Hallo Allemaal, Wij gaan begin september voor het eerst naar de gyneacoloog omdat wij na 27 cyclussen nog niet zwanger zijn. Ik zie er ontzettend tegenop. Wie heeft er tips of wilt ervaringen delen met mij? Groetjes Monique
Ik weet niet of je hebt getemperatuurd maar het is handig om alle gegevens over je cyclus die je hebt mee te nemen, hoe lang ze waren, hoe je menstruatie verloopt (heftig, kort etc) , of je zelf het idee hebt dat je een eisprong hebt etc. Schrijf alle vragen die je hebt op, anders zit je daar misschien en denk je achteraf: oh dat had ik ook nog willen weten. Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent maar je moet maar voor ogen houden dat het voor een goed doel is en dat de natuur soms gewoon een beetje hulp nodig heeft Veel succes en sterkte gewenst!
Jeetje, dat is altijd wel een hele spannende stap he! Voor de aller eerste keer met je hele hebben en houwen (hoe schrijf je dat eigenlijk) naar een arts. Je kunt inderdaad zelf je temperatuur al eens een maandje of twee bijhouden. Verder kan je dus een cyclusanalyse verwachten, misschien al wel een inwendige echo (ligt eraan waar je in je cyclus zit), bloedafname, afspraak voor een zaadcheck en vooral heel veel vragen. Ik wil jullie heel veel succes wensen en hoop dat je niet lang in de MMM rond zal dwalen. Elmo *mama na 7x IVF ICSI*
Hallo Moontje, Ik wil je alleen even geruststellen. Op gesprek komen, het bloedonderzoek, inwendig onderzoek waarbij ze kijken naar je ei, samenlevingstest... dat viel mij allemaal mee. Ik vond het juist fijn dat er nu serieus wordt gekenen. Binnenkort heb ik mijn eindgesprek, dan hoor ik alle uitslagen. Vind ik wel spannend... ben benieuwd of ze iets vinden en wat de volgende stap wordt. Succes. B.
hoi moontje wij moeten ook in september voor het eerst naar de gyn.spannend allemaal maar ook een opluchting na steeds meer na de ha te moeten zonder doorsturing.ik heb heel veel problemen met mn cyclus want ik word bijna nooit ongie. nou veel succes. groetjes
hallo Allemaal, Bedankt voor jullie reakties. We zien met spanning op tegen de dingen die komen gaan. Ik heb wel een regelmatige cyclus met ook een eisprong (als ik de persona mag geloven). Helaas is het toch nog niet raak. Waar ik me best wel zorgen om maak is dat ik tijdens mijn menstruatie (de laatste) bloed uit mijn darmen verloren heb. Het maakt het allemaal niet makkelijker.
Bloed uit je darmen? Waar spreek je dan over? Druppeltjes bloed op het wc papier of bloed bij de ontlasting? Veel of weinig? Ik persoonlijk, denk niet dat dit met je vruchtbaarheid te maken heeft. Maar is natuurlijk wel vervelend. Heel veel sterkte met alles!
Interessant topic. Wij gaan volgende week donderdag voor het eerst naar de gyneacoloog. Heb de tempkaartjes ook al klaarliggen. Heb gelukkig wel een eisprong (die voel ik ook). Wij zijn bijna een jaar bezig. De HA heeft ons direct doorgestuurd. Ook in verband met mijn leeftijd. Het is af en toe wel moeilijk om positief te blijven. Vooral als je weer ongi wordt (zoals vandaag). Terwijl je zelf had verwacht dat het deze ronde wel eens raak zou kunnen zijn. Niet dus! Hopelijk mogen wij allemaal gauw zwanger zijn!
Ik probeer er niet teveel bij stil te staan, gewoon doorgaan en het rolt vanzelf wel allemaal. Ik vind het echt 'wennen' die mmm. In het begin was alles heel heftig en kwamen overal tranen bij, maar ik vind het echt wennen. Hoe raar het ook mag klinken. Hoop, moed en vertrouwen is het beste wat je kunt hebben en dat wens ik je toe!
hai Moontje Spannend he? Wij gaan maandag naar de gyn. Ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat. We weten al dat de zaadjes van mn mannetje niet helemaal super zijn, maar mijn cyclussen zijn ook niet erg mooi! Ik hoop voor je dat t bloed uit je darmen niks ernstigs is! liefs saffie
Hallo Allemaal, Het bloed verhaal moet nog even op een antwoord wachten. Heb binnenkort een darmonderzoek. De MDL arts verwacht een spastische darm. De gyn is idd erg spannend. Wat gaat er gebeuren, welke onderzoeken gaan er plaatsvinden en wat komt eruit. Kan ik wel moeder worden of wordt mijn diepste verlangen aan de kant gesmeten? Dat zijn dingen die toch wel door je hoofd gaan. Ik probeer om er positief in te gaan, maar na 27 mnd proberen zakt de moed je toch wel erg in de schoenen. Jullie allemaal sterkte bij de start van de mmm. Misschien is het leuk om de ervaringen met elkaar te gaan delen. Hoe lang zijn jullie al bezig?
Hoi Moontje wij zijn vandaag naar de gyn geweest. Uit de echo bleek dat ik PCO heb . Heb nu Primolut om ongie te worden en dan moet ik op CD 3 en CD21 bloed laten prikken. Het zaad van mn mannetje gaan ze nog eens uitgebreid testen, ben benieuwd!
Hoi, De eerste stap naar de gyn is gezet. PCO wat is dat? Hoe heb je het verder ervaren? Groetjes en sterkte
Hoi allemaal, Het is zover: ik kan me hier ook aansluiten na onregelmatige en vaak lange cycli sinds het stoppen met de pil (dec 07) is er bij ons bij de gyn nu uitgekomen dat ik van mezelf (meestal) geen eisprong heb door een verstoorde hormoonhuishouding. Dit verwachtte ik al gezien de duur van mijn cycli en de haaietanden in mijn tempkaartjes van de afgelopen 2 cycli. Gelukkig is met het zaad van mijn vriend alles oke (stel je voor ook dat nog, het kan altijd erger he?). Ik ga nu aan de provera en van dag 3 t/m 7 aan de clomid 50 mg. Ik kan je zeggen: het doet veel met me dat dit nu nodig blijkt! Het lijkt wel of alle mensen om je heen zomaar zwanger raken en wij moeten dit traject nu in en dan weet je niet eens zeker of het wel gaat lukken! Maar anderzijds mag ik blij zijn dat er in ieder geval nog kansen zijn en dat we nu leven en niet 50 jaar terug! Ik zeg maar zo: iets wat niet als vanzelfsprekend wordt gezien, wordt des te meer gewaardeerd. En dat is denk ik het enige mooie hieraan. Ik vind het fijn dat er zoiets bestaat als deze site en ik mijn ervaringen kan delen met jullie en dat daar andersom ook de bereidheid toe is. Sterkte allemaal en vooral heel veel geluk en goede moed toegewenst! Liefs, Dreamer
Moontje, Ik weet niet in hoeverre je de mensen om je heen al betrokken hebt bij je situatie maar misschien zou je ook kunnen vragen hoe het destijds bij je moeder verlopen is? (erfelijkheid) Heel veel succes ermee meid! Liefs
Hallo Meiden, Vanmiddag is het dan eindelijk zover. We moeten voor de intake naar de gyn. PFFFFFFFFFF wat zie ik er tegenop. Door mijn negatieve ervaringen met ziekenhuizen ben ik best angstig voor wat komen gaat. Maar ik probeer in gedachte te houden dat het voor een goed doel is. Wist ik maar wat er allemaal ging gebeuren zodat ik me vast kon inlezen. Groetjes Monique ps zijn er al meer naar de gyn geweest voor een intake? En hoe hebben jullie dit ervaren?
Hoi moontje B, toen wij voor het eerst naar de gyn gingen, kregen we een potje mee voor een spermastaal voor mijn man, en voor ons beiden een bloedonderzoek. Voor mij waren het 2 bloedonderzoeken, 1 in het begin van de cyclus en 1 in het half van de cyclus. Hoe komt het dat jullie nu pas naar de gyn gaan? Jullie zijn toch al een hele tijd aan het proberen? Veel succes vanmiddag, en laat maar weten hoe het verlopen is! Groetjes, timonneke
Hoi, De reden dat we zo lang gewacht hebben zijn onderandere mijn angsten voor het ziekenhuis en behandelingen daar, dit door heftige ervaringen. Verder waren we ervan overtuigd dat het op de normale manier zou moeten kunnen. Ook was onze huisarts geen voorstander van een verwijzging naar de gyn. We zijn idd al ruim twee jaar bezig. Hoe lang loop jij nu in de mmm en hoe ervaar je het? groetjes monique