de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.902
    113
    Wat een super leuk jurkje, Bloempje!

Zodra het missende stofje binnen is, zal ik een foto maken van de stofjes. Het matcht allemaal bij elkaar, dus die missende moet er ook bij. Heb nog geen idee hoe en wat ik het precies ga combineren... Wil er in ieder geval twee jurkjes van maken en dan eens kijken wat ik nog over heb en wat daar nog uit kan. :)

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Het wordt altijd leuk verpakt he? En er zit meestal een cadeautje bij. Bij mijn kamsnaps tang + 200 kamsnaps zaten 2 extra zakjes knoopjes. Ik heb een keer een stukje lint gehad en een keer een sleutelhanger met lintjes.
    Als het goed is krijg ik morgen mijn bestelling van Kleurenmix binnen. Ik kreeg vandaag een mail dat het verstuurd was.

Ik ben vanavond met een boxkleed bezig geweest. Ik was er al aan begonnen toen m'n zoontje nog een kleine baby was, maar ik had hem nooit afgemaakt. Dus nu de tweede op komst is werd het tijd...
    Ik moet nu alleen nog de fiberfill vulling en de achterkant knippen en daarna alles aan elkaar stikken. Maar dat doe ik vanavond niet meer.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.902
    113
    juf, ja, zeker! Bij mij zat er een stukje lint bij. En dan nog het lint wat om de stofjes zat, dus twee stukjes lint. En ook de snelheid waarmee ik antwoord krijg op mails. (y) Er zullen zeker nog een aantal bestellingen daar volgen! :)

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, leuk zo'n enthousiaste klant, ze moest eens weten ;)

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Leuk!

7. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Bloempje.... gewaagd een breedte streep! Dat zou ik nooit durven... Hoe je de hals hebt afgewerkt is niet een biesje idd maar gewoon met een beleg. Als je het beleg op de zijnaden even met de hand vastzet en eventueel kijken of je het met een onzichtbare steek op een aantal plekken nog vast kunt zetten. Ik zou er geen strijkspul op strijken dan verlies je de rek en dan lijkt het me niet mooier worden. Bij katoen is zo'n beleg een prima afwerking, zeker als je het met vlieseline verstevigd en op specifieke plekken onzichtbaar vast zet. Maar voor tricot kun je beter voor een biesje kiezen en daarbij als je hem wat lager laat sluiten even de hals iets nijpen, 1 a 2 cm. maar dat moet je dan wel weer ergens anders wegwerken en dat lijk me bij dit patroon (volgens mij uit 1 stuk voorpand toch?) erg lastig.

Ik ben vanavond een uur bezig geweest met rijgdraadjes en garendraadjes pulken uit mijn examenbroek..... en toen bedacht ik dat ik er nog een knoop aan moest zetten.... bijna vergeten :)

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben aan het twijfelen of ik nog even op die site ga kijken ;). Volgens mij kan in het beter niet doen....

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Je schijnt ook speciale vlieseline te hebben voor tricot. Dan rekt het nog wel mee. Ik deed het ook altijd met gewoon vlieseline, maar dat is idd niet zo mooi.

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, ik had niet meer teruggekeken, zo'n gedoe op mijn telefoon :>

Ik zag ook een keer ergens iemand die belegjes zat was met tricot omdat het nooit mooi werd en het voortaan met een rolzoom of gewone locksteek deed. Kan leuk zijn als je het in een contrastkleurtje doet oid. Maar ook dan zeker opletten dat je de stof van je pand niet uitrekt al doende maar juist een beetje samentrekt.

11. juf85

juf85 Niet meer actief

Dat is niet handig :). Ik heb vandaag een bestelling gedaan bij de stoffenkraam, door jou!!!

En nu zit ik nog bij joyfits te kijken voor tricot... Ik wil een omkeerbaar vestje maken, maar heb geen bijpassende stof voor 'de andere kant'...

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Toch gekeken :), maar niks besteld, maar ik ga er zeker een keer wat bestellen. Wat een leuke tricots.
    (en bij joyfits heb ik er ook nog een paar op mn lijstjes staan, maar nu even niet ;) )

13. Meiden is het een ideetje om ergens een lijstje te plaatsen met linkjes van leuke sites? Ik zou het wel handig vinden :D

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.902
    113
    nelta, kun je inderdaad beter niet doen. :D

moniponi, ze weet het. ;)

Bloempje, jij had het ideetje van het jurkje van pinterest, toch? Was het een tutorial of alleen een voorbeeld? Wat is je pinterestpagina? :) :D

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.902
    113
    nelta, geweldig, die jurkjes zo samen op een rij! Nu nog een aan-foto! ;)

16. juf85

juf85 Niet meer actief

www.joyfits.nl (tricot, 1 euro verzendkosten, en gratis strijkapplicatie bij je bestellen, snel in huis, ik heb er al vaak stofjes besteld)

www.kleurenmix.nl (stof en fournituren, ik bestel er meestal kamsnaps en tricot, ook snel in huis en meestal een lintje o.i.d. als cadeautje)

Welkom op MaMarieke (ik heb er flockfolie, flexfolie, elastische bandjes, naaimachinenaalden, kamsnaps besteld, misschien nog wel meer dat weet ik even niet, ook snel in huis en altijd een cadeautje erbij: bandje/flockfolie oid).

Trois Petits Pois - 3PP.nl - www.onlinestof.nl - vrolijke online stoffenwinkel (hier heb ik twee keer boordstof besteld, maar je kunt er ook stof en fournituren kopen).

En vandaag heb ik bij de stoffenkraam besteld, nog geen ervaring mee.

Verder kijk ik wel eens bij herberttextiel, maar ook daar heb ik nog nooit wat besteld. Maar daar zijn wel veel leuke stofjes

17. Ik had hier het ideetje opgedaan: I Sew, Do You: Shirt to Toddler Ruffle Dress Tutorial

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Bloempje heel erg leuk jurkje.

Nelta leuk al die jurkjes op een rij nu nog een foto met alle meisjes in jurkje op een rij :)

Vanmorgen nog even naar de markt geweest maar brr wat is het koud heb nog 2 stofjes mee genomen. dalijk maar even een foto van maken moet zo Sophie naar de psz brengen.

19. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amai veel gebabbeld de voorbije dagen :)

Nelta, tof dat je weekwinnaar bent geworden bij de stoffenkraam. Het is natuurlijk ook een mooi kleedje!

Meestal bestel ik via een belgische site want de verzendingskosten zijn toch hoog vanuit nederland maar soms kan ik het echt niet laten :). Bij de stoffenkraam, mamarieke en herbert textiel heb ik al besteld. Van alle drie heel content!

Zoveel mooie sites met zoveel mooie stofjes :) Maar ik heb mijn eigen voorgenomen om de komende maand geen stofjes meer te bestellen, vooral te recycleren en de reeds gekochte stofjes opgebruiken.
    Mijn laatste bestelling was met dit stofje Bloem Donkerblauw - Badstof en Spons - Stoffen en daar ben ik nu een rokje voor de dochter mee aan het maken.

20. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloempje, ik ben op je blog gaan kijken. Ik kan nog altijd geen volger worden maar dat kleedje met de aardbeien is heel mooi!

Deel Deze Pagina