de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Nelta ja dat klopt ook wel ja met die prijzen. En het scheelt voor die kleintjes heb je nog geen meters nodig.

Miron mooi weer.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Van de dure stofjes kocht ik meestal een halve meter. Kun je twee kleine jumpsuits van maken.
    Op het stoffenspektakel heb ik wel per meter gedaan, maar die waren 10 euro per meter.

De shirtjes die ik gisteren gemaakt heb liggen alweer bij denaaimachine.... Bij de ene is een kamsnap losgeschoten, moet een nieuwe op en bij de andere is het tweelingstiksel van de onderrand losgegaan. Dat heb ik ook wel eens bij jurkjes van mijzelf. Tweelingstiksel is toch rekkend?

3. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb op naailes geleerd dat dit vaker los laat. Zij raadde me aan om het met een flauwe elastische zigzag te doen.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Maar dat is toch niet mooi voor de onderrand? Dat is toch altijd tweelingstiksel.
    Ik vond het zo jammer dat het losgaat.

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb dit nu ook al vaker gehad dat het stiksel losliet heb nu dus alles gestikt met een rekkende zigzag ziet ook heel leuk uit.

6. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ik vond het met zigzag ook leuker staan en het blijft beter zitten. Probeer het een keer uit.

7. Ankie je jurkje is mooi geworden.

Nelta leuke stofjes! Ik ben idd ook al zo ver dat ik niet meer schrik van 20 per meter.

Als je een zigzag gebruikt om de rand af te werken, krult die dan niet om? Ik gebruik ook altijd de tweelingnaald.

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nee hoor krult niet om. En ik heb een speciale steek op mijn machine die heet elastische zig zag. Ik heb hem ook gebruikt op het jurkje van Laura.

En ik ben echt erg ben meteen door gegaan met naaien en verder gegaan met een jurk voor mezelf. Die had ik na heel veel frustraties in de kast gegooid en nu gaat ie wel goed. Die zit dus ook bijna in elkaar. Moet nog 1 mouw en dan de zomen van de mouwen en de onderkant.

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog nooit een stiksel van de tweelingnaald losgegaan? Gelukkig, want ik heb geen bijzondere stretchsteken :)

Knapt de draad dan, of heeft de zigzag aan de achterkant dan niet goed gepakt ofzo? Echt vreemd!

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Misschien de bovenspanning wat lager zetten?
    Bij mij knapt hij niet, maar ik had wel vaak dat die twee stiksel naar elkaar toe werden getrokken, met een lagere bovenspanning niet meer.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    leuke legging knap hoor ik moet ook echt eens oefenen met het kruis want dan kan ik ook leggings maken.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Met een legging is dat echt makkelijk; gewoon recht doornaaien ;). Nog makkelijker dan een nepgulp.

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    En inderdaad leggings zijn echt supermakkelijk om te maken hoor Melanina.
    Vooral die uit 2 delen bestaan hier is een tutoriul hoe je ze helemaal zelf kunt maken: Super Simple Leggings: {only 2 fabric pieces} | Make It and Love It

En vanmorgen meteen het setje aangepast bij Laura. Het is nog iets aan de ruime kant omdat ik maat 92 heb gemaakt aangezien maat 80 echt niet meer ging passen en maat 86 staat niet op het patroon. En de legging is niet een aansluitend model maar staat wel erg leuk.

Bekijk bijlage 325993

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    o wat een super setje.
    Jullie kasten zullen nu ondertussen ook wel uitpuilen van al het zelfgemaakte kleding :)

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Schattig!

17. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Melanina dat valt dus echt heel erg mee hoor hoe erg de kasten uitpuilen :)

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hier op zich ook wel. Eerst kocht ik best veel, maar dat heb ik de laatste tijd amper gedaan.

19. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    nou als ik zie hoeveel jullie maken haha dan zou je anders verwachten maar vind het wel leuk om te zien wat jullie allemaal gemaakt hebben hoor

20. Mooi geworden Miron! Kleuren staan haar ook heel leuk.

Deel Deze Pagina