De Mol (België)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tuttebelleke, 22 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.611
    4.024
    113
    Vrouw
    Zijn er meer die kijken?

Wat een super aflevering was de eerste weer! Hele leuke twists en lekker knullige opdrachten :roflmao:

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.922
    6.581
    113
    Ja, ik kijk ook! Fantastisch begin :)

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja wij kijken ook weer! Superleuk! Ik vind de Nederlandse versie érg leuk, maar deze nóg veel beter! Kei leuk ook dat Jens weer mee mag doen :D

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  4. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik ga vanavond kijken. Vind de Belgische altijd veel leuker!
    En ideaal dat hij nu gewoon op npo te zien is!

5. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.611
    4.024
    113
    Vrouw
    Dan ga ik nog geen verdenkingen bespreken :) Maar op NPO te zien? Wanneer? Wij hebben gister nog de laptop op de tv aangesloten om het te kunnen kijken, dus als die handeling niet meer hoeft... zou fijn zijn :)

6. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ja ik las het op Facebook. Overdag stond het er nog niet op. Maar vanochtend wel! Het staat op de npo app (die hebben wij op tv). Maar weet niet of het ook uitgezonden word?

Eerder koppelde ik ook laptop aan tv, maar dit is veel makkelijker.

Je mag van mij spoilers en verdenkingen zetten hoor!

7. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.611
    4.024
    113
    Vrouw
    Aah, wij hebben de npo-app niet op de tv voor zover ik weet. Maar misschien toch even het uitzoeken waard :) En als je verdenkingen niet erg vindt, ga ik ze toch bespreken :D

Ik verdenk de 3 heren die de eerste opdracht in de auto/met taart starten (geen idee meer hoe ze heten :oops:). Het lijkt me logisch om zo'n positie te hebben als mol, omdat je dan aan kan sporen op anderen (en dus cruciale informatie later in de opdracht) achter laten. Zo zorg je dat de goede oplossing later sowieso niet gegeven kan worden.
    Ook zaten zij daarna bij groep 'Prikkelbaar' waar je ervoor kunt zorgen dat er snel/veel hints komen bij de ondervragingen. Dat Nele je dan ook nog eens ontzettend stom door dat parcours loodst, is natuurlijk mooi meegenomen en daar ga je fijn in mee.

8. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Als je een smart TV hebt is het wel de moeite waard denk ik.
    Je hebt geen npo plus nodig, dus hoeft niet te betalen

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.146
    14.884
    113
    Vrouw
    Ik heb d NPO app op mijn telefoon. En met een Chromecast cast ik het naar de tv.

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.837
    8.489
    113
    Vrouw
    Wij kijken ook! Toffe aflevering en ik vind deze serie ook altijd veel leuker dan de Nederlandse.

En top dat we het via de NPO app kunnen zien, dat scheelt veel gedoe!

11. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.611
    4.024
    113
    Vrouw
    Wat een leuke opdracht weer met het koken :roflmao: En ook de piratenopdracht was leuk.

Jammer van de afvallers! Ik vond hen erg leuk.
    Sven blijft mijn hoofdverdachte (dat duelleren sloeg echt nergens op!), maar verder heb ik eigenlijk geen idee.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.146
    14.884
    113
    Vrouw
    Wat sneu dat Nele op deze manier naar huis ging:(

En maar goed dat zij de mol niet was;)

13. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.611
    4.024
    113
    Vrouw
    Inderdaad sneu voor Nele.

Ik blijf helemaal in de Sven tunnel. Zijn eerdere manier van 'aardappel' uitbeelden ("Pa-Tat!") was ook echt bijzonder. Onder water was zijn zuurstoftank als eerst leeg waardoor ze het beeld niet konden zoeken.
    Verder zie ik niet zo heel veel mensen mollen eigenlijk.

Ik ben ook erg benieuwd naar de aflevering van volgende week. Na die preview met die gigantische plateauzolen wordt het vast weer smullen :D

14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.922
    6.581
    113
    Patat is in het Vlaams een vrij normaal woord voor klap/mep, en ook voor ‘aardappel’ (mijn vlaamse vrienden zeggen nooit aardappel, altijd patat), dus zo raar was dat uitbeelden niet.

15. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.611
    4.024
    113
    Vrouw
    Ah serieus? Dat een aardappel zo genoemd wordt, wist ik wel, maar de klap/mep niet. Ik vond het al nergens op slaan :roflmao:

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    Bizar dat de mol uit zichzelf is weggegaan! En dat er uit de overgebleven kandidaten dus een nieuwe mol wordt gekozen. Die is er dan toch niet bepaald op voorbereid? Zoiets was bij de NL versie ook in ik dacht 2009. Toen werd er dus ter plekke een mol geselecteerd maar dat was ook een vreselijk slechte mol.

Maar ik heb ook wel eens gedacht 'Wat nou als de mol zichzelf verraad in zijn/haar slaap. Nou, dat gebeurt dus kennelijk gewoon! Vanaf nu maar overnachten in eenpersoons kamers?

17. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.611
    4.024
    113
    Vrouw
    Heel apart inderdaad! Ik ben wel benieuwd welke mol-acties dan allemaal mislukt zijn, als hij zelf zo het gevoel van falen had.

De Nederlandse mol heeft dat ook een keer gehad ja, dat er aan het begin nog geen mol gekozen was, al kan ik me daar niet zo heel veel meer van herinneren. Eigenlijk alleen dat de oud-mollen interviews hielden met de kandidaten.
    De Belgische mol heeft dat ook een keer gedaan, van dat seizoen kan ik me dan weer wel een hoop herinneren :roflmao:

Op basis van de reacties van de kandidaten bij de bekendmaking van de nieuwe mol, gok ik op Anke. Het lijkt me echt zo moeilijk om halverwege de serie ineens de mol te worden. Iedereen weet hoe jij je als kandidaat hebt opgesteld, dus als je gedrag verandert, valt dat veel meer op dan wanneer je vanaf het begin een rol kunt spelen. Ik ben benieuwd naar het vervolg in ieder geval :)

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.146
    14.884
    113
    Vrouw
    Ach die arme Philippe, wat zal hij met een rotgevoel hebben gelopen....
    Daar sta je dan als crew.. en nu?
    Het lijkt me voor de nieuwe mol heel moeilijk om nu opeens de mol te zijn en dan niet opvallen door verandering in gedrag en tactiek.

Ze hebben al eens eerder bij de Mol België de mol pas gekozen tijdens het spel. Maar dat was na (een van) de eerste opdracht(en). Dan ken je elkaar nog haast niet en valt verandering nog niet zo heel erg op.

Ben benieuwd naar het vervolg.

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
  20. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.611
    4.024
    113
    Vrouw
    @citroenrasp aah, wie weet als ik weer eens veel tijd te doden heb :) Al kwam er wel weer iets bovendrijven na het zien van de kandidaten. Ik herinner me in ieder geval nog wie de mol wordt :)

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina