de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Je kan er nog een randje in smokken, ik had het zelfde met een jurkje voor mijn dochter er daar heb ik 4 lijnen in gesmokt!

2. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Als pyamma is die ook leuk besje

3. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    @Anica, ik ben even moeten gaan opzoeken wat smocken is hoor (een echte leek op gebied van naaien dus) en als ik het goed begrijp is dat in de breedte 1 of meerdere elastiekjes onder elkaar innaaien? Lijkt me wel tof om eens te proberen maar met een nieuw stofje dan.

@Miron, ja ik vind het tof om te naaien maar dat terug uit elkaar halen zie ik dus totaal niet zitten ;) Maar voor het volgende kleedje zal ik dan toch maar met een patroontje gaan werken zeker.

@toekomstige mama, idd een pyama kan ook, misschien morgen eens voorstellen aan dochter.

Ik ben zojuist begonnen aan een dunne slaapzak voor zoontje, van een oud dekbed van de papa. De slaapzak is klaar, alleen nog de armopeningen en hoofdopening mooi afwerken maar ik heb nog geen idee hoe ik hier aan ga beginnen.

Groetjes

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Besje afwerken zou ik eventueel met een afstekende kleur biesband doen.

5. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Zou ik ook doen met biesband

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  7. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi kleedje Miron! Hoelang ben je ongeveer bezig aan zo 1 kleedje?

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    uhm geen idee heb hem dinsdag avond uitgetekend woensdag uitgeknipt op de naailes. toen van 10 tot 1 voor de rest in elkaar genaaid. donderdag weer voor de helft uit elkaar gehaald en weer in elkaar. flink zitten ergeren aan de biesbandjes aan de mouwen op vrijdag :) daarom maar even aan de kant gelegd. Gister morgen binnen een half uur de biesbandjes er aangezet en net de onderkant binnen een kwartier eropgezet. Dus al met al denk een uurtje of 5 in totaal.

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    smocken
    is echt makkelijk! En zou het zeker proberen in het jurkje, denk dat het veel leuker gaat worden!

Miron, erg leuk jurkje ROos 5011 geworden zeg!

En besje..... als ik ongestoord kan door werken (tja en dat komt eigenlijk nooit voor....) dan heb ik hem in 1,5 uur ongeveer klaar.... misschien nog wat sneller. Zeker omdat nu het patroon al klaar ligt in de juiste maat en ik een lockmachine heb.... de extra bandjes tussen het boven en onderstuk kosten het meeste tijd.

Hier hebben de oudste vakantie... dus weinig naaitijd en erg druk met andere bezigheden..... maar hoop snel weer wat te maken... maatje 80 mag ook al wel genaaid worden....

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#330 Babel44, 2 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2012
    Leuk dames!

@Besje, smocken leuk, maar je kunt ook in de taille of verhoogd waar het bedrukte stofje begint twee lintjes vastmaken, in elke zij een, en die achteraan strikken. Is een stuk eenvoudiger - maar ook iets minder leuk natuulrijk.
    Rokje erg leuk gelukt! Hoe is de bovenkant?

@slaapzak afwerken, zorg er ieg voor dat het zacht is! Ik vind biaisband soms wel stuggig. Ik heb de openingen van de superdunne en supersnelle zomerslaapzak ondertussen alleen met een lockrand afgewerkt.

Ik naai me suf aan broekjes nu, kleintje is uit haar rode broekje gegroeid (zie album, met de lange boordjes) dus had twee nieuwe gemaakt met frisse kleurtjes, zijn ze veel te groot :(;):(. Alweer twee nieuwe geknipt en eentje deels gestikt. Als alles af is volgen er wel weer foto's. Het gaat op zich wel vrij snel als je iets vaker maakt, hoef je er niet zo meer bij na te denken en maak je minder fouten - maar er gaat natuurlijk nog wel eens wat mis dan je dan weer uit moet halen, bij een gelockte naad geen pretje, bah.

11. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liefzonnetje, wat een schattige dochter. Hoe oud is ze?

Ik heb gisterenavond de slaapzak afgemaakt, uiteindelijk heb ik de armopeningen gewoon omgestikt en de halsopening met een stukje stof van een oude kussensloop. Sevens eens een foto trekken, van ver ziet het er nog goed uit, van kortbij zie je al wat meer foutjes enzo :p

@Babel, het rokje bovenaan is gewoon een zelfde stukje stof dubbel gevouwd met een elastiekje helemaal rondom in. Ik maak het mijn eigen graag gemakkelijk ;)
    Mooie slaapzak en dat op slechts een half uurtje. Ik zie trouwens dat ik eigenlijk mijn rits verkeerd heb gezet in de slaapzak.

Ik denk dat ik toch eens ga proberen om het kleedje van dochterlief te smocken, gewoon eens uitproberen maar...

Groetjes

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Zo, klaar met de broekjes. Letterlijk en figuurlijk :););)

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    leuke broekjes babbel! die gele met bloemetjes rand onderop vind ik helemaal leuk! taartjes zijn af heb je gemaild.

14. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    #334 liefzonnetje, 4 jul 2012
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
    :D
    Leuke broekjes geworden weer! Maar is het niet wat te warm met dit weer dat het kwik weer bijna de 30 graden haalt? (momenteel hier 29,6 in de schaduw.., wij zijn dus binnen)

Besje, mijn dochter was gisteren precies 7 maanden.... Heb ook nog 2 knullen, oudste is in mei 5 geworden en middelste is net 3 geworden.

Ik heb nog een restje tricot waar ik een pakje voor baby van ga maken... alleen moet ik hier eerst opruimen.... was weg werken enzo... :( na mijn 10 min rust

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@liefzonnetje: haha, ja, ze hoeft ze nu niet aan hoor :p

Wat goed dat je standaard 10 min rust inbouwt! Dat zouden meer mensen moeten doen (ik bijv), ik ga maar door tot ik instort, niet handig.

@mbtc, heb je gemaild, leuk geworden hoor! Nu snel iets afspreken :)

@besje, rits verkeerd gezet? In dat voorbeeld zit hij ook verkeerd hoor, want het was geen deelbare. Dus daar zit het uiteinde - de dichte kant - ook gewoon bij de voetjes. Het "hoort" natuurlijk een deelbare rits te zijn met het begin bovenaan, lastiger openmaken voor de kleintjes.

Smocken schijnt lastiger te gaan met een liggend klosje onder, ipv een staand. Hier een hele oude machine met liggend klosje, dus ik heb het nog niet geprobeerd. Je kunt er natuurlijk ook gewoon smal elastiek achter naaien. Met drie keer rondom bereik je natuurlijk ook een soort smok-effect. Maar let wel op dat je het niet teveel uitrekt, ga ik altijd mee de mist in, maar een heel klein beetje rek is vaak genoeg.

PS waar is mijn banner eigenlijk gebleven?? hmm.

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @babbel, ja ik vind ze ook erg leuk. wilde alleen nog weten bakje met of zonder lint?
    je banner is weer terecht!

17. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @babbel weet t antwoord al mn mail moest nog ff nadenken of t binnen kwam haha!

18. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    hier mijn tent ben er niet zo heel tevreden over maar voor de eerste keer echt wat anders dan de dekens best tevreden en dan ook nog met weinig ervaring

19. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    leuk hoor die tipi!

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Babel leuke broekjes gelukkig zijn ze niet te klein en kan ze er nog ingroeien.

toekomstigemam tipi ziet er hartstikke leuk uit.

Deel Deze Pagina