@laravelk, precies, die badstof is super! Waar heb je die gekocht? (Heb al heel wat liggen maar blijf steeds mijn ogen open houden voor mooie kleurtjes en deze vind ik echt te gek, <3 groen en blauwtinten samen. Die pyjama of body ziet er zo heerlijk uit, je je mannetje in het ondergoed ook om op te eten Tof dat je die patroontjes hebt gekocht van Mamasha! Heb de jacob ook liggen maar nog niet gemaakt... Ben op het moment een jurk van mijzelf met blouse-bovenkant aan het natekenen, oei, dat gaat wel heel lastig worden om dat netjes te maken zeg, van tricot ook nog. Maar ik zit er al een hele tijd op de azen.
Ik wist niet waar je dat patroon kon kopen. Zag nu iets , maar dat kon ik op de ipad niet openen. Straks maar even de pc aanzetten. Zijn wel nette broekjes. Maar ze zien er ingewikkeld uit.
Laravelk, leuk allemaal. Hier gisteren mn verjaardag gevierd en aardig verwend. Heb een kamsnapstang + kamsnaps + flockfolie (uit de webshop van liefzonnetje ) en de boeken : stof voor durf het zelfers en allemaal rokjes
nelta gefeliciteerd met je verjaardag en leuke dingen gekregen. Al zal je met de boeken nog even moeten wachten met dingen voor Noor de kunnen maken of niet? Laravelk leuke dingen gemaakt.
leuk zeg!! En nog gefeliciteerd. Ik heb inmiddels een aardige kleurenvoorraad kamsnaps. Alleen de laatste tijd wel eens ruzie met die dingen. Ik vind maat 16 een mooie maat, maar die kan niet door veel lagen stof heen. Dus ik ga toch maar wat meer maat 20 gebruiken. Ik had voor al die kleine jumpsuits maat 16 gemaakt, maar die zijn nog niet in gebruik, dus ik weet niet of ze het zullen houden.
even vraagje: Ik heb een paar ottobres, allemaal in het nederlands. Nu wil ik een bepaald nummer, die is 10,75. Maar ik kan hem via een nederlandse webwinkel ook bestellen voor 7,50. Maar dan is hij in het Engels. Is dat een beetje te doen?
Volgens mij is het slim om ze een tijdje met beleid open te maken (nagel ertussen?) en dan zouden ze na verloop van tijd soepeler moeten gaan... Zelf nog niet in de praktijk gemerkt. Maar ik heb de jaszakken van het meisje wel zelf een heel aantal keer open en dicht gedaan, dus hoop dat ze het houden als zij eraan gaan trekken .
Heb ze nooit in het Engels gezien, maar dat lijkt me vrij pittig met de terminologie, zou het zelf niet doen voor die 3 euro.
kamsnaps zijn ideaal alleen merk ik dat ik hier de kleine versie moet hebben anders zijn de pennetjes te lang om daarna goed dicht te kunnen Nelta nog van harte flink verwent Hier vandaag snel toen ik eerder klaar met werken was naar blaak en weer een katoentje ( word tuniekje) en een tricootje met paddestoeltjes rijker Nou wou ik van die tricot dus een shirtje maken (op naailes) maar zoey dacht hier anders over en nu moet het een rokje worden. Welke rokjes zijn leuk voor tricot ???? Wie weet maak ik er ook gelijk een legging van.
Leuk, ik wil binnenkort ook weer een keer naar de markt in Rotterdam. Van tricot kan je een cirkelrokje maken of een wat rechter rokje met de tutorial van elisanna.
Allemaal rokjes is dacht ik vanaf 2 jaar, maar die was nog niet binnen. In stof voor durf het zelfers is het jurkje vanaf 92, dus die kan vanaf de winter, maar die capuchontrui kan ik wel al maken voor Stijn.
Ja allemaal rokjes is ook vanaf maat 92 ongeveer. inderdaad de capuchontrui vond ik ook heel erg leuk die wil ik ook nog wel maken voor Sophie.
Ik heb een give away gewonnen bij All set (een ritstasje uit zo Geknipt). Zo grappig, zij won laatst bij mij. Ik heb vandaag voor m'n zoontje twee onderbroekjes gemaakt, volgens een patroon van de droomfabriek. Gewoon om vast te oefenen. Hij was eerst druk met het potje, maar op een gegeven moment wilde hij niet meer en vroeg hij steeds om een luier. Dus ik dacht dan maar met mooi weer straks buiten in een onderbroek lopen. Ging ik hem vanmiddag bij hem passen, wilde hij de onderbroek niet uit en geen luier om... Dus verwarming wat hoger gezet en hem maar gewoon laten rondlopen. En de pot midden in de kamer. Maar ja ik lette niet op en hij huilde (had hij geplast). Dus wilde ik een luier om doen. Maar nee hij wilde een onderbroek. Ik had er nog maar 1 over, dus die aangedaan. En toen was ik weer te laat, stond hij weer te huilen met plas op de vloer... Gelukkig was mn vriend toen bijna thuis en die heeft hem wel een luier om gekregen. Dus vanavond maar even een heleboel onderbroekjes naaien... Ik had alle restjes tricot van de jumpsuits en shirts bewaard. Uit de een paar kan ik nog net een broekje knippen.
Heb je nog oude shirts oid liggen? Ik heb uit Max zijn shirts die niet meer gedragen werden door een vlek of iets gebruikt om onderbroekjes van te maken.
Nee maar wel tricot die ik niet heel mooi vind. Ik heb een lap stevige tricot in beige kleur. Daar heb ik er een paar van geknipt. En verder van resten tricot waar ik verder niks meer mee kan. Er liggen nu 8 geknipte broekjes klaar, die naai ik hopelijk vanavond in elkaar. We hebben net een tijdje geleden onze kasten uitgemest, en toen is veel kleding de kledingbak in gegaan.
ik heb helemaal bij gelezen, maar mijn hersens slapen geloof ik.... vanaf 4:15 met de middelste bezig geweest die ziek is en vnamiddag ook nog kinderfeestje... Zag nog een Charlie en Jacob voorbij komen! Ik vind de Charlie altijd zooo leuk.... twijfel al een tijdje of ik die aan zou schaffen. Charlene is ook geweldig.... Juf volgens mij dubte jij over deen Ottobre in het engels.. denk dat het ehlemaal afhangt van jouw engelse vaardigheden en naai-ervaring of je de tekst helemaal moet lezen/begrijpen om iets in elkaar te zetten. Zelf zou ik het voor die 3 euro verschil niet doen denk ik, ookal lees ik lang niet altijd de werkbeschrijving volledig... Oh en Juf bofkont dat je die giveaway hebt gewonnen... Zij kan echt heel goed naaien! Nelta nog gefeliciteerd! Hoe is het boek "stof voor durf hetzelvers? Ben benieuwd.