Ledikant met kast+commode eraan?(foto)

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lucia, Sep 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

vandaag bij de Babydump iets leuks gezien, namelijk een ledikant met laatjes en een plank die je uit kunt klappen, dus als commode, eraan.

Nou vonden we 'm nog best wel prijzig, dus we vroegen ons af of iemand er misschien ervaring mee heeft, zodat we weten of-ie z'n prijs waard is.

Hier een fotootje:

Alvast bedankt!

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej wel grappig :idea: , nog nooit gezien.. Ook geen ervaring mee dus. :oops:

Hou er wel rekening mee dat als de kleine n jaar of anderhalf a 2 is, dat ie misschien bij die laatjes ed kan komen hè>?

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik vind hem persoonlijk (het kastje dan) erg smal om als commode te functioneren, je kan er niets meer op kwijt als het verschoningskussen vind ik er niet echt veilig uit zien.
    Een kindje beweegt nogal op een commode en dan ben je blij met wat speling qua ruimte..... waar laat je trouwens zo je doekjes enz?

4. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Ik zou het niet doen! Op de commode moet je toch psullen hebben liggen voor de verschoning. Als je kindje wat groter word en in bed gaat staan, dan kan hij/zij over bij. Lekker over de sudocreme smeren enzo.
    Nee ik zie er eigenlijk niet eens voordelen in, alleen maar nadelen!

verder vind ik hem als commode ook te klein.

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik vind het commodegedeelte ook veel te klein ziet er niet echt veilig uit

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ziet er leuk uit, maar het lijkt mij ook niet praktisch. Ik heb een redelijk grote commode, maar het die ruimte ook echt nodig voor alle doekjes, luiertjes, even schone kleertjes klaarleggen etc.

7. HammyQ

HammyQ Actief lid

Jun 8, 2007
    115
    0
    0
    Heb het ledikant ook gezien en vond dit zeker niet praktisch, je moet de plank om de commode te verlengen boven je kind uitklappen en dat lijkt me zeker niet veilig. (ligt eraan hoe je de baby neerlegt okay maar dan nog). En de lades vind ik persoonlijk wat klein. Heb zelf een aparte commode met 4 grote lades en vind dit ideaal.

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zag hem laatst ook bij iemand voorbij komen die babykamertje showde, wel erg leuk, maar lijkt mij ook niet praktisch.
    Tja, misschien iemand anders die er ook daadwerkelijk ervaring mee heeft?

9. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben deze ook overwogen, maar toen toch besloten het niet te doen. Als de baby nog klein is, moet je het bedje kort opmaken, maar dan ligt ie zo ongeveer onder de plank van de "commode" en dan kun je hem/haar ook niet goed uit bed halen.

Bovendien vond ik de afwerking een beetje gammel.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Buiten wat al genoemd is: je kunt niet met je voeten onder het commode gedeelte. Daardoor sta je verder van je baby af tijdens de verzorging. Dat is echt zwaar voor je rug. Een goede commode staat op pootjes zodat je goed dichtbij kunt staan.

Hij ziet er wel erg leuk uit. Als ledikant met wat extra opbergruimte vind ik hem wel leuk. Dat je kind bij de laatjes kan komen zie ik niet zo, later natuurlijk wel bij wat je op het bovenste gedeelte zou zetten.

Kortom, alleen doen als je er een commode bij koopt zou ik zeggen. Maar dan heb je waarschijnlijk wel een hele dure kamer.

11. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Maar je moet 'm dus nog uitklappen, dan wordt ie 2 keer zo breed ;)

En ik was ook niet van plan 'm open te klappen als m'n kindje erin ligt. ;)

M'n vriend is er helemaal weg van, hij denkt er over om zelf zoiets te maken (hij is van diploma schrijnwerker), maar dan net iets 'beter' ;)

(dus bredere commode, enz...)

Bedankt voor alle reacties tot dusver! ;)

Share This Page