziekenhuis moest. Om 11.15 liep ik echt leeg. Om 11.30 met gynaecoloog gecontact dat ik me zorgen maakte over het bloedverlies. We konden langskomen. Rien was demi naar leek aan het brengen en vlak nadat hij was vertrokken en ik de gynaecoloog had gebeld verloor ik de vruchtzak. Ik schrok van het formaat. Was bijna net zo groot als 2 eieren. Ziekenhuis weer gebeld dat ik het kwijt was en niet meer hoefde te komen. Hij vroeg toch langs te komen. Met een extra broek, onderbroek en kraamverbanden op pad nar het ziekenhuis. Tussen de parkeerplaats en hoofdingang verloor ik weer van alles en liep het bloed tot aan mijn knieën. In een toilet de boel enigzins schoongemaakt, andere kleding aan, receptie aangegeven even langs toilet 1 te moeten gaan, door naar de gynaecoloog. Die deed een echo terwijl ik nog doorvloeide en constateerde dat helaas nog niet alles er uit was en dus een spoedcurretage moest. Ik zou om 15.00 geholpen worden. Toen ik naar een kamer gebracht werd verloor ik weer van alles. Om een uur of kwart over een besloten ze dat ik per direct geholpen ging worden aangezien ik maar bleef vloeien. Ik was niet volledig nuchter en kreeg daarom een ruggenprik met roesje. Tien over twee lag ik op de uitslaapkamer. Kon redelijk snel de benen weer bewegen, om kwart voor vijf weer naar het toilet geweest, om kwart voor zes gegeten en mocht km half zeven dus weer richting huis. Braaf met een rolstoel naar de auto, protocol ziekenhuis. Voel me nu redelijk goed. Een last van mijn schouders en lichamelijk voel ik me ook redelijk goed. Het is nu dus achter de rug en kunnen we het gaan afsluiten. De vruchtzak heb ik opgevangen en zullen we een plekje geven in de tuin. Vooral demi heeft eerder aangegeven daar behoefte aan te hebben en misschien helpt het ons ook wel. Al met al een bewogen weekend en nu de komende week herstellen en voorzichtig het gewone leven weer gaan oppakken.
Jeetje, Pat! Wat een dag heb je achter de rug! Ondanks alles, zul je nu misschien blij zijn dat het eindelijk achter de rug is! Ik vond het wachten in ieder geval heel slopend, niet weten waar je aan toe bent. Ik wens je een heel spoedig herstel en niet te veel na-klachten! Rustig aan en geef het vruchtje een mooi plekje (in de tuin en in je hart...).
Jiseb, ben even benieuwd hoe het nu met je gaat. Inmiddels gestopt met vloeien? Ik hoop dat alles goed gaat met je. Hier gaat het best aardig, vloei nog steeds wat, maar ben nog steeds licht in het hoofd. Ha heeft aangegeven dat dat wel tot een dag of 5 / 6 na de curretage kon aanhouden, dus we tellen af. Zou weer graag baas zijn over eigen lijf. Gisteren hebben we het vruchtje een mooi plekje in de tuin gegeven en dat vind ik wel een mooi idee. Mijn dochter heeft er een tekening en soort van knuffel bij gedaan zodat hij/zij niet alleen was, ook een erg mooie gedachte. We gaan hier dus maar weer het leven oppakken.
Ha Pat, wat fijn dat je het hebt kunnen afsluiten op een mooie manier. Wij vinden dat ook erg prettig. Hier gaat het redelijk. Lichamelijk beter dan geestelijk, maar goed. Ik ben sinds vandaag zo goed als gestopt met vloeien. De test is nog heel licht, dus dat is ook een goed teken! Morgen heb ik weer een echo en dan hoop ik ook te horen hoe we verder gaan.