recepten aardappel ovenschotel

Discussie in 'De lounge' gestart door Brigitte1985, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Ik ben mijn eten een beetje zat en wil wat nieuws proberen. Ik heb heel veel aardappelen in huis, gehamsterd :)

Weten jullie lekkere recepten voor een aardappel ovenschotel? Graag zonder gebruik van potjes en zakjes

2. minon

minon Niet meer actief

#2 minon, 7 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2014
    Gehakt rul bakken met lekkere (mexicaanse) kruiden en een uitje. Dat onderin leggen, wortels/doperwten erop, daarbovenop aardappel(purree), daarop kaas en 20min op 200 graden.

Gehakt rul bakken met lekkere kruiden. Roerbakgroente erbij bakken, gezeefde tomaten erbij of je eigen pastasaus, en voorgekookte aardappelpartjes. Kaas erover en op 200 graden in de oven tot de aardappeltjes gaar zijn. Tussen de 30-45 minuten.
    Je kan ook tortillachips bovenop leggen en daar kaas overheen doen voor een Mexicaans tintje.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.252
    11.849
    113
    Aardappels rauw in kwarten gesneden met stukken paprika en worst in een ovenschotel doen met olie, paprikapoeder en rozemarijn erover. Dan ongeveer 40 minuten in de oven doen. Heel simpel, maar heerlijk.

4. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Zuurkool ovenschotel!

Nodig:
    Aardappelschijfjes
    Zuurkool (ik gebruik wijnzuurkool)
    Spekreepjes
    rookworst
    gehakt (kun je evt. Ook weg laten)
    paneermeel

Aardappels koken zodat ze half gaar zijn om in plakjes te snijden. Laagje in de ovenschaal doen
    Gehakt rullen
    Spekreepjes aanbakken als deze gebakken zijn zuurkool erbij. Wat water erbij zodat het kan sudderen om gaar te worden. Ik doe er altijd een scheutje ketjap door om het zure wat weg te halen.
    Als de zuurkool gaar is deze bovenop de aardappels uitspreiden. Rookworst in schijfjes erboven op leggen
    Afdekken met aardappelschijfjes en deze bestrooien met paneermeel. Wat klontjes boter er op en ongeveer half uurte in de oven op 180 graden tot alles goed warm en gaar is :)

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik lees mee. Mijn man houdt niet van gekookte aardappels. In een ovenschotel wil hij ze nog wel eten

6. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    preischotel:

zelf aardappelpuree maken
    hamlappen marineren met ketjap, knoflook, kerrie. uurtje laten trekken en bakken.
    prei even de kook er over en een kaassaus (ik gebruik een zakje maar zelf maken kan natuurlijk ook)

ovenschaal invetten. laagje puree, vlees met een beetje van het sap waarin ze gebakken zijn. de prei er op. de rest van de puree er op. voor een knapperig korstje doe ik altijd met een vork gleufjes trekken en paneermeel er op. even in de oven voor het bruine korstje en smullen maar

7. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
  8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Aardappels wassen en in stukjes (partjes) snijden. Dus schil er nog op. Wortelen wassen, schillen en in lange reepjes snijden.
    Wat olijfolie in schaaltje doen, daar de aardappeltjes en wortelen erbij doen. Daar 2/3 teentjes geperste knoflook overheen doen. Wat peper en nog (liefst verse) rozemarijn overheen. Dat 60 minuten in de oven en smullen maar :)
    Vlees kun je zelf los bij bakken of eventueel kleine drumsticks bovenop de aardappeltjes en wortelen doen.

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hmm de Indische ovenschotel ga ik ook proberen!

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik weet ook gelijk wat ik vanavond eet :D

11. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Dank jullie! Meer recepten zijn welkom!!

Deel Deze Pagina