de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Zo wij zijn weer thuis. (Even op visite geweest).
    Ik denk datik nog even achter de naaimachine kruip. Ik heb een omkeerbaar vestje bijna af. Dit keer is hij echt helemaal omkeerbaar, volgens een tutorial op een blog. Nu snap ik hoe je de mouwen moet doen, het ziet er gek uit als je ermee bezig bent, maar als je alles gekeerd hebt, dan klopt het...

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Leuk Juf dat je zoveel voor de kleine aan het naaien bent. Heb je ook nog iets gekocht of wordt het alleen maar zelf gemaakte kleding?

Heb weer eens iets voor mezelf gemaakt: Ankie's Maaksels: Knoopjurk voor mezelf

hoefde er niet meer zo heel veel aan te doen dus was lekker snel klaar.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha, bedoel je het "hand in hand-verhaal"?

Heb het net ook voor het eerst eens gedaan bij de zomerjas, raar he :D

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Shirtje is verziekt door de drukkertjes... :( Ga kijken of ik er nog versteviging onder kan strijken, maar ik denk niet dat het lukt of gaat helpen...

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, rot! Wat is er gebeurd? Niet over de kamsnaps strijken he, die kunnen daar niet tegen.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Ik gebruik geen kamsnaps. ;) Ik ben van de ouderwetse metalen drukkertjes...maar hij kreeg ze er niet goed in...en daar kan de stof niet tegen....

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zonde Niekekris al dat werk voor niets.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Ja, echt balen, want hij zat ook best mooi... Zolang de stof niet totaal uitgescheurd is maar een buitenspeelshirtje voor achter in de tuin dan oid...

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, balen idd :( Kun je er geen ander boordje overheen zetten oid?

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja ik ben veel voor de baby aan het naaien (maar ook voor m'n zoontje hoor, die heeft al heel wat shirtjes en broekjes voor de zomer).

Omdat het weer een jongetje is, kunnen we alle kleertjes van m'n zoontje gebruiken. We hadden echt genoeg, dus ik vond het zonde om bij te kopen. Ik heb 1 shirtje gekocht en 1 joggingpak (zo'n aan elkaar pak). Verder niks, omdat we gewoon genoeg hebben.
    Maar ik vind het wel leuk om niet alles hetzelfde te hebben, dus nu ik kan naaien, maak ik daar gebruik van.
    Dus een serie jumpsuits gemaakt. En nu een vestje. Daar ga ik er nog wel een van maken. Want we hadden niet echt veel vestjes (en die gebruik je in het begin ook als jasje).

Ik kan er nog geen foto van bloggen, want ik had te weinig kamsnaps in de goede kleur.

Ik schreef gisteren dat de twee nieuwe shirts van mn zoontje al weer bij de naaimachine lagen. Bij 1 was een kamsnap losgegaan. Dus ik nieuwe erin zetten, ging hij weer los. Ik had een wat dikkere boordstof gebruikt, en daar is kamsnap maat 16 dus te klein voor. Zonde. Want als ik er gelijk maat 20 in had gezet, dan had ik genoeg gehad voor het omkeerbare vestje (zelfde kleur kamsnaps voor nodig)

Ik heb nu dus een nieuwe bestelling kamsnaps gedaan. (sorry liefzonnetje, dit keer niet bij jou, je had niet alle kleuren die ik nodig had en de concurrent had ze wel + een aanbieding...). Volgende keer weer bij jou.

Dus nu wachten op de nieuwe kamsnaps.

@moniponi: ja dat hand in hand verhaal. Liefzonnetje had het al eens uitgelegd, maar zonder fotos snapte ik dat niet. En op een blog van iemand wordt het stap voor stap uitgelegd met foto's , dus nu snapte ik het wel. :)

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, die uitleg had ik gemist, ik heb het gedaan met de beschrijving bij de jas in Ottobre, ook gelukt :)

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    ik kom ook even showen. Pyjama uit ottobre 1/2013 (breedte 86, romp, mouwen en pijpen verlengd tot 92) en een setje ondergoed uit hetzelfde nummer. De pyjama is van rekbare badstof, het setje uit tricot. Hij heeft ook nog een setje ondergoed uit dezelfde badstof waar hij nu al helemaal dol op is "ikke die mooi, mama maakt!" ;)

13. juf85

juf85 Niet meer actief

Leuk! Die jumpsuit stof is ook mooi.

In welke maten staat dat ondergoed erin?

14. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Volgens mij vanaf 92. Heb er een voor Max gemaakt zonder naad en die heeft ondergoed maat 86 uit de winkel wat nog aan de grote kant is.

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Mijn zoontje draagt nog rompers, maar ik heb net wat restjes tricot geknipt voor onderbroekjes. Ik moet ze nog in elkaar zetten.

16. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik was de rompers zo zat dat Max al aan de onderbroekjes zit...hahaha eigenwijze mama! Zeker nadat ik deze uit Ottobre had gemaakt voor hem...

17. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Had ze gemaakt uit oude T-shirtjes van hem die niet meer pastte.

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    vanaf 92 idd (dit is hemd 98, boxer 92 met naad). Heb het andere broekje zonder naad gemaakt, die zit wat beter. Volgende keer, als ik de pijpjes met een bies maak, neem ik een wat grotere naadwaarde aan de pijpjes, dit zit toch vrij strak. Ik ben ook erg blij met de stof van de pyjama, echt de eerste keer dat ik betaalbare rekbare badstof met een leuke streep/print gevonden heb, anders zie ik alleen maar effen badstof.

Doe ik deze er ook nog even bij. Een "Jacob"-broek en een "Charlie" van Zonen09. De broek is maat 92 en gemaakt van twee theedoeken van de Wibra ;) (heerlijk stevige katoen!) het shirt is van een stenzostof.

19. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Die broek is super!

20. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @Yoyo, het is ook echt een heel goed patroon met een duidelijke foto-beschrijving. Broek nr. 3 was in 1,5u klaar (incl. knippen). Het patroon van het shirt is ook erg goed, maar een stuk bewerkelijker.

Deel Deze Pagina