Succes met de examenstukken! Ik ben naar de stad gefietst voor de stoffenkraam waar ik altijd kom. Was de hele grote markt (groningen) leeg vanwege het bezoek van alexander en maxima. De marktkramen waren er dus niet. Balen! Want ik ga waarschijnlijk niet meer naar de stad. Het lopen was zwaar, de baby zit al aardig laag. Op de de andere markt stond ook een stoffenkraam, maar die heeft veel minder en is duurder. Ik heb daar twee stofjes gekocht. Een die ik echt nodig had en nog een die gewoon leuk was. D epost kwam net, de boeken 'zo geknipt' en ' toffe tasjes' zijn binnen. Jammer dat je de patronen van toffe tasjes zelf moet kopieren en moet uitvergroten op a3 papier. Dan ga je toch wat minder snel daarmee aan de slag. Of ik moet een keer alle patronen uitvergroten. Ik ben altjd zo slecht in kopieren en uitvergroten, gaat vaaak fout en dan staat de helft er niet op.
Vraagje over ritstasje 18 uit Zo Geknipt: Je hebt dikke strijkbare volumevoering nodig. Waar koop je dat? En wat is een beetje een normale prijs (bijv. per meter)?
Hej dames Kijk zo af en toe eens mee maar wil nu zelf wat gaan doen voor ontspanning Nu wil ik een boxkleed maken iemand tips of leuk voorbeeld?
Oh ja, nu weet ik het weer. Die groene jas! Leuk. Dat is volgens mij het model vanaf maat 92 of niet? Ik ga het baby exemplaar maken in maat 80. Ik ga er vanuit dat hij wat ruimer zal vallen omdat het een winterjas model is.
Liefzonnetje, veel succes met je examenstukken!!! Juf, bij fournituren.nl hebben ze strijkbare volumevoering, in belgië weet ik ook een adresje maar daar heb je niets aan qua verzendingskosten. Maar ik heb voor mijn ritstasjes de gewone strijkbare vlieseline genomen, ik had niets anders in huis. Het staat nog op mijn lijstje om strijkbare volumevoering te kopen. Hier dus bezig aan een bloes/shirt voor mijn eigen. Amai wat een verschil met een kinderrokje of peutershirt
toevallig net een boxkleed gemaakt: Stipjes en datjes: Boxkleed af! Verder ben ik bezig met een lapjesdeken. Dat zou ook een boxkleed kunnen worden. Verder kun je natuurlijk googlen, staan veel zelfgemaakte boxkleden op internet.
er zijn allemaal verschillende nummers vlieseline en volume vlieseline. Ik weet nooit welke ik moet hebben. Anders bestel ik er wel verschillende. Iemand anders nog tips?
@juf erg mooi box kleed heb idd ook even op internet rondgekeken Staan erg leuke op maar wil echt een originele dus ga nu morgen idee ontwerpen
Leuk trouwens, al die nieuwe meiden! Hopelijk blijven jullie veel schrijven en showen! Vind het altijd zo leuk om dingen van andere te zien. (Moet zelf ook vaker showen, maar het naaien komt er de laatste tijd niet van...en dan nog foto's maken ed...) liefzonnetje, ben erg benieuwd naar je examenstukken! Hier staat voor nu een vestje op het programma. Ik had stof gekocht voor een jurkje, maar hij lijkt me daar bij nader inzien toch wat te dik voor. Ik twijfel of het mooi zal vallen, dus dan maak ik er liever wat anders van. Heb een Bandito wat aangepast (vind hem altijd erg kort en relatief wijd vallen), maar eens kijken of dat gaat lukken.
Inderdaad leuk allemaal nieuwe Vanavond weer naailes en verder met de jas van Sophie. Ik heb gister toch een deel gedaan van de binnenvoering. zo nu aan het werk.
zeker welkom al die nieuwe naaisters vind het ook leuk om alles te zien wat er allemaal geshowed word al ben ik soms wel erg jaloers hoor op wat sommige van jullie allemaal kunnen maken. Naaien kom ik ook bijna niet meer aan toe sins me moeder dr nieuwe heup gehad heeft maar gelukkig wilt ze binnenkort weer proberen op te passen op Zoey dan ben ik zo gerust gesteld want daar zit mijn kleine het liefst en dan zal Zoey ook minder huilerig zijn omdat ze oma mist. We beginnen als ik naar naailes ga dan kan ze even 1,5 uur oefenen en ben ik daar zo weg als het moet. Vandaag blijven Zoey en ik binnen we hoesten allebei nog steeds erg gelukkig is de koorts van Zoey niet door gaan zetten en heeft ze ook geen keelpijn meer . Dus dalijk lekker muziekje aan huishouden doen en daarna de rest van de dag achter de naaimachine kruipen heerlijk ... Drager moet af en heb nog 2 projectjes liggen hikken en wil toch het broekje wat ik een mega tijd geleden gemaakt heb voor Zoey het kruis uithalen opnieuw naaien en een nieuwe tailleband erin zetten zodat ze hem als pyjama broek kan gebruiken.
Miron, welk model jas maak jij voor Sophie? @melanina, je hebt een hoop plannen voor vandaag. Succes!
Ik heb gisteren alle patroondelen van de buitenstof uitgetekend en geknipt. Ik vond het alleen erg krap! Patroon gaf 75 cm stof aan en dat had ik ook genomen aangezien het best prijzig was. Maar heb nu de capuchon geeneens met naden kunnen knippen, dus in het ergste geval gaat ze die straks niet passen. Had ook nog zitten denken om er dan een kraagje op te zetten ipv een capuchon, maar daar ben ik nog niet gevorderd genoeg voor om dat zelf uit te tekenen ed. Vandaag hoop ik verder te kunnen gaan met het tekenen en knippen van de voering van de jas.
Hier erachter gekomen dat de baby zitzak nu echt te klein wordt voor Zoey aangezien ze er niet op zit maar ligt nu dus de twijfel of zelf een maken of een kopen en zelf een mooie hoes eroverheen maken van katoen. Ze moet iig een nieuwe hebben want de ze ligt voor de helf op de stenen vloer
Ik vind de piepschuimbolletjes vulling ook best prijzig om te kopen, dus misschien is maken net zo duur als kopen. Dus voor het geld hoef je het denk ik niet te doen. Je kunt ook een exemplaar op mp kopen en daar de vulling van gebruiken voor een nieuwe. Kun je zelf een leuk stofje kiezen om hem van te maken. Ik wil ook een ligkussen maken van mijn oude voedingskussen, maar dat zal ook wel snel te klein worden.