Het tweelingstiksel is gewoon geknapt. Hoe moet de achterkant eruit zien? Ik vind de achterkant altijd maar raar, geen mooie zigzag.
Nelta, mooi aansluitende legging geworden! Miron, leuk setje zo! Heerlijk fleurig en handig nog op de groei . Tweelingnaald... ik heb er altijd ruzie mee gehad en gebruik hem eigenlijk definitief niet meer. Maar oke, ik heb dan ook een goede vervanger ervoor . Ookal ging ik de bovenspanning veranderen of de onderspanning, het bleef altijd opkrullen tussen het stiksel.... Het stiksel ertussen is geen nette zigzag hoor Juf. Wat je kunt doen is een hele flauwe zigzag nemen en gewoon 2 keer stikken. Als de zigzag flauw genoeg is, zie je vrijwel niet dat het een zigzag is. Moet je dat natuurlijk wel in kunnen stellen.....
Ik heb niet echt een uitgebreide naaimachine. Nou ja, hij heeft wel 25 steken, maar ik gebruik er maar twee. En ik kan alleen de bovenspanning veranderen.
als je de elastische zigzag neemt is het erg netjes afgewerkt. Probeer die maar uit als je die hebt. Gewoon op een stukje rest stof.
Hier zie je aan de achterkant twee rijen lusjes en daartussen een zigzaggende draad (de onderdraad dus). Als de onderspanning te groot is of de bovenspanning te laag, dan is die zigzagdraad "rechter". En andersom. Geknapt is er hier nog nooit een, maar in de hals zou ik me dat wel kunnen voorstellen. Dat knappen kan natuurlijk ook aan je kwaliteit garen liggen, of aan dat de spanning misschien sowieso iets te groot is? En gebruik je tricotnaalden? Kan me voorstellen dat het met een gewone naald ook sneller stikt omdat je her en der in de garens hebt geprikt en je stiksel daardoor "vast" zit en minder rekt.
Ja ik gebruik tricotnaalden. En ook een tricottweelingnaald. Dus daar ligt het niet aan. De garen die ik gebruik gebruikt mijn naaijuf ook. Was prima garen zei ze.
Als je de tweelingnaald wilt blijven gebruiken kun je nog proberen of het beter gaat met een losser stiksel door de bovenspanning en evt ook de onderspanning losser te zetten of door de stof misschien een beetje te rekken tijdens het stikken?
Zo, net mijn eerste bestelling bij Kleurenmix geplaatst. Met een hoop heen en weer gemail, want ik bedacht me nog van alles en nog wat... Uiteindelijk de hele bestelling geannuleerd en een nieuwe geplaatst. En nu maar hopen dat ik genoeg heb, want anders zit ik met meters stof waar ik niets mee kan. Maar in een maatje 86 moet er sowieso wel wat van te maken zijn, lijkt me. (Al wil ik het liefst ook een jurk in 110 maken.) Vanavond mijn man even aan het werk zetten met de drukkertjes, dan kan hij een shirtje en broekje afmaken.
ik wil graag ook weer achter me naaimachine kruipen maar ben een beetje inspiratie loos wat ik leuk vind is te moeilijk haha. Denk nog een cirkelrokje te gaan maken maar twijfel tussen een paars met witte kleine bloemetjes of rood met grote witte sterren katoen.
Ah, ik begreep je al niet Wat ging er mis denk je? Wat ik doe is eerst de binnenbeennaden naaien. Dan één pijp goede kant binnen, en de andere pijp goede kant buiten en in de eerste pijp schuiven. Je kunt dan netjes de twee pijpen met de "kruisnaad" op elkaar leggen. Als je zeker wilt zijn dat je het kruis precies op elkaar hebt, kun je in het midden beginnen met stikken, eerst van het midden naar de ene kant, en dan van het midden naar de andere kant.
Leuke leggings /pyjama broekjes... gewoon wat wijder vallende leggings toch? Leuk dat labeltje bij de pijpjes
Nou ze vallen wel smal, maar idd niet "strak". En dat boordje onderaan natuurlijk. @labels: tja, zonder zijnaad moet je wat he