afscheid nemen van kinderwens.... hoe??

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Cathaleya, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathaleya

    Cathaleya Lid

    24 jan 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    2 maanden geleden is mijn derde kind overleden na de geboorte door baarmoederinsufficiëntie. Ik ben nog steeds aan het rouwen en probeer de draad terug op te pakken voor mijn 2 andere kinderen. Tijdens een nacontrole gaf de gyneco ook aan dat het klaar is maw. het wordt me sterk ontraden om ooit weer zwanger te worden.

    Door het huidige rouwproces en ontzwangeren voelt dit heel dubbel aan. Wat moet ik met dit gevoel? Hoe raak ik hier vanaf? Ben echt ziek van wat me afgelopen tijd is overkomen en wil nu gewoon genezen en doorgaan, niet obsessief nadenken over een nieuwe zwangerschap.

    Zijn er dames die dit herkennen of die tips hebben.
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik wil je wel even een knuffel geven, vreselijk wat jullie meemaken :( misschien kun je een goede psycholoog vinden die je hierin kan ondersteunen?
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Och wat vreselijk... Gecondoleerd met dit enorme verlies.
    Ik heb helaas geen tips voor je, misschien hooguit dat het verstandig is om de tijd te nemen om te rouwen. Twee maanden is ook nog zo kort geleden.

    Heel veel sterkte voor jou en je gezin
     
  4. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat vreselijk.. :( Tips heb ik niet, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen..
     
  5. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Jeetje wat heftig! Sterkte met dit verschrikkelijke verlies!
    Ik denk dat praten met een psycholoog zou kunnen helpen, en inderdaad goed dat je de tijd neemt om te rouwen want dit is niet niks. Ook daarbij zou een psycholoog kunnen helpen.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Wat vreselijk, heel veel sterkte!
    Verder denk ik dat je teveel van je zelf verwacht. Het is pas 2 maanden geleden! Misschien idd ook eens met iemand hierover gaan praten. En jezelf de tijd gunnen om te rouwen, met de onvervulde kinderwens om leren gaan, is denk ik pas later aan de orde. Ik snap dat je je graag wilt herpakken vanwege je kinderen, maar dat wil zeker niet zeggen dat je alles al verwerkt moet hebben, dat kan toch ook niet.
     
  7. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Oh wat vreselijk :( Ik zou zeker met iemand erover gaan praten. Wat moet het moeilijk zijn om je kinderwens zo af te moeten sluiten.
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit!
     
  9. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    Meid wat verschrikkelijk :(
    Dubbel verdriet wat jij op je bord krijgt.
    Ik vind dat MamavanLieverd het heel mooi verwoordt. Geef jezelf ook de tijd en ruimte voor je rouwproces. Heel veel sterkte
     
  10. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Wat een hel, het spijt me ontzettend dat je dit mee moet maken.

    Ik hoop dat je er een weg in vindt, heel veel sterkte en liefde wens ik je.
     
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.847
    3.610
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat verschrikkelijk naar dat je na zo'n verlies ook nog die boodschap krijgt.

    Ik ben na het overlijden van mijn eerstgeborene (ook baarmoederhalsinsufficiëntie) gaan praten met een maatschappelijk werker, dat heeft me erg geholpen om de dingen op een rijtje te zetten.

    Wat mij ook hielp was een second opinion. In een academisch ziekenhuis horen wat zij er van vonden. Je wilt voor sommige beslissingen meer zekerheid, ook al zeiden ze hetzelfde als wat in het streekziekenhuis was gezegd, hett gaf mij een vorm van rust.
     
  12. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hoe cliché ook, maar wat je nodig hebt is tijd. Op een ander moment in tijd heb je andere inzichten. Is het grote verlies hopelijk ietsjes minder of begint het in ieder geval een plekje te krijgen. Tijd zal je ook inzicht geven in hoe sterk je kinderwens is en wat je hart en hoofd daar over zeggen.
    Kan je misschien nog eens met de gyn praten over hoe groot de kans is en wat de gevolgen zijn van een nieuwe zwangerschap?
    En net als vele voor mij raad ik je aan om met een psycholoog te praten. Heeft mij enorm geholpen om inzicht te krijgen in waar ik stond.
    Hier zijn wij 2 maanden geleden ons kindje verloren na beëindiging. Mogelijk hebben wij 25 procent kans op herhaling maar dat weten we pas in juli. Wachten we af? En als we af wachten gaan we er voor bij zo n verhoogde kans? Of nemen we dan afscheid van de kinder wens? Al die mensen die dan zeggen je hebt al 2 gezonde kids... Die weten niet wat ze zeggen! En 3e kan net zo gewenst zijn als nummer 1 of 2! Zo n wens kan zoo groot zijn en ik weet als geen ander dat die wens veel verder oplaait na zo n verlies. Zoiets groots kan je niet van de een op andere dag naast je neerleggen. Hopelijk vind je iemand die jou kan helpen je gedachte goed op een rij te zetten.. sterkte!
     
  13. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik raad ook beide tips aan.
     

Deel Deze Pagina