Hoii! Misschien kun jij me helpen.. Pfff tis echt 'n drama hiero... en dat komt omdat mn zoontje de speen maar niet vast kan houden in zn mond.. en daardoor gaat zn middagslaapje dr weer aan. Het is nu 13u en hij heeft dorst.. of zuigbehoefte, hij krijgt om 14u pas weer wat. Als hij nou eens die speen vast kon houden.. zou n boel problemen oplossen. Hij is stil zolang hij de speen heeft, maar floept hij eruit dan is het weer huilen. Keb al verschillende spenen geprobeerd. Wat kan ik doen om hem een speen vast te laten houden, want ik krijg echt de indruk dat hij er baat bij heeft om te zuigen zodat hij 4uur tussen zijn voedingen krijgt. Mn zoon is nu zowat 12 weken oud. Dit is zn schema: 6u 180cc + 6 schepjes friso 10u 180cc + 6 schepjes friso 14u 180cc + 6 schepjes friso 18u 180cc + 6 schepjes friso 22u 180cc + 6 schepjes friso Hij huilt vaak tussendoor, hij heeft dan dorst of zuigbehoefte denk ik want hij hapt constant met zn mond overal naar.. Het is de max. hoeveelheid wat hij mag hebben, soms drinkt hij alles op en soms laat hij ong. max. 50cc staan. Geef ik wel de goede hoeveelheid. Als hij ouder wordt mag hij niks erbij hebben toch? ze mogen toch niet meer dan 1liter per dag? Wat raadt jij aan? Als ik ga minderen bijv. 150cc met 5 schepjes friso of 165 met 5,5 schepjes friso ben ik bang dat hij er helemaal geen 4uur meer tussen laat, of hij moet de speen kunnen vasthouden. Wat ik dan niet begrijp... als baby's meer honger krijgen hoe ouder ze worden waarom staat er dan op het pak van Nutrilon: 5-6 kg 5 voedingen per dag 200ml per voeding 180ml water 6 afgestreken maatschepjes >6 kg 4 voedingen per dag 200ml per voeding 180ml water 6afgestreken maatschepjes Dan krijgen ze toch juist minder? omdat je dan van 5 naar 4 voedingen per dag gaat en ik dacht dat een kindje max. 1liter voeding per dag mag.. Dan zou hij met 4 voedingen toch 225 ml mogen per keer? Kun jij me helpen hiermee? Alvast bedankt voor de moeite!
Is het misschien een idee om voeding voor hongerige baby's toe te voegen bij de voeding? hij gebruikt nu friso1 hypoallergeen. Of kan dat niet samen? dat ik 1 of 2 schepjes vervang door voeding voor hongerige baby's? groetjes cb
hoi het kan natuurlijk meespelen dat het nu zo warm is, buiten, dat hij vaker honger heeft? Plast hij genoeg? probeer hem rustig in slaap te laten vallen, ga naast hem zitten, tot hij in een diepe slaap is, of laat hem bij je op de arm in slaap vallen. dan wordt hij niet te snel weer wakker omdat de speen er uit valt. Of laat een radio zacht aan staan. ik zou je willen aanraden met deze vraag naar het consultatiebureau te gaan, ik weet niet heel veel over hoeveelheden kunstvoeding. Succes, Heidi Margit