de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @Moniponi, stof van jansikkes (moet je alleen net een winkel in de buurt hebben)

@Ikweetnietwiehetzei ;) De jacob is echt niet moeilijk!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.181
    8.906
    113
    nelta, gefeliciteerd! :) Boek lijkt me erg leuk! :)

Engelse Ottobre zou ik ook niet doen voor drie euro verschil. Ik vind 10,95 ook een hoop geld, maar aan de andere kant een los patroon kost ook al snel 6 euro of soms nog meer, dan valt 10,95 voor een heleboel patronen eigenlijk heel erg mee.

Man heeft net drukkertjes in een shortje geslagen. Dat is gelukkig wel goed gegaan. Alleen was die verder dan juist weer niet zo heel goed gelukt... Soms denk ik echt dat ik beter gewoon kleding kan kopen... :)

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb toch niet alle onderbroekjes afgekregen. Vier zijn er helemaal af en er liggen nog 5 die half af zijn. Morgen maar weer verder.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Juf, nou met jouw productiviteit is dat niet zo erg hoor :p

Heeft iemand van jullie wel eens een tutorial gezien van een halssplit met sluitbiezen zoals een blouse? Oftewel een blouse met sluitbiezen maar die niet helemaal open kan?

Zoiets als dit eerste jurkje dus, van mimpi, die roze:
    https://www.google.nl/search?q=jurkje+met+kraag+en+knoopjes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RO2bUZazIsfX4ASR_YGgCg&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1422&bih=794#imgrc=fKvpHhbaEYeT6M%3A%3BAfCUzNonikfEXM%3Bhttp%253A%252F%252Fcsimg.koopkeus.nl%252Fsrv%252FNL%252F00000226onlvmicgsiwgmiljtjrzgzh%252FT%252F340x340%252FC%252FFFFFFF%252Furl%252Fmim-pi-jurk-roze.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.koopkeus.nl%252Fa%252Flijst_product%252Fidx%252F6030000%252Fmot%252FJurkje_mim_pi%252Flijst_product.htm%3B340%3B340

En dan bedoel ik biezen die aan beide kanten om de stof heen vallen zeg maar, niet zoals bij een poloshirt dat je er eenvoudig een strookje achter stikt.

Ik kan het natuurlijk zelf een heel eind bedenken, maar een voorbeeldje leek me wel fijn...

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja ik naai nu veel, omdat ik denk dat ik er straks even geen tijd voor heb. Dus wil ik zoveel mogelijk afhebben

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Moni kan je helaas niet helpen. Nog geen tutoriul van gezien.

Vanavond geen naailes maar naar de musical Shrek.

Gisteravond had ik ook tijd om te naaien maar had niets meer liggen dus heb zitten te bladeren in de patronen maar ben even inspiratieloos. Kindjes hebben genoeg momenteel en het weer is om te huilen dus zomerkleding maken is ook niet leuk.

Wil wel nog iets voor mezelf maken maar daar heb ik wel veel hulp bij nodig en of er nog zoveel naailessen zijn dus moet ik even kijken of ik daar nog aan wil beginnen.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Wat leuk nelta hij is ook heel erg leuk :)

9. juf85

juf85 Niet meer actief

10. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Leuk! Gefeliciteerd!

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, je kan meedoen als je daar een online bestelling hebt gedaan.

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk, gefeliciteerd!

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hier ben ik inderdaad ook soms al aan het kijken wat ik voor de herfst ga maken, met dit slechte weer. Korte mouwenshirts die ik gemaakt heb doe ik ze wel maar aan nu, maar dan met een romper/shirt lange mouwen eronder....

14. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb online maar wat stof en schuimrubber besteld.
    Ik moet nog een matrasje maken voor de duowagen (Phil&Teds). En ik had nog wat stofjes nodig voor een lappendeken voor de baby. Het is steeds zulk baggerweer, dat ik niet naar de stad ga fietsen.
    Op dinsdag is hier stoffenmarkt, wel goedkoop, maar je moet per meter kopen (en daarna kan het per halve meter).
    Voor de lappendeken heb ik lapjes van 15x15 cm nodig. Dan heb ik aan 15 of 30 cm per lap wel genoeg. Dus dan is het toch goedkoper om kleine stukjes te bestellen.

Verder heb ik de Ottobre al binnen die ik gisteren besteld heb, dat is snel. Dus die ga ik maar eens bekijken. Ik was eigenwijs en heb toch de engelse besteld. En gelijk een burda patroon voor een schoudertas.

Ik heb de ottobre 3/2012 besteld. Leuke patronen:
    -Hemdje
    -Short (maat 62 t/m 92).
    -Vestje (emma/mona heeft er deze variant van gemaakt emma en mona: omkeerbaar babyjasje ). Hij is volgens het patroon niet omkeerbaar, maar dat kan natuurlijk wel. Ik vond hem zo leuk.
    -Joggingbroekje vanaf maat 62
    -t-shirt met V-hals vanaf maat 62
    -een soort van dunne tricot bodywarmer met capuchon

Dus aardig wat leuke dingen al.

15. Wauw wat een leuke dingen zag ik voorbij komen!

Dat ondergoed wil ik ook wel proberen! De tip van oude shirts is een goede. Ik ga ook maar eens in de pamperdozen met oude kleding neuzen. Veel verkoop ik meestal meteen op marktplaats.

16. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb een hele serie onderbroekjes af. Ze staan op m'n blog.
    Ik had niet heel veel mooie restjes tricot, dus ook een serie gemaakt met een 'saaie beige tricot lap'. Maar het is toch voor zindelijkheidstraining, dus dan liggen ze zo weer in de was.

Gisteren hadden we het over het bewaren van kleding om te recykleren. Komt m'n moeder vandaag met een tas vol T-shirts 'of ik daar nog wat mee kan maken'. Dus nu heb ik een voorraadje :)

17. Gaaf juf!

Hier is mijn jurk af. Mijn eerste proefexemplaar voor mezelf.
    Ik heb hem meteen omgedoopt tot nachtjapon! ;)
    Ga hem echt niet overdag dragen, nog ff door oefenen dus :D

18. Foto gemaakt door zoonlief van 3 hihi

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Lijkt een beetje op de burda 7828 jurk of niet?

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nou voor een nachtjapon is ie heeeel mooi hoor en lijkt mij heerlijk zitten :) en anders gewoon weer reclykleren of hoe ze dat noemen haha

Deel Deze Pagina