Was ook maar een grapje he ik rij niet gelijk de berm in. Rijden en appen gaat niet samen dat bedoel ik er mee te zegfen, je moet opletten.
Sorry ben iets te lui om 7 pagina's terug te lezen. Mijn telefoon staat als ik navigatie nodig heb in een houder. Als ik geen navigatie nodig heb dan zit ie in mijn tas. Hij verbindt met de auto dus bellen zou wel kunnen maar dat doe ik eigenlijk maar heel weinig. Mijn telefoon heeft een app In-Traffic Reply. Die stuurt als ik sneller dan 10km/u ga een berichtje als iemand smst/Whatsappt/messengert. Dus ook als ik op de fiets zit of in de metro haha. Je kan m ook automatisch laten reageren op bellen maar dat doe ik niet. Nu klink ik als een heilig boontje, maar heb in mijn jongere, meer onbezonnen, jaren weleens een berichtje gestuurd achter het stuur.
Vanavond moest ik een flink eind rijden over de snelweg en ik pikte ze er zo uit. Slingerig rijden, snelheid niet stabiel. Vier mensen achter het stuur met hun telefoon in de hand binnen 20 kilometer. Echt levensgevaarlijk!!
Ik raak mijn toestel ook niet aan tijdens het rijden. Ik heb een carkit, en als iemand mij belt neem ik daarop op. Ik wil wel, voor een stoplicht een nmr opzoeken en dan op bellen drukken. Maar tijdens het rijden, nee nooit. Mijn man wel. En ik wordt daar zo pissig van. Die voert hele gesprekken met mensen en reageert bijv ook op mij. Ik reageer dan altijd gelijk met stop met appen maar weet dat hij het bij anderen niet doet. We hebben dr ook regelmatig gedoe om als ik naast m zit (en zoon achterin) dat hij weer zn telefoon pakt. Ik word echt boos en zeg ook gewoon dat ik t niet wil. Hij begrijpt mijn felheid niet. Ik ben zeer zeker voot strengere straffen. Van mij part gaan ze het net zo streng beboeten als alcohol op (zelfs dat mag strenger naar mijn mening) laat mensen het maar zo hard voelen dat ze dr echt mee gaan stoppen. Een blokkade zou ik ook niet willen. Niemand in de auto kan dan nog zn telefoon gebruiken. En bij een ongeval lijkt me dat ook wel heel handig. Plus ik gebruik mn navigatie op mn telefoon. Nee een blokkade lijkt mij niet oke, het moet vanuit de mens zelf komen.
Met een blokkade kunnen ze 112 wel toegankelijk houden. Dan is er niks aan de hand in t geval van een ongeval. Idd je pikt appende/achter telefoon zittende mensen er zo uit op de snelweg.
Niet alles gelezen maar als ik rijd gebruik ik mijn telefoon of als Tom Tom, of helemaal niet. Appen of bellen achter het stuur vind ik levensgevaarlijk. Ik kan niet begrijpen dat mensen dat doen. En toch zie ik het regelmatig, zelfs vrachtwagenchauffeurs!
Omdat het mn man is Hij legt hem ook direct weg dan hoor. Ik zie het hem pakken en zeg er wat van en dan is t ook klaar. Hij vergeet alleen klaarblijkelijk vaak dat ik het niet oke vind dus is herhaling nodig
Ik app als ik in de auto zit, ik bel niet hands free en ik nies met mijn ogen dicht. Oké, dat is dus alleen als ik op de bij rijders stoel zit. Gelukkig doet mijn man dat allemaal niet als hij rijd en sinds ons zoontje er is rijd hij voorzichtiger.
Ook ik heb een ongeval gehad omdat de tegenpartij op zijn telefoon lette en daardoor met 80 km per uur op mijn weghelft terecht kwam en mij frontaal ramde. Hersenkneuzing en blijvend letsel als gevolg. Van mij mogen de boetes hoger, celstraffen top en blokkades nog beter. Alles om dit voor een ander te voorkomen. Dit soort % maken me bang, er zijn dus nog meer gekken op de weg die dit soort ongevallen kunnen veroorzaken.
Als je de laatste tijd het nieuws volgt hoor je idd vaker dat auto’s “door onbekende oorzaak op de andere weghelft” terecht zijn gekomen. Lees: telefoon. Vriendin van mij is overleden, bij file op haar ingereden, achterop komende auto was met zijn telefoon bezig. Paar keer met baas in de auto gezeten die zijn telefoon pakte. Werd ik ook heel boos, ook al is het mijn baas.