de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden, een tijdje geleden hadden we een leuk topic waarin geregeld zelfgemaakte kinderkleding en ander leuks geshowd werd, ik dacht laten we deel 2 starten!

    Ik heb inmiddels een naaimachine en zit op les, superleuk!
    Zal snel wat showen hier, hoop dat jullie dat ook weer doen!

    Groetjes, Sas
     
  2. BabygirlM

    BabygirlM Bekend lid

    18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
  3. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
  4. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Nou, hier komt de eerste foto van mijn creaties: een dekentje en kussentje voor het poppenbed! Aan beide kanten ietsje anders.
     
  5. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    en de andere kant!
     
  6. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    wie komt er ook foto's spammen? : )
     
  7. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Jaa leuk, verslavend is het he, dat naaien. ik ben er nog niet heel lang mee bezig maar besteed er wel bijna al m'n vrije tijd aan :). Ik heb mezelf een leuke uitdaging gesteld. In 2012 elke week een kledingstuk maken of een gekocht item pimpen. We zitten in week 5 en de teller staat op 6. Aardig op schema dus.
    Hier alvast even iets. Een rokje voor m'n dochter van 2,5.
     
  8. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik ga ook weer even mee lezen.
    ben nu met 1001 dingen bezig, net verhuist naar een huis waar nog heel veel moet gebeuren
     
  9. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Whow Anita, gaaf!! en iedere week iets maken...! dat is een heftig voornemen hihi! Foto's!!

    Ik doe sinds 3 weken een naaicursus, zo gaaf! Ben bezig met een broekje voor onze dochter, als ie af is kom ik spammen!
     
  10. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Anita, hoe kom je aan het patroon voor die rok? Hij is echt leuk!!
     
  11. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Het patroontje komt uit een bizzkids. Volgens mij winter 2007/2008. Heel leuk patroontje om te maken en niet moeilijk. Bedankt trouwens voor je enthousiaste reactie! Het is ook echt leuk als de kids iets zelfgemaakt aanhebben en mensen dan leuk reageren.
    Enne, ik vind het poppendekentje ook echt heel leuk met die kleurtjes!
    Succes met je broekje!
     
  12. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    kijk, we gaan de goede kant op, zitten al op pagina 2 hihi!

    Ik zit me te verheugen op het stoffenspektakel, dat is volgende week zondag hier in de buurt! Ben nu weer bezig met het broekje.

    Anita, ik ben erg benieuwd naar wat je nog meer hebt gemaakt!


    Iemand tips voor webshops waar ze goedkope stoffen verkopen? Of een link naar gratis patroontjes?
     
  13. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ken je deze website? eloleo: GRATIS 100en patronen Hier staan heel veel links naar gratis patroontjes, vooral tassen e.d., maar ook wel wat andere dingen.

    En volgende week is stoffenspektakel in Rijswijk toch? Ik zit te twijfelen of ik daar naartoe ga. Wilde eigenlijk naar die in de haarlemermeer maar dat duurt nog 1,5 maand. En ik woon precies tussen die twee in.
    Sas26, ik vind het trouwens knap dat je met een broekje begint! Daar zag ik steeds tegenop. Dat heb ik nu pas voor het eerst gedaan. (of eigenlijk weken geleden op naailes wel aan begonnen, maar gister pas afgemaakt)

    Vorige week heb ik dit jurkje gemaakt:
     
  14. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
  15. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Whow, jemig wat een leuke dingen maak jij zeg!! Zit je op les? En wat een leuke stofjes!

    het stoffenspektakel is inderdaad in Rijswijk a.s. zondag. Ik ben benieuwd, nog nooit geweest..... Tips misschien, is het handig om bijvoorbeeld echt een voorraadje aan te leggen of blijkt vaak dat je er dan toch net niks mee doet/kunt en kun je beter gericht voor een of 2 projectjes je stof kopen?

    En met watvoor stoffen werk jij en watvoor machine heb jij?

    Ik hoop a.s. woensdag de broek af te maken, heb nu alle delen aan elkaar gezet. Als ie af is kom ik hem hier showen, en ik denk dat ik er dan nog een ga maken thuis, als je het eenmaal een keer gemaakt hebt dan weet je beter hoe en wat en kun je ook nog wat verbeteren.

    Groetjes!
     
  16. Pina82

    Pina82 Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hey hoi meiden, ik zit eigenlijk ook bij dat andere topic ' wie heeft er voor de babyuitzet veel genaaid' ...maar ik kwam dit nieuwe groepje tegen. Kom meteen even showen van mijn jurkje die ik gisteravond heb afgemaakt en meteeen nieuwe ideeen op doen voor he tvolgende project !

    Jurkje is uit de nieuwste Ottobre. Heb ook een vestje gemaakt maar aangezien ik de fout heb gemaakt om echte voeringsstof voor de binnenkant te gebruiken, zal ik een andere stof moeten kopen want dit ziet er niet uit, en werkt echt dramatisch bij die kleine kleertjes...

    Bekijk bijlage 221803 Bekijk bijlage 221804
     
  17. Pina82

    Pina82 Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
  18. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    @ sas. Tsja, wat voor stoffen. vind rekbare stoffen nog behoorlijk lastig, dus ga meestal veilig voor katoentje en ribcord. Stenzo stofjes vind ik vaak kwalitatief wel goed. Ik heb inmiddels inderdaad wel een voorraadje. Ook omdat er hier niet echt stoffenwinkels in de buurt zijn dus ik kan niet even op de fiets springen om stofjes uit te zoeken. O ja, woon je een beetje in de buurt van Zoeterwoude? Op de Rijneke boulevard zit Hobbyworld. Hier hebben ze Bizzkids stofjes en die doen ze twee keer per jaar allemaal in de uitverkoop. Heb laatst 11 verschillen de stofjes, allemaal 1 meter, gekocht en was nog geen € 50 kwijt. Heb meteen een leuke basis voor de zomerkleertjes.

    @ Pina. Was een leuke spullen! Dat jurkje is echt leuk geworden. Ik heb die ottobre (en trouwens ook dat blauwe stofje) ook thuis en wil dat jurkje nog maken.
     
  19. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Hai dames,

    Vind het ook erg leuk om te naaien, maar het komt er te weinig van. En maar zoeken op internet naar die dingen die ik leuk vind voor mijn schatje :( Dan blijft het kriebelen om het zelf maar te maken.

    Wie heeft er wel ervaring met tricot? En er dan ook gekochte boorden in verwerken? Een goeie tip van een webwinkel waar ze dat verkopen, bijv tricot met een printje en bijpassend boordband?

    Er was trouwens nog een ouder naai topic hier, zal eens kijken of ik dat kan vinden... Leuk voor de plaatjes :)
     

Deel Deze Pagina