de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@toekomstigemam: welkom hoor! Leuk idd, foto! ;)
    Ben je ook van plan kleertjes of andere spulletjes te gaan naaien?

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    welkom toekomstigemam! Pas maar op hoor... tis een verslavende hobby :D

hier ligt nog een Roos 5011 geknipt klaar voor babydochter en een hoes voor de laptop moet ook hoog nodig ff in elkaar geflanst worden aangezien laptop elke week mee naar het zwembad gaat als ik op oudste kleuter moet wachten met zwemles..... en gewoon zo in mijn tas vind ik niet zo fijn.... zijn maar 2 naden die ik moet stikken en 2 drukkers bevestigen, maar kom er niet aan toe...

3. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Ik heb nog een wigwamtent op de planning staan en zonnehoedje

4. mama3boys

mama3boys Actief lid

23 apr 2012
    140
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal , ik ben nieuw hier en dacht laat ik eens vragen waar ik moet zijn ,voor beginnende naaisters ,ik heb al wat eenvoudige dingen gemaakt , maar zit nog vol met vragen .
    zit ik hier goed of is er een ander clubje voor ?
    Groetjes

5. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha mama3boys, welkom hier.... en vragen kun je altijd hoor! Ik heb ondertussen zo'n 6 jr naai ervaring en leer nog steeds. Super handige tips/filmpjes op internet te vinden ;). Naar naailes ga ik niet meer... gestopt toen ik zwanger was van knul 2.... kon geen stiksel meer recht krijgen in die tijd ;)
    Heb zelf 2 knullen (net 5 en bijna (volgende week) 3) en een babymeisje (6 mnd).

Wat heb je zoal gemaakt? Vraag maar raak!

6. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    hier de beloofde fotos van de 2 speelkleden
    de blauwe is 1x1
    en de groene 1,40x2

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Wauw wat een leuke speelkleden. en een mooi mannetje :)

ik naai ook nog niet zo lang hoor ben nu 3 maanden bezig met naailes maar vind het superleuk om te doen.
    Vanavond weer naar naailes en ga een jumpsuit van rood met witte stip maken van tricot voor de jongste. Ben benieuwd hoe me dat gaat lukken.

8. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Ik heb geen naailles doe alles zelf en met hulp van me moedr

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mijn moeder kan helaas niet naaien. En ik vind het wel leuk tussen allemaal andere te zitten. Is een heel gezellig groepje allemaal jonge moeders :) Ook wel effe lekker om er een avondje eruit te zijn.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hey meiden...ik heb even een vraagje aan jullie...
    Ik zit te denken om een naaicursus te gaan volgen het lijkt em zo leuk! Mijn moeder deed het altidj al en ik heb het toch ook vaker gedaan vroeger. Nu lijkt het me super om zelf van alles te kunnen maken.....dus nu wil ik zo`n cursus gaan doen...

Maar moet je dan zelf een naaimachine kopen en zo ja welke is dan goed?

11. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Lov23 het beste is om zelf een naaimachine te kopen zodat je deze goed leert kennen en thuis ook wat kunt doen.

Wat een goede naaimachine is daar kan ik je niet bij helpen moet zelf opzoek naar een nieuwe ik heb een oudje maar heb veel moeite met tricot stoffen. Ik zelf ga bij een naaimachinehandel langs met een budget in gedachte en laat me dan voorlichten wat ze hebben staan en kijk dan zo verder.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord!
    Ja je hebt natuurlijk veel merken hierin denk ik he?

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi, ik wil ook wel mee kletsen.
    hier geen naaimachine en kan ook (nog) niet naaien maar heb een aantal dingen met de hand gemaakt. zal ff wat foto's plaatsen.

gr mbtc

heb een speel kubus gemaakt met de naam van mn dochter, en heb taartjes gemaakt van vilt. ben veel aan het maken met vilt. zo heb ik ook een bambi en stampertje knuffel gemaakt en een tilda pop.

Bijgevoegde bestanden:

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wauw, die taartjes, super leuk zeg? Heb je dat zelf bedacht of ergens je inspiratie of zelfs een patroon vandaan?

Erg veel werk lijkt mij, maar een super resultaat (ik ben meestal iets meer van het functionele snelle, zeg maar :).) Maar dit kun je wel als handwerkje "overal" en "tussendoor" doen misschien...

15. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Leuke speelkleden! en leuke model erop!

Wow mbtc, met de hand naaien... nou net als babel ben ik meer van het snellere werk ;).....

lov23, ik zou ook zeker jezelf een kado doen en een naaimachine aanschaffen. Wellicht eerst een simpele, kijken of je het echt leuk vind en dan evt andere als je meer ervan af weet en wat je wilt? Ik heb ooit bij matri . nl mijn eerste machine gekregen als verjaardagskado van ml en binnen 9 mnd ingeruild voor een betere (kreeg volldige aankoopbedrag terug!)

Ik heb vandaag een laptophoes gemaakt... was hoog nodig en zo af :) Altijd leuk. op mijn blog de foto ;)... ik blijf het onhnadig vinden hier de fotos uploaden... ben ik de enige daarmee?
    Ohja en voor iets tussendoor als ik ergens moet wachten heb ik meestal wel een haakwerkje in mijn tas liggen.... ben bezig met een granny square als wandkleed voor dl haar kamer.

16. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    overigens wel gezellig dat er op eens veel meer ons gevonden hebben!

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Liefzonnetje...ik heb dus vroeger als kind al vaker genaaid en ik vondt het altijd superleuk! Nu wil ik dus eigenlijk gelijk een goede aanschaffen...of zeggen jullie beter niet doen?
    Ik ga idg eens kijken bij die website.....!

Mijn moeder had altijd een Singer...dat is toch een beter merk he?
    En als je dan ook eentje wilt waar je spijkerbroeken mee kan naaien zul je toch een specialere nodig hebben die dat aankan of niet? Of heeft dat puur met de naald te maken?
    MIjn broeken zijn altijd te lang namelijk hihi

18. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier een aantal van mijn creaties. Het stelt niet veel voor hoor, wil altijd graag dat het snel klaar is, dus kies altijd mkkelijke patroontjes uit.

19. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    en hier een wiegje bekleed en voorzien van lakentjes en een omslagdoek.

20. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    en deze twee complete setjes (behalve de longsleeve)

Deel Deze Pagina