de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    heb gister een deurhanger gemaakt helemaal naar eigen ontwerp.
    meestal haal ik inspiratie uit patronen en die pas ik dan aan, nu helemaal zelf getekend.

Bijgevoegde bestanden:

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ohja zie dat mijn instellingen niet kloppen want bij mijn bericht staat iets voor 7 uur.... en toen lag ik nog te snoozen met peuter. Maar half 6 is ook vroeg ;)

Miron.Ook niet mijn stofje... overigens wel lef om zo'n pakket te bestellen... en ahndig om nu te gebruiken om proefmodel te maken. (en dan te hopen dat je dochter het zelf niet te mooi vindt om elke dag aan te willen ;) )

mbtc, leuke hanger!

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Tja ben een beetje nieuwschierig aangelegd wilde gewoon graag weten wat er in zo'n doos zou zitten. En alle stofjes zijn minimaal 1 meter dus 10 euro voor minimaal 10 meter stof vond ik wel te doen.

En ik heb het geluk dat mijn dochter (nog) niet het typje is van ohh mama dat vind ik mooi hihi :) dus het risico is niet zo groot.

mbtc die is leuk geworden vind het knap hoor dat je alles met de hand naait.

4. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    ik ben ook begonnen met een blog. moet nog even ontdekken hoe het precies werkt maar het begin is er.
    het het kleed en mijn gipsbuik erop staan .
    vanmiddag ga ik de tas eropzetten die ik gemaakt heb.

voor degene die nieuwsgierig zijn.
    http://creatiefbezigmetamanda.blogspot.nl/

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Leuk :) ik wil ook beginnen met een blog. Heb al eens een beetje zitten spieken maar ben de laatste tijd een beetje te moe geweest om er echt iets mee te doen.

Vanavond de laatste naailes voor de vakantie dan pas weer eind augustus weer. Niet dat we stoppen met naaien in de vakantie hoor.

6. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miron, is idd wel een mooi prijsje voor ongeveer 10 meter stof. En inderdaad handig om proefstukjes te maken, ik heb daar geen geduld voor om eerst nog iets in proef te maken, bij mij moet het direct in de goede stof zijn. Natuurlijk kan het dan fout lopen hé maar dan is het maar zo :)

Hier de voorbije dagen niets meer gemaakt, veel te veel gaan werken maar ik heb wel al verschillende ideetjes opgedaan. De komende dagen een kleedje voor mijn dochter maken en enkele zeverdoekjes voor mijn zoontje. De stofjes liggen al te wachten.

Amai Babel, zomaar even al die poppenkleedjes met de hand naaien, zou niets voor mij zijn. Super gedaan!

Groetjes

7. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @toekomstigemam, leuk blog hoor! mooi kleed ook! (heb ook op je blog regeageerd!)

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank je, maar het waren maar steeds hele kleine stukjes he ;)

9. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ja maar dan nog..... (zou mijn hobby niet zijn... en zou net zo lang priegelen dat het me wel zou lukken op de naaimachine en dan toch meer tijd kwijt zijn ;) )

Toekomstigemam: Leuke tas!! En die kleden... als die 4kantjes knippen en aan elkaar zetten... doe je wel meters naai ervaring mee op! Leuk hoor!

Miron... als je naailes vakantiestop heeft.. heb jij tijd om aan een blog te beginnen ;). Echt neem van mij aan, tis makkelijker dan je denkt ;). Ben ook echt net ermee begonnen.....

Ohja en weet niet meer goed wie mij van de collage van foto's wat verteld had.... maar heb een programma gevonden en tis gelukt...
    eindresultaat jam maken

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

O ja, maar dat soort "collages" kun je ook eenvoudig in powerpoint maken he (als je dat hebt en kent van werk oid)

11. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo gister laatste naailes gehad. Nog wat laatste tips gevraagd en dan starten we 22 augustus weer.

Ben dus ook begonnen aan een roos 5011 in tricot zonder rok overslag maar een vaste rok. Had alleen pech vandaag bij het inzetten van de mouwen had ik per ongeluk een stukje mouw mee genaaid en bij het lostornen maak ik een gat in de stof dus de mouw kon er weer uit en ik kan weer een nieuwe uitknippen. Daar had ik even helemaal geen zin meer in.

Maar hij wordt rood met blauw. :)

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  13. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Miron, leuk je blog! Wat heb jij al veel leuke jurkjes gemaakt zeg! Die rode Roos 5011 is ook een schatje....

Babel, ohja kan ook met ppt.... ben docent geweest en daarnaast veel bijscholing gegeven dus heel wat ppt presentaties gemaakt, alleen sinds ik daarmee gestopt ben, nooit meer ppt geopend geloof ik... heb nu een super simpele collage gemaakt, volgende keer wat meer mee spelen.
    Zijn je poppenkleertjes al gekeurd door de nieuwe eigenaresse?

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#314 Babel44, 29 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2012
    Niet live, duurt nog even voordat ze er zijn ;)

Ook leuk, staat hier een grappig vissentasje met stukjes vilt!

15. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Babel, je link doet het niet...

Hmm nieuw project (waar ik niet echt op zit te wachten...) broek maken voor oudste, net geprobeerd een broek voor hem te kopen, maar hij past overal 2 keer in.... en meer eten gaat niet helpen, aangezien hij al zoveel eet en geen gram aankomt...
    maar dat biedt weer perspectief om stof te kopen... :D
    Maar goed, heb nog wel wat in de kast liggen, dus de zomer komt hij wel door..... en lang leve korte broeken, die kun je tenminste 2 of 3 maten kleiner aantrekken en zijn dan nog gewoon korte broeken.

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nieuwe poging...

Als je deze link later aanklikt heb je kans dat je een of meerder blogposts naar beneden moet scrollen, de titel van de post waar het vissentasje in staat is 'Gewonnen!' en het is de 7e foto.

17. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    super leuk zeg!

18. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eindelijk een foto van mijn allereerste zelf gemaakte rokje voor dochterlief.

Bijgevoegde bestanden:

19. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hier mijn 2de creatie waar ik toch niet zo blij mee ben maar al doende leert men zeker... Het is gemaakt met een oud t-shirt van dohterlief waar ze onderaan met rode stift op getekend had (zucht), ik vind het kleedje nogal breed en lomp overkomen ;)
    Maar goed dochtertje is er blij mee en het is wel ideaal om hier in de tuin mee te spelen.

Bijgevoegde bestanden:

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Besje leuk. En ja al doende leert men :) ik heb ook al meerdere dingen uitgehaald om weer helemaal opnieuw in elkaar te zetten.

Deel Deze Pagina