nog meer die dit volgen? In verband de uitbreiding van het vliegveld in Lelystad, is er een belevingsvlucht over diverse vliegroutes. Hier kan je het live volgen https://www.flightradar24.com/simple?reg=PH-HZO&filter_callsign=TRA051 Wij zitten precies op de rand waar het vliegtuig straks een bocht maakt richting Zwolle. Naar verwachting zullen vanaf 2020 deze krengen op 900 meter hoogte passeren. Vanavond vliegt het vliegtuig 1830 meter of lager over.
Ja bij ons komen ze ook redelijk in de buurt. Ik ben aan het werk dus kan het niet volgen maar heb mijn man opdracht gegeven om het in de gaten te houden. Die gaat picknicken op het strand dus heeft goed uitzicht.
Wij hadden de wandelvierdaagse en het geluid was duidelijk hoorbaar boven alle kinderen uit. En dan vliegt ie straks nog lager dan dit.
Bij ons ook op 1830 meter of lager. Vanavond 3x langs gekomen en ik vond ze echt niet laag over komen. Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel bezwaar (verstoring van natuurgebieden na, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat de status daarvan is). Met ruim 30 minuten op een vliegveld staan en naar je vakantieadres gaan klinkt best goed.
Vorige week zou de belevingsvlucht nog over Ede gaan, maar daar zie nu niets meer van terug. Ik was namelijk wel benieuwd hoe het zou zijn.
Ik woon 15 km van het vliegveld en ik heb meer last van de vliegtuigen die naar Schiphol vliegen dan van de belevingsvlucht.
Hij is hier niet zo ver vandaan ook overgekomen maar heb niks gehoord. Sommige hebben het wel gefilmd. Ik heb de hele vlucht gevolgd op die traffic app en moest eigenlijk daar zien dat ie zo vlakbij is geweest anders had ik het niet geweten.
Wij wonen ook op de route. Bij elk vliegtuig dat ik hoorde riep ik naar mijn man: ‘is dit hem?’. Maar telkens bleek het een vliegtuig van/naar Amsterdam. De vliegtuig van de belevingsvlucht uiteindelijk wel gezien en gehoord, maar ik zeg eerlijk: het viel me alles mee. Ik blijf overigens wel gewoon ‘tegen’. Gewoon omdat ik vind dat we ook eens tegen uitbreiding/vernieuwing/economie moeten kiezen. Een soort van consuminderen zeg maar. Tis toch van de zotte dat een vliegreis naar Barcelona goedkoper is dan een retourtje Maastricht met de trein!