he meiden ik ben nu 11 weken en 2 dagen zwanger. nu bedenk ik mij opeens moet ik niet kraamhulp aanvragen of moet ik daar mee wachten tot ik langer zwanger ben of had ik dit allang moeten regelen? liefs
Gefeliciteerd met je zwangerschap Je kunt het al aanvragen als je wilt. Bij onze verzekering (Menzis) hadden ze het liefste dat je dat voor je 20 week deed. Dus je hebt nog de tijd Liefs wolly
liefste voor de 12 weken, dus even je verzekering opbellen (kan zelfs gewoon online in elk geval hier wel) en dan is het geregeld! Als je na de 12 weken aanvraagt heb je kans dat ze geen plek meer hebben in sommige gebieden (steden e.d.) dus zou gewoon vanmiddag even regelen is 5 minuten werk
he wolly dank je wel oke maar ik heb een papier gekregen van mijn vk en daar staan bedrijven met zelfstandige kraamhulpen zeg maar. en die waren heel lief en goed voor je zei ze. maar moet ik dan mijn verzekering op bellen en vragen dat ze dit vergoeden enzo? hoe gaat dat in zijn werk wat moet ik bellen? en waar moet ik iets aanvragen?
@Sunlight: Poehh dat weet ik niet hoe dat precies werkt ik heb nooit een formulier gekregen van de verloskundige ik had een gynaecoloog. Maar wat bij onze verzekering is, is dat er achter in het boekje een telefoon nummer staat en die kon je dan bellen en daar kun je dan melden dat je zwanger bent en dan zal er gevraagt worden hoeveel weken je bent en wanneer je uitgeteld bent en nog een paar gegevens. Ik had wel een boekje uit het zh gekregen van een kraamzorg bureau die heb ik ook gebeld, met precies het zelfde verhaal, gegevens doorgeven. En die schrijven je als ware in en dan krijg je tegen de 7e/8e maand zelf bericht thuis voor een intake.
Geeft niks hoor Ik had toen precies hetzelfde, wist ook helemaal niks omdat dit ook onze eerste is. Maar als je eenmaal beld en je zegt dat je niet weet wat je allemaal moet doen dan zeggen ze altijd wel hoe het moet hoor en wat je allemaal precies moet doen.
oke ik hoop niet dat ik iets vergeet te regelen! morgen ben ik vrij dus dan ga ik alles maar even rustig bellen! moet zo naar mijn werk en moet mijn uniform ook nog strijken. dus kom er nu niet meer aan toen he bedankt voor je hulp. ik zal strijken rot werk! liefs
ik heb het met 8 weken geregeld, de verzekeringsmaatschappij had me gewaarschuwd dat dit nodig was zo vroeg omdat ik in een grote stad woon. heb gewoon de verzekering gebeld en zij hebben het toen in orde gemaakt.
Als je op de website van je verzekering kijkt kun je daar ook vaak kraamzorg online aanvragen. (bij het CZ in elk geval wel) Ook kun je dan aangeven welk kraamcentrum je wilt hebben. De zorgverzekeraar regelt dan de rest en je krijgt vanzelf een brief van het kraamcentrum dat je aangemeld bent en met verdere info!
daar zit nogal verschil tussen. de 1 met 8 weken de ander voor week 14 tsjong. nou allemaal bedankt en ik zal het even regelen! liefs
Ik heb hier zo'n poster hangen ( zwangerschapskalender) daarop staat in de derde maand KV aanvragen.. IK heb rechtstreeks bij de zorgverlener ( thuiszorg de Friese Wouden) aangevraagd..