Oktober 2013 gestopt met de pil, cyclus 65 dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloempje1990, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en wil graag van me afschrijven en hopelijk meer informatie ontvangen. Of met mensen in contact komen die hetzelfde hebben.
    Ik ben vanaf oktober 2013 gestopt met het slikken van de pil.
    Heb daarna zeer onregelmatige cyclussen ( 54- 36 en 44 dagen).
    Ik zit nu inmiddels op 65 dagen en ben nog niet ongesteld geworden.
    Ook mijn zwangerschapstesten blijven negatief.
    Heel erg frustrerend. Is het aan te raden een bezoekje te brengen aan de huisarts? Of is dit normaal na het gebruik van de pil en moet ik gewoon geduld hebben?
    Graag jullie reactie, alvast bedankt! :)

2. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Go wat leuk ik ook in oktober gestopt met de pil. Ik heb eigelijk geen ervaring met lange cyclussen maar denk wel als het je zelf niet lekker zit je altijd langs de dokter kunt gaan. Ik hoop dat je snel ongesteld word;)

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

het is helaas voor veel meiden normaal na gebruik pil. Dit kan wel tot een jaar duren.
    Ik zelf ben begonnen met temperaturen om wat inzicht te hebben. geeft mij wel wat meer rust, maar dit is ook voor iedereen anders.
    Is inderdaad niet fijn voor je zo'n onbetrouwbare cyclus.

4. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat leuk inderdaad!! Leuk om elkaar te volgen.. Jij bent wel netjes op tijd ongesteld iedere maand? Spannende tijd he;)
    Temperaturen is inderdaad nog een optie, heb wel wat ovulatietesten gedaan maar dat is nogal kostbaar met zon onregelmatige cyclus. Bedankt voor jullie reacties:)

5. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ppff inderdaad een spannende tijd weet nu dat ik best slecht ben in geduld hebben haha ;). Ja eerste 2 keer was mijn cyclus 28 toen 2 keer 25 en nu weer 26....net weer ongesteld geworden dus dat was weer even balen. Hoop dat het snel gaat lukken en dat je door middel van ovulatie testen ( ik gebruik die van de action trouwens bevalt mij goed en zijn ook niet duur) snel duidelijk krijgt wanneer je ei is ;)

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik had dit ook.. Bij mij is PCOS geconstateerd.
    Heel onregelmatige cyclus elke keer, waar geen pijl op te trekken is.
    Helaas is dan de kans om natuurlijk zwanger te raken heel erg klein en krijg ik nu medicatie voor een regelmatigencyclus.
    Al met al duurt het allemaal heel erg lang.

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de afspraak maken bij de huisarts. PCOS kan een gynaecoloog op een echo zien, dus misschien wil je huisarts je wel een doorverwijzing geven.
    Al is het alleen al om e.e.a. uit te sluiten.

7. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    ahah jaa daar ben ik ook achter gekomen dat mijn geduld erg snel op raakt;)
    Oee dat is niet best, na hoeveel tijd ben je naar de dokter gegaan?
    Ik sta nog in dubio wil ook geen zeurpiet zijn, aangezien ik veel heb gelezen dat het wel tot een jaar kan duren voor je een normale cyclus hebt.

8. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Je bent geen zeurpiet hoor. ;)
    Bij de ene persoon duurt het idd langer dan de andere voor ze regelmatig zijn. Maar ja zit nu waarschijnlijk bijna aan 70 dagen?
    Ook al is het voor je eigen gemoedsrust dat je gaat.
    Heb ik vorige maand ook gedaan. Mijn cyclus is regelmatiger geworden maar wel langer. Ik ben gerust door de controle, maar nu zit ik terug met stress want ik kan maar 1cyclus meer doormaken tegen juni. Tenzij die plots kort wordt.

9. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt zit vandaag precies aan de 70 dagen. Denk inderdaad dat het voor mijn eigen gemoedsrust wel goed is, je haalt je van alles in je hoofd en weet totaal niet waar je aan toe bent..
    Kan me voorstellen dat je daardoor in de stress raakt ja, maar wonderen zijn de wereld nog niet uit, blijven hopen! Vooral frustrerend dat je er zelf geen controle over hebt.

10. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi!

Bij mij zat er ook zo'n lange tijd tussen, en komt ook door PCOS.

11. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hoi, hier ook in oktober gestopt met de pil en helaas ook erg onregelmatig ongesteld. Ik ben vorige maand bij de dokter hiervoor geweest, maar hij zei dat dit heel normaal is en dat het wel een jaar kan duren voordat het weer normaal is. Ik heb na het stoppen met de pil overigens twee normale bloedingen gehad (3 tot 6 dagen) en sinds januari begint het met een beetje bruinverlies en daarna heel kort rood verlies circa 1 dag of 1,5 dag. Hij wilde me niet doorverwijzen of iets dergelijks omdat het volgens hem te vroeg is dus ik wacht maar af. Hopelijk wordt hij snel regelmatig. Succes, mocht je wel naar de dokter gaan, wil je me dan op de hoogte houden? Ben ook erg nieuwsgierig.

12. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ik ben dus niet de enige;) ik snap dat je lichaam weer even de tijd moet krijgen om alles op een rijtje te krijgen maar Pff het duurt zo lang en er schiet van alles door je hoofd.
    Jammer dat je huisarts nog niets voor je kon betekenen..
    Ik wacht nog Heek even af, en mocht ik nog niet ongesteld zijn geworden ga ik toh ook maar een bezoekje brengen.
    Raar he dat het in het begin gewoon regelmatig kan zijn en de cyclus steeds langer lijkt te gaan duren
    Ik houdt je op de hoogte

13. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik had precies het zelfde maar heb best lang gewacht voor ik naar de huisarts ben gestapt. Veel mensen zeggen dat het ontpillen altijd even duurt, dus het nog even de kans geven kan geen kwaad. :)
    Helaas hier PCOS, maar hopelijk is dat bij jou niet het geval en komt je cyclus snel op gang!

14. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Is idd erg vervelend vooral als je ziet dat er in je ongeving kindjes worden geboren of kennissen zwanger zijn. Maarja, ik geef de moed niet op....tis nog erg pril...nou, succes meid, als je wat weet, dan hoor ik graag iets he!

15. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nurse89 zie ik nu zwanger bij je naam staan??? (als dit zo is) super leuk, gefeliciteerd.
    Ik heb net de huisarts gebeld, ik kon echt niet langer wachten.. Er spookt continu van alles door mijn hoofd.
    Ik heb de assistente gesproken en ze zou de huisarts terug laten bellen, ik ben erg benieuwd wat die zegt.

16. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Ja dat klopt, bloempje! Zo onwerkelijk nog, ik weet het pas sinds gister. Je ziet t, er was bij mij geen pijl op te trekken en toch hartstikke zwanger! Vanmorgen nog maar eens getest en die is ook positief! Zoals ik al zei was ik super onregelmatig ongesteld en sinds 2 maanden had ik alleen een beetje bruinverlies. Volgens de verloskundige is t dus mogelijk dat ik al langer zwanger ben! Ze wilden dat ik daarom direct morgen al kwam! Spannend!!! Duim je voor me? Laat je even weten wat de huisarts zei? Ben toch wel nieuwsgierig hoor!!

17. mariam1978

mariam1978 Actief lid

9 mrt 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!

18. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aah wat fijn zeg, proficiat!!! Spannend dat je morgen al naar de verloskundige mag!!
    Ik heb contact gehad met de huisarts, ze pakte het gelukkig heel goed op.
    De kans is groot dat er bij mij geen eitje vrij komt, ze wil me morgen even zien.
    Ik zal dan waarschijnlijk medicijnen mee krijgen om dit op gang te krijgen.
    Mocht dit niet helpen zal ze me doorsturen naar de gynaecoloog.
    Heel veel succes morgen!!

19. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Dankjewel, oei dat is ook spannend. Waarom denkt ze dat er geen eitje vrij komt dan? Jij ook heel veel succes! En fijn dat je ook al direct terecht kan!

20. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door het pil gebruik heeft mijn lichaam schijnbaar even een boost nodig. Moet nu 10 dagen clomit slikken, dan zou ik een onttrekkingsbloeding moeten krijgen en zou daarna mijn cyclus vanzelf op gang moeten komen.. Is dit niet binnen 6 weken wordt ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Hoe was het bij jou vandaag bij de verloskundige??
    Gr

Deel Deze Pagina