de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    het rechtse setje en de 2 rokjes

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    en deze als laatste;)
    (heb nog wel meer maar moet daar eerst nog even een foto van maken)

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mbtc wat leuk joh vooral die taartjes.

En Joyce hartstikke leuk al die kleertjes. van welk patroon is dat laatste jurkje?

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

wauw superleul Joyce! Welke machine heb jij dan?

5. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Wat een leuke dingen voorbij zien komen heeft iemand ook kleren genaaid voor een jongetje zou daar graag foto's van zien

Heb vandaag met me moeder de rand van het groene kleed verandert zal morgen ofzo een nieuwe foto plaatsen

En dan ga ik van het wekend beginnen met de wigwamtent voor me zusje van 6

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Joyce, onwijs leuk jurkje! ben wel benieuwd naar t patroon : )

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    bedankt meiden! Krijg ook gelijk weer kriebels om leuke dingen te maken als ik jullie jurkjes en rokjes zie, maar merk dat ik in de zomer nooit zo`n zin heb. Zoveel andere leuke dingen te doen dan achter de naamachine te zitten. Dus van de winter maar weer lekker aan de slag.
    Het laatste jurkje is een patroontje uit een knippe, maar geen idee van welke.... Sorry:)

weet niet wie het vroeg maar ik heb een hele oude anker van marktplaats. Doet het prima, toendertijd gekocht voor 30 euro of zoiets.

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Oh dat wordt de knippie's nakijken dan :)

Hier vanavond een jumpsuit voor de jongste gemaakt. Eerste werkstuk in tricot en ik vind hem echt super leuk geworden. Nu nog kijken of ie past.

Bekijk bijlage 252772

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hij is echt heeeel leuk, patroontje van de laatste knippie of niet?

11. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    yup dat klopt.

Ik had nog niet met tricot gewerkt en in eerste instantie had mijn naaimachine er problemen mee totdat ik een tweelingnaald heb gehaald. Dus er gaan echt wel meer projectjes komen met tricot.

12. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Sorry ik heb wat gemist :) Wat is een tweelingnaald en wat doe je ermee :)
    Oh ja: Op t-shirts ed zie je vaak een locksteek die aan de voorkante een dubbele stiknaad geeft en achter een locksteek. Volgens mij kan mijn naaimchine dat niet en ook mijn lockmachine niet, maar die snijdt ook alles af natuurlijk, dus daar kan ik m niet voor gebruiken toch?
    Ik heb een lockmachine van de lidl :)
    Mijn naaimachine: pfaff creative 1467
    (En borduurmchine van Brother)

Ik wil meer tricots gaan naaien nu ik een meisje heb. Maar mijn locker rekt t best uit met locken.... iemand tips???

13. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nou tricot zou je ook met een flauwe zigzag steek kunnen doen of met een rekbare steek als je die op je naaimachine hebt. Dit heb ik dus niet dus ik moet met een zigzag werken. Nou slaat mijn machine dan gewoon een steek over en krijg dan gewoon een rechte naad. Nou had ik op internet gelezen dat een tweelingnaald dan ook goed werkt. Omdat er dan ook rek in de steek zit omdat de achterkant inderdaad een zigzag is en de voorkant 2 rechte steken naast elkaar. Een lockmachine heb ik niet en ook nog nooit mee gewerkt.
    En nu ook voor de eerste keer met tricot gewerkt maar dat ga ik vaker doen wat een lekker stofje ook voor de kids om aan te trekken.

14. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    vind tricot echt vervelend om mee te werken, die tip met die tweelingnaald kende ik niet, dus die ga ik zeker onthouden.
    hier nog een paar projectjes;
    poppenwiegje en een jurkje

15. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    en deze nog...

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Haha mijn naailerares had er ook niet van gehoord maar vond het wel slim :) Tja je moet toch een beetje creatief zijn als je naaimachine niet mee werkt.

17. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Echt niks voor jongetje?

18. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    kijk eens in de knippe daar staan soms wel leuke dingen in. Persoonlijk vind de kleding uit de winkel stoerder dan zelfgemaakt. Dat oogt voor mijn gevoel ook altijd zelfgemaakt. Qua stiksels.

19. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ff heel snel, moet zo weg naar de fysio en zit nog ff snel te kolven.... multitasken ;)

Voor jongetjes kun je super leuke dingen maken!! Ik zou een Ottobre eens kopen, staan onwijs leuke en simpele shirts vaak in en stoere broeken. Ik heb voor mijn knullen veel genaaid (maar te weinig echt bewust op de foto gezet. Op mijn blog kun je wel wat terug vinden... maar daar ben ik pas net mee gestart, dus staat niet heel veel op.

Ik ben geen fan van de Knippie.... vaak kloppen de maten niet (zeker bij jongens kleren....)

voor tweelingnaald:
    MultiVroon: Tweelingnaald | Tutorial staat heel duidelijk uitgelegd! ;)

20. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,
    ik heb hier eens rond gekeken en wat een prachtige kleedjes hebben jullie al gemaakt.
    Vorige week kreeg ik ineens het idee dat ik eens een rokje voor mijn 5 jarige dochter zelf wil maken. Ondertussen heb ik al het materiaal al in huis gehaald, alleen op de naaimachine moet ik nog even wachten tot zondag (mag ik lenen van mijn mama) en dan kan ik eraan beginnen.

Ik ben eens benieuwd of het mij gaat lukken. Werken jullie met vaste afmetingen qua maten of nemen jullie de exacte maten van jullie zoontjes/dochtertjes?

Vriendelijke groetjes!

Deel Deze Pagina