Ik hoor steeds vaker dat er kinderen om gebracht worden, of dood gevonden worden. afgelopen week is er weer een babytje gevonden in den bosch. ik kan me daar zo kwaad om maken. dan denk ik: er zijn zoveel mensen die alles hebben en graag een kind willen, en daar lukt het niet. en er zijn zoveel mensen die eigenlijk nog niet een kind op de wereld mogen zetten(zoals een vriendin van mij). ik snap er niets van. Ik vind het zo erg voor die kleintjes, en ik vind het al helemaal erg bij een familie drama, vader/moeder wil niet meer leven dus het hele gezin moet mee( pleeg dan zelfmoord en laat de rest leven ](*,) ) sorry voor mijn harde uitspraken. je weet ook niet wat er in hun om gaat, maar dan nog. waneer houd het eens op? ik zou zo die ouders een mep willen verkopen, sorry maar kan me echt daar kwaad om maken. maar dit lucht op. XXX Gusam.
ja het lijkt of het steeds vaker voor komt. maar de straffen hier in nl zijn ook veels te laag, en de bak... ach das toch gewoon een lux hotelletje.
Het is ronduit afschuwelijk. Weet je, ik kan er niet eens "normaal" naar kijken want ik wordt er misselijk van en de tranen springen in mijn ogen. Wat zijn dat voor mensen? Waarom beslissen andere mensen over het leven van een ander? Hoe kun je zo'n klein onschuldig baby'tje toch kwaad doen? Ik vind het ZO erg en ook ik zit vol met onbegrip....
Het gebeurt echt niet vaker dan vroeger hoor, alleen hoor en lees je nu alles wat er gebeurt. De media duiken overal bovenop, programma's als Hart van Nederland moeten ook gevuld worden. Het zijn allemaal sensatieberichten, niemand schiet er wat mee op, mensen zijn alleen maar verontwaardigd, en worden bang gemaakt. Kijk maar eens op dit forum, hoe vaak wordt er niet een topic geopend met weer zo'n nieuwsbericht? En de daaropvolgende posts zijn allemaal hetzelfde "oh wat erg, wat een monster, het zal je kind maar zijn, wat triest" Dit zie je trouwens ook steeds vaker op tv, dat ze na zo'n sensatiebericht de mening van omwonenden gaan vragen. What the f*ck kan mij het nou schelen wat Mien en Jan er van vinden? Heel vreemd vind ik deze manier van berichtgeving.
Vroeger gebeurden dit soort dingen zeer waarschijnlijk zelfs vaker, nu is er voor veel mensen hulp. Maar inderdaad er is veel meer en snellere berichtgeving tegenwoordig. Het gaat allemaal om de kijkcijfers en niet meer om de feiten. En straffen te laag in NL...dat valt wel mee hoor en de gevangenis is luxe...dacht het niet...komt misschien zo over, maar ga er zelf maar is zitten, zal erg tegenvallen. En probeer na een gevangenisstraf maar weer eens een leven op te bouwen, bijna geheel onmogelijk, wie wil er nou iets te maken hebben met een exdelinquent?
Volgens mij is het ook iets van alle tijden, en niet iets van de afgelopen 5 jaar. Je hebt nu eenmaal altijd mensen die kinderen krijgen, maar die dat eigenlijk niet aan kunnen ( geestelijk). Kinderen zijn altijd de dupe, dat verandert nooit.
Het is niet normaal inderdaad maar zat toevallig van de week te denken (nav een lief meisje met het syndroom van down dat ik zag )dat je mensen/kinderen weinig tot niet ziet in een andere cultuur. In andere landen is het net zo erg als het al niet erger is.
zeker de straffen zijn hier veel te laag pas een gelezen dat er een kind was misbruikt en die persoon kreeg maar 2 jaar nou sorry maar ik zou hem dan toch persoonlijk opwachten na die 2 jaar dan zelf maar een paar jaar zitten met goed gedrag is het toch niet zo lang hier. maar inderdaad het wordt steeds gekker
Volgens mij is onze wetgeving sterk verouderd. De wereld is harder geworden en de straffen mogen best aangepast worden. Ook vind ik de terbeschikkingstelling (TBS) zo'n lachtertje. Ondertussen kunnen we er weinig aan doen. Minder journaal kijken zou een oplossing zijn in deze 'hormoonperiode' wie weet houd ik mezelf er binnenkort wel aan.
je hoort de gekste dingen tegenwoordig niet normaal meer hebben mensen dan tegenwoordig geen gevoel en verstand meer?