De Monitor: appen achter het stuur

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Manque, 24 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.508
    17.442
    113
    Dat stond er niet bij. Je bericht kwam op mij over dat je het onder het rijden zou doen en dat lijkt mij nog gevaarlijker dan bijv appen omdat hij (of zij) dan veel eerder een onverwachte slinger maakt uit schrikreactie

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

En met appen slinger je niet? Rij er maar eens achter! Levensgevaarlijk! Het spijt me, ik heb hier echt geen begrip voor

Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.508
    17.442
    113
    Minder heftig denk ik. Bij appen heb je denk ik eerder een lange flauwe slinger. Bij afpakken krijg je schrikreactie waardoor je eerder korte heftige slibger hebt.
    Denk ik, heb het niet uitgeprobeerd wat het verschil is

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.508
    17.442
    113
    Minder heftig denk ik. Bij appen heb je denk ik eerder een lange flauwe slinger. Bij afpakken krijg je schrikreactie waardoor je eerder korte heftige slibger hebt.
    Denk ik, heb het niet uitgeprobeerd wat het verschil is

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik app echt nooit in de auto, ik kan dat gewoon niet. Met 1 hand appen vind ik veel te veel gedoe. Dus dan word het als snel onmogelijk. Aandacht verdelen is ook niet mn sterkste punt. Dus dat komt goed uit.

Er zit trouwens op de iPhone een stand die je kunt aanzetten. Die je telefoon blokkeert als je aan het rijden bent. Zodra je telefoon door heeft dat je aan het auto rijden bent, dan gaat dat vanzelf aan. Je kunt het wel uitzetten, wanneer je bijv bijrijder bent. Maar als je moeilijk van je telefoon kunt afblijven, misschien wel handig.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.679
    8.422
    113
    Vrouw
    Heb je daar een scherm foto van?

Manque vindt dit leuk.
  7. Manque

Manque Niet meer actief

Een schrikreactie duurt slechts enkele seconden en is eenmalig wanneer er een telefoon wordt afgepakt, in tegenstelling tot het versturen van meerdere berichtjes. Maar laat het duidelijk zijn, je moet mensen achter het stuur niet laten schrikken.

In het programma wordt een test gedaan waarbij iemand 50 rijdt en het bericht "ik ben iets later thuis" moet typen en vervolgens op de rem moet trappen. Het kost hem 114 meter voordat hem dat lukt. In die tijd heeft hij niet op de rest vh verkeer gelet en ook nog een pilon geraakt. Het wordt best goed in beeld gebracht dat het echt geen onschuldig gedrag is. Je hoeft het ook echt niet goed te praten.

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.887
    8.517
    113
    Vrouw
    Zullen we dan ook verbieden dat mensen met oordopjes in en telefoon in de hand op de fiets zitten? Dat vind ik net zo gevaarlijk.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.508
    17.442
    113
    Klopt. Ik reageerde nu puur op het afpakken van de telefoon naar zoals ik las tijdens het rijden omdat appen etc gevaarlijk is. Mijn eerste ingeving was: onder het rijden telefoon afpakken is ook hardstikke gevaarlijk! Omdat je dan die schrikbeweging kan krijgen.

Vind sommige reacties hier ook overdreven heftig en vraag me af of hun zelf echt altijd netjes volgens de regels rijden

10. Manque

Manque Niet meer actief

Waarom wil je het bagatelliseren? Maakt dat het minder (dodelijk) gevaarlijk, als je het rijgedrag van andere mensen in twijfel trekt?

Nikki88, Janna, fafa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben absoluut niet perfect. Maar als jouw man mijn kind (of welk ander kind of volwassene) dood rijdt omdat hij met die stomme telefoon zit en jij zit ernaast, dan ben ik op beiden net zo boos! En wat mij betreft ben je beiden vreselijk schuldig.

Ik snap echt niet waarom mensen hier zo laconiek mee om gaan. Je rijdt in een apparaat van een paar honderd kilo hoor! Zelf zit je aardig veilig, met je gordel en je kreukelzone, maar wat dacht je van de rest van het verkeer? Voetgangers, fietsers, ouders met een kinderwagen, kinderen op een loopfietsje? Hoe denk je dat een botsing daar tussen er uit zit?

Overigens vind ik het zelf ook gelden voor fietsers etc.

Zara75 vindt dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.508
    17.442
    113
    Nee. Maar stel dat je zo fel bent op niet appen etc maar wel te hard rijdt, dan vind ik dat je niet zo mag afgeven op appers. Kan beide levensgevaarlijk zijn voor zowel jezelf als anderen. Of rijden met alcohol

Deze test gaat dan over telefoongebruik maar er is veel meer (dodelijk) gevaarlijk op de weg

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, graag! Ook al behoorlijk wat achterlijke situaties mee gezien.

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik had nog niet gereageerd, maar ik vind appen in de auto echt ronduit asociaal gedrag. Men heeft (terecht) de mond vol over dronken automobilisten, maar ik moet eerlijk bekennen dat hier op het Franse platteland, waar men nog vrij relaxed omgaat met drinken en autorijden, het ergste en meest onvoorspelbare rijgedrag wordt veroorzaakt door mensen die achter het stuur zitten te appen.

Als kind was het gebruik van autogordels niet verplicht, en wij zaten dus ook bijna altijd zonder gordels in de auto. Dat is nu toch ook niet meer acceptabel? Dus ja, ik hoop dat er strenge boetes op telefoongebruik in de auto komen.

En nee: ik gebruik mijn telefoon niet in de auto, ook niet hands free, aangezien ik van mezelf weet dat ik mijn aandacht niet aan beiden tegelijk kan besteden.

Zara75, Nikki88 en pietje1987 vinden dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Euh ja, dat slaat toch nergens op? Telefoon gebruiken in de auto is gevaarlijk, punt. Zijn er andere dingen gevaarlijker? Zeker! Neemt daardoor het gevaar van telefoongebruik ineens áf? Nee.
    Natuurlijk is het hypocriet als iemand heel erg tegen appen is maar zelf na 6 blikken bier achter het stuur kruipt. Maar dat is het dus; hypocriet. Het verandert het risico van telefoongebruik achter het stuur niet.

Lieke1989, Manque en pietje1987 vinden dit leuk.
  16. Manque

Manque Niet meer actief

Het is niet zo dat mensen ineens met drank op achter het stuur kruipen als ze niet appen, of te hard rijden of wat dan ook. Al die dingen deugen namelijk niet en hoe moeilijk je het kennelijk ook vind om te accepteren: er zijn echt veel mensen die zich aan geen enkele van deze dingen schuldig maken. Het is niet zo dat als je het een niet doet, dat je dan wel iets anders fout zult doen. Wat is dat voor logica? Logischer zou zijn dat iemand die het toch al niet te nauw neemt met regels omtrent telefoongebruik achter het stuur, ook makkelijk zal denken over andere dingen.

En wat @Fuddey ook al zegt: dat er ook ander gevaarlijk gedrag is in het verkeer, maakt appen achter het stuur niet minder gevaarlijk.

En dit topic gaat dus over appen achter het stuur. Iets wat niet voor niets ineens veel ter sprake komt, want een waanzinnig groot deel van de automobilisten maakt zich er schuldig aan.

Nikki88, fafa en pietje1987 vinden dit leuk.
  17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    3254DE4C-13F7-4F13-811B-04D6F25DE527.png
    Ik gebruik deze functie ook. Ideaal.

Ik gebruik de telefoon ook niet ik de auto. Ik moet regelmatig op de rem omdat iemand op de snelweg zn telefoon in handen heeft. Vreselijk.

De moeder van een oud klasgenoot is op de snelweg verongelukt. De man die achterop klapte zag niet dat de file was begonnen. Druk aan appen achter het stuur.

Manque vindt dit leuk.
  18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.679
    8.422
    113
    Vrouw
    Ja hartstikke gevaarlijk. Ik vind appen in de auto echt niet kunnen.

Ik zit op mijn Iphone Se te kijken maar bij mij staat die auto er niet. Is dat er in een update bij gekomen of is mijn telefoon te oud?

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb m via instellingen erin gekregen. ‘Instellingen - bedieningspaneel - pas regelaars aan’

Zonnestralen en HooyoShimbir vinden dit leuk.
  20. fafa

fafa Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee.
    Ik zou het nog wat verder doorvoeren: niemand die niet perfect is mag een mening vormen over iets. Dat betekent dat je dus ook geen politiek meer mag bedrijven als je ooit wat fout doet. Want politiek is eigenlijk de hele dag meningen spuien.
    En dan gaan we geregeerd worden door die ene persoon die perfect is. Want hey, op 16 miljoen mensen moeten we toch wel één kandidaat kunnen vinden met een totaal onaangetaste kerfstok. Of met wat geluk heel misschien een paar, om wat stoeltjes vol te krijgen in de tweede kamer.
    Ik denk dat we dan nog beter af zijn ook.

Sorry... Ik kreeg er opeens een dagdroom van :p

Jackie87, Marchella en Whysteria vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina