Hoi Allemaal, Ik zat te denken welke dingetjes ik nu allemaal (weer) nodig heb voor een 2de...Niet alleen qua uitzet maar ook straks om als kraamkado te vragen. Uitzet: extra bedje en kast, meegroeistoel en??? Afgelopen april een zoontje gekregen, dus speelgoed en jongetjeskleding hebben we voldoende. Als het een meisje wordt kan ik kleding vragen, maar als het weer een jongetje is, is dat ook onzin...maar wat dan?? Nog mensen ideeën?
Hier komt er een nieuwe kamer voor de tweede. Een tripp trapp erbij. Een meerijdplankje voor achter de kinderwagen. Een tweede babyfoon (we slapen op de BG, kids boven) Een easy base voor de maxi cosi (wist bij milan niet dat ie bestond anders had ik hem al eerder gekocht) Een een nieuwe luiertas (ik heb nu een te saaie van de hema) Tja en wie weet wel een heeeleeeboel roze kleertjes (misschien, maar ik denk dat het een jongetje wordt)
Haha, ik heb ook het gevoel dat het een jongetje wordt; vandaar ook mijn vraag voor kraamkado's ZIe dat je zoontje op dezelfde dag 21 april geboren is als mijn zoon (alleen dan jaartje later )
Hier hebben we nieuw/extra aangeschaft: - nieuw kamertje voor de grote broer (met een 70x140 ledikant die om te bouwen is tot juniorbed) - extra luieremmer - extra babyfoon - duobuggy (heb toevallig afgelopen week een hele mooie tweedehands Maclaren op de kop getikt....) - nieuwe luiertas. Die andere was na 3 maand al stuk (had een goedkope gekocht). Heb nu een extra grote gekocht zodat ik voor beide kids in 1 tas de zooi kan meesjouwen - nieuwe kinderstoel (is nog niet gekocht, maar er komt tzt een extra bij) - kleertjes. Hier een tweede jongetje op komst, maar heb nog aardig wat nieuw spul gekocht. Beeb wordt in een ander seizoen geboren dan z'n broer maar ik wil zelf vooral in het begin wat andere kleertjes hebben zodat ik me over 30 jaar ofzo niet bij de foto's hoef af te vragen wie het ook alweer was Qua kraamcadeaus niet heel veel gevraagd. Heb dit keer vooral wat hebbedingetjes op m'n lijstje gezet die ik zelf niet zo snel zou kopen maar stiekem toch wel graag wil hebben. Groot bijv. Doomoo Seat en een luxe muziekmobiel voor in ledikant/box. Extra campingbedje moeten we ook nog hebben, die heb ik ook maar op het verlanglijstje gezet... Verder laat ik het eigenlijk aan de familie/vrienden over wat ze willen geven. Waarschijnlijk gaan we toch wel weer kleertjes krijgen. Maar dat vind ik niet zo heel erg.... Ik zie dat je nog even hebt. In het begin wist ik ook niet wat ik allemaal nodig zou hebben, maar uiteindelijk merk je ook vanzelf wel wat je nog dusdanig veel voor de oudste gebruikt dat het handiger is om er ook één voor de nieuwe beeb aan te schaffen. Zo hebben wij het hier iig gedaan...
Poe ja, ik zou het eigenlijk ook niet echt weten. - extra ledikantje en commode - duowagen - kinderstoel (krijgen we weer van mijn s.o.) - beddengoed Maar verder hebben we volgens mij alles al...
Wat ik met mn 2e heel veel heb gebruikt is mn draagdoek. Zo'n wikkeldoek waarin je je kleintje rechtop draagt, die zijn wel veilig. (weet niet of je de discussie hebt gevolgd van de potentiele gevaren van een draagzak waarin je je kindje liggend draagt) Mijn zoontje was bijna 3 toen mn 2e kwam, en ik heb mn dochtertje heel veel in de draagdoek gedragen, zodat ik mn handen lekker vrij had voor mn zoontje en toch met mn dochtertje kon kroelen. Mijn dochtertje huilde vrij veel in het begin. Niet een huilbaby hoor, maar ze moest even flink wennen aan de echte wereld. Niet zo leuk voor mn zoontje dat ik daar dan zo druk mee was... zie daar de draagdoek! Dochter intens gelukkig, weer veilig in foetushouding bij mama...zoontje intens gelukkig, mama die hem toch op de schommel duwt/helpt met fietsen/rondje wandelt, terwijl zn zusje eindelijk niet meer krijst
Thanks voor de ideeeen; goed idee inderdaad campingbedje en even kijken voor een ledikant die ook om gebouwd kan worden tot peuterbed
Oh ja, zoals Blauwelucht (wat een heerlijke zomerse naam ) ook zegt: een draagdoek, die wil ik zeker aan gaan schaffen. Lijkt me bijzonder handig voor als de beeb een ik-wil-alleen-maar-bij-mama-zijn periode heeft. Bij Ayla kon ik eraan toegeven en lekker een week op de bank bivakkeren, maar dat wordt straks natuurlijk wel wat lastig als er al een kleine van 14 maanden rondhobbelt, dus dan lijkt een draagdoek me wel een uitkomst.
@mermaid: Ik heb zitten nadenken over een duo wagen, maar dat wordt me eigenlijk afgeraden omdat Tomas dan al 18 maanden is en waarschijnlijk prima kan lopen. Anders kan ik die altijd nog na de geboorte kopen als hij toch handig blijkt te zijn... @draagdoek: dat is me niet bevallen; ik heb de Active van Bjorn Born en die bevalt wel goed...Daar kan ik de kleine idd ook in doen terwijl Tomas in de wagen/buggy zit...
Die heb ik ook, maar dat is volgens mij geen peuterbed dan...Peuterbed kun je volgens mij tot 150 ofzo uitschuiven (hebben ze bij Ikea ook wel volgens mij) Ik heb nog een draagdoek van MiniMonkey; als je die wil hebben
Misschien kan hij idd al lopen, maar ook hele stukken als je naar de stad gaat? Of wat als je bijv. een dagje weg wilt of even lekker wilt wandelen, dan zal hij dat nooit volhouden denk ik. Ik moet er sowieso 1 hebben want Ayla is bij de geboorte van beebje 2 pas 14 maanden en ik loop altijd naar de stad. Ik denk ook dat een kleintje van 18 maanden echt nog niet zo goed meeloopt. Maar wat je zegt is ook waar, je kan er altijd ook later nog 1 aanschaffen.
Oh ja, zo'n peuterbedje bedoel je. Ayla blijgt voorlopig gewoon in het ledikant en als ze aan een groter bed toe is koop ik gelijk een groot bed, dus niet zo'n uitschuifding. Lijkt me namelijk heel onhandig qua matras. Als je 'm dan groter maakt moet je ook gelijk weer een groter matras kopen. Een groot bed kan je overigens ook kort opmaken, zodat het wat minder groot voelt als ze er net in gaan. Voor wat betreft de draagdoek: ik wil echt zo'n geweven knoopdoek, zoals Marijn voor Fiene gebruikte bij de meeting van augustus.
Ik ga het gewoon aankijken...Heb 2 vriendinnen met dezelfde leeftijd tussen de kindjes en die hebben de duo niet nodig gehad...Kunt er inderdaad dan geen eindeloze wandelingen mee gaan maken denk ik...Moet er maar eens goed over nadenken Ben jij er al uit welke je wilt hebben?? Vond die je laatst had opgezocht en die ze nog moeten leveren (ben even naam kwijt) erg mooi...
pfff wat een keuzes je allemaal al moet maken haha; welke doek, welk bed, welke wagen en ga zo maar door
Hm, nee weet nog niet welke we willen. Jij bedoelt denk ik de Bugaboo Donkey? Die is idd heel mooi, maar ongetwijfeld ook heel duur, dus we hebben al besloten dat dat 'm toch maar niet gaat worden. Ik vind ook de duo van Firstwheels mooi Duowagens - tweeling kinderwagens - uit voorraad leverbaar - Firstwheels City Twin Blue met reiswieg Topdeal!, maar ik ben bang dat de wandelwageninzet nogal smal is. Is maar 30cm breed namelijk. We moeten ons er binnenkort maar eens op gaan oriënteren. Doen we na de 20-weken echo denk ik.
hmm, ik dacht aan nieuwe rompertjes, extra badcape's, nieuwe slaapzakjes (eventueel voor oudste kindje)
Badcapes heb ik maar heel weinig gebruikt, dus de 4 die ik heb zijn nog zo goed als nieuw; geldt ook voor de rompers...Nieuwe slaapzakjes zijn misscien wel handig, maar voordat ik die voor de kleine gebruik is de oudste wel uit die maat denk ik...Gebruikte ik bij Tomas ook pas na een paar maanden als ze gaan rollen of de deken van zich aftrappen, voor die tijd gewoon onder de deken...
Wij hebben een nieuwe commode, aankleedkussen, kast en bedje, een duo wagen, een extra zitje voor de bakfiets, een extra stoel en allemaal nieuwe kleertjes, want de tweede is een jongetje.