Ik ben op zoek naar een camping of een aqua hotel in Zuid Frankrijk waar ik kan zwemmen in de kleding die ik prettig vind. Uiteraard wel badstof, maar niet perse bikini. Ik heb liever een t-shirt en een lange badstof broek aan (lijkt op burkini). Dat mag op de meeste plekken in Frankrijk niet. Heeft iemand tips? Ik zit overigens niet op adviezen te wachten in de sfeer van om dan maar thuis te blijven of in de Caravan te blijven zitten. Dat kan ik ook bedenken.
Ik denk dat dat heel lastig wordt: https://www.hln.be/buitenland/boerkini-blijft-verboden-in-franse-openbare-zwembaden-oordeelt-raad-van-state~a5572abbf/#:~:text=%C2%A9%2520Getty%2520Images-,Boerkini%2520blijft%2520verboden%2520in%2520Franse%2520openbare%2520zwembaden%252C%2520oordeelt%2520Raad%2520van,bedekt%252D%2520in%2520openbare%2520zwembaden%2520bevestigd. Voel je je niet prettig in een badpak of bikini of is het om een andere reden?
Een lange broek toegelaten zal moeilijk te vinden zijn maar een zwemshort en uv t-shirt ? Dat heb ikzelf al meermaals aangehad in Franse buitenzwembaden.
Ja, dat is inderdaad wel toegestaan, maar badstof heb ik nergens eerder gezien en lijkt mij ook niet wenselijk, het wordt zwaar, pluisjes kunnen losgaan wat niet fijn is voor het zwembad en ik denk ook wel een punt van veiligheid is (filters, gewicht van de stof, stof zit niet nauwsluitend om het lichaam).
Wat een belachelijk iets eigenlijk. Niet iedereen wil te koop lopen met zijn of haar lichaam, vanwege religie of zich gewoon niet prettig voelen in badpak of bikini. Ik vind juist de Burkini een prachtige oplossing!
Ik heb wel een zwempak van Arena met pijpjes (echt bestel zéker een maat groter dan je hebt!!!). Heb meerdere van die 1 piece zwempakken met lange mouwen en lange benen gezien. Nauw aansluitend en met doorlopende print. Het is echt wel overduidelijk dat het dan om zwemkleding gaat (dus geen verwarring mogelijk dat iemand gewone kleding draagt, wat hygienisch gezien de reden is voor dat verbod) Valt dat ook onder het verbod? Bij een losse zwemlegging in het zwart kan ik me de verwarring wel voorstellen.
het is geen zwemlegging maar een burkini zwempak. Dat betekent lange pijpen strak, dus daarom lijkt het op een legging. Reden is niet perse hygiene maar omdat ze vinden dat laicisme onder druk zet. Dus als ik een burkini draag in een land waar minder dan 10% moslim is, dan ben ik een bedreiging voor het laicisme. Een andere reden is dat het een symbool van onderdrukking zou zijn. Als ik in een caravan blijf zitten geldt dat kennelijk niet. Maar los daarvan, het gaat mij helemaal niet om de redenen en wat jullie ervan vinden, maar waar ik terecht kan.
Ik draag dit ook vaak en eigenlijk is daar nog nooit iets van gezegd. Mss omdat ik en de kinderen altijd dezelfde aanhadden dat het duidelijk was, dat het niet zomaar een t-shirt is
Even een zinloze reactie: Maar ik wist het niet. Ik zwem nu ook een stuk bedekter dan "vroegah". (Dwz pijpjes en losvallende top) Nooit bedacht dat dit eergens niet zou mogen! Sterkte in je zoektocht En ik moest toch gniffelen om je opmerking "in de caravan blijven zitten, dan geldt t niet".. Geloof dat menigeen dan de politie zou bellen, maar niemand zou bellen als je een broekje en shirtje zou dragen in t zwembad..
Aha oke, oei die wordt lastig. Bedoelde t ook zeker niet als belerend ofzo hoor maar omdat het wijde (en de burkini) wél een ding zijn vroeg ik me af of zo'n overduidelijk zwemsuit met ook lange benen allicht niet onder t verbod zou vallen en je daar allicht mee geholpen zou zijn. Vooralsnog heb ik geen franse camping gevonden (wel gezocht). Allicht een islamitisch reisbureau met suggesties? Die hebben meestal wel zo hun netwerken. (Zag hier in dorp ook christelijke reizen aangeboden worden vandaar)
Echt hè... Helaas kan ik je niet helpen, wij gaan nooit naar Frankrijk op vakantie. Ander land als vakantiebestemming waar het wel mag geen optie? (Vraag me sowieso af of je je in Frankrijk prettig voelt als ze die houding hebben...? )