de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmm dus je hebt gewoon het gevoel ervoor hahahaha knap hoor!
    Maar hoe begin je dan aan zo`n jurkje?

Ik ga me gewoon eens goed oriënteren voor een machine..lang leve het internet:D

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bedankt voor de tips..Pfaff ben ik nu idd vaker tegengekomen....

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb ooit de tip gekregen kijk eens voor een brother zou ook een goed merk moeten zijn. Ik zie ook op de naailes meerdere met een brother. Dus die ga ik straks ook meenemen op mijn zoek tocht naar een nieuwe naaimachine.

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo net effe een proefmodelletje van een bolero in elkaar gezet. Ben er namelijk na een paar keer meten nog steeds niet over uit welke maat ik moet maken.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Miron dus jij doet wel naailessen volgen?
    Vindt je het leuk om te doen?

6. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ik heb wel een borduurmachine van Brother: Erg over te spreken! Maar in de borduurmachines zijn ze marktleider geloof ik. ;)

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ja ben zeer tevreden over de naailes. Maar het is meer begleid naaien hoor. Ik kies zelf uit wat ik wil gaan doen en als ik problemen of vragen heb kan ik ze stellen. Zo Ben ik bij mijn eerste project al heel wat wijzer geworden hoe je een jurkje in elkaar moet zetten en afwerken. Dat had ik zelf nooit kunnen bedenken of uitzoeken. Want niet ieder patroon is even duidelijk en gaat er meestal vanuit dat je kennis van naaien hebt.

Maar wat naailes ook leuk maakt is dat dat is met een groep vrouwen allemaal rond dezelfde leeftijd met allemaal kleine kids. Dus meestal wordt er veel vertelt dus hartstikke gezellig :)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Klinkt gezellig idg! En ik weet eigenlijk ook niets van patronen dus zal toch wel handig zijn zo`n les hahaha

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nou ik heb gewoon een keer een knippie gekocht heb een simpel model gepakt patroonblad erbij en gekeken hoe het in elkaar steekt dat is eigenlijk nog het gemakkelijkste vind ik dan. maar ja dan heb je je patroon en dan begint het met naadtoeslag waar wel waar niet en hoeveel. Dus dat heb ik op de naailes geleerd.

10. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    klein projectje
    tas gemaakt voor dochter

11. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Die is leuk geworden. Grappig om daar een spijkerbroek voor te gebruiken.

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    leuke tas!!

Klinkt erg gezellig die naailes.... voordat ik verhuisde had ik precies zo ook naailes!

Lov23, ik zou de Ottobre eens kopen... heel duidelijke beschrijving, de Knippie vind ik veel moeilijker te lezen.... dus lees ik eigenlijk nooit en zet ik het volgens mijn eigen logica in elkaar ;).

Ben ff niet zo actief achter de naaimachine momenteel....

13. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dianana, mooie tas voor je dochter. Gemaakt van een jeansbroekje van je dochter zelf of van een grotere jeansbroek?

Hier zojuist mijn allereerste naai-project afgemaakt, een rokje voor mijn dochter. Morgenavond eens een foto maken als ze het wilt aandoen, als ze wilt want ze wou liever een kleedje maar dat zag ik nu nog niet zitten :)

Groetjes

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

dank je voor je tip!

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Zo naaien lijkt mij ook erg leuk ja, in een groepje :) Maar wel heel veel gedoe om dan je machine mee te nemen? Of stonden er daar een aantal? Is ook weer niet handig want van je eigen machine weet je toch het meeste.

Ik heb weer een broekje af :)
    MultiVroon: RoodRozePaars

Zelfde modelletje als de rechter rode die al in mijn album staat, maar nu eens met een frisse kleurencombinatie die je zelf niet zou bedenken!

16. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Erg leuk geworden weer Babel! Heb op je blog een berichtje achter gelaten!

Ik vond het ook altijd wel een gesleep met mijn naaimachine naar naailes, maar zeker in het begin wel praktisch om vragen te kunnen stellen... alleen miste ik dan tussendoor weeer mijn locker (mocht die op les ook wel gebruiken hoor, maar precies wat jij zegt, je wilt tochc liever met je eigen machines werken). En gezellig een vast avondje "uit" en gereserveerd om te naaien.

17. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    van haar zelf...past precies dr broodtommel en drinkbeker in :)
    ben dr nu 1 aan het breien van plastic zakken

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha wat klinkt dat super, lekker creatief!

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    breien met plastic zakken... ik probeer het voor me te zien, maar dat lukt niet echt... foto???

20. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    heb weer wat leuke fototjes van mn knuffels gemaakt.

en idd breien met plasticzakken ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina