Melanina je hebt wel veel technieken geleerd met dat ene jurkje dus dat is wel een voordeel. En fijn dat ie bijna af is. Besje leuk weekend gehad?
Zo net naar de markt geweest heb nu alles in huis om de jurk te kunnen maken. Morgen op de naailes ermee aan de slag.
Welkom Sonneke.... hier erg druk, daarom horen jullie weinig van mij.... excuse me en nu te moe om nog iets te doen of te schrijven, duik zo mijn bedje maar in.
Ik heb vanavond genaaid. Omkeerbaar vestje is bijna af. Alleen nog kamsnaps erop zetten. Doe ik morgen wel.
Echt mooi hoor!! Ben jaloers op wat sommige van jullie naaien... Hier ff geen puf om te naaien en verder te oefenen, ziek
vanavond een ritstasje (zo geknipt) in elkaar gezet. Voor de eerste keer. Ook voor het eerst met paspelband gewerkt. Ik heb twee!! naalden gebroken... De uiteinden van de rits zijn niet zo mooi afgewerkt. Maar goed, het was m'n eerste ritstasje. Verder twee t-shirt 'gerecykleerd'. Van twee shirts heb ik twee shirts voor m'n zoontje gemaakt. Morgen even foto's maken.
Ik heb wat nieuwe berichten op m'n blog gezet: ritstasje, tshirtjes en nog een tasje. Vanavond begonnen met het ontwerpen (en deels al knippen) van een luiertas. Eerst wilde ik een schoudertas uit 'zo geknipt' gaan naaien. Maar de luiertas gaat toch echt voor. We hadden een handige tas, maar die is kapot. En mooie luiertassen zijn zo duur. Dus nu ga ik er zelf een maken. Een leuke uitdaging.
Juf, ik ben benieuwd naar je luiertas! Ik heb ondertussen al 3 tasjes met rits gemaakt en mijn uiteinden zijn al beter dan het eerste maar het is toch nog niet perfect. Al die ritsen had ik via een naaigroepje op facebook gescoord. Iemand zijn mama wou ze allemaal in 1 keer kwijt en ik was het snelste met reageren Hier wordt weinig genaaid de voorbije dagen, werken en genieten van het mooie weer! Ik had laatst een cirkelrokje voor Hanne gemaakt, dat wilt ze nu aandoen op het schoolfeest zondag. Maar ze heeft ook een haarband nodig, iemand een link naar een tuto voor een haarband? Miron, had jij niet al eens een haarband gemaakt? Groetjes
Ik ben gisteravond met de luiertas begonnen. Ik heb toen alle onderdelen geknipt. alleen nog wat binnenvakjes knippen. Vanmiddag begonnen met in elkaar naaien. Ik vind hem nu al supermooi! Ik gebruik donkere spijkerstof. En als accentkleur aquablauw (mijn lievelingskleur). Paspelband is ook aqua. Dus daar heb ik net nog wat extra van besteld. Verder heb ik een applicatie van een auto gemaakt van de achterkant van spijkerstof. En die heb ik op de flap gestreken en daarna met aqua stiksel vastgezet. Als m'n zoontje straks op bed ligt kan ik weer verder.. Ik hoop dat het allemaal lukt. Het wordt trouwens een tas met flap, dus zonder rits. Was die haarband niet van Emma en Mona?
Ik heb deze Reversible Headbands « thelongthread.com ervoor gebruikt. Die kun je maken zoals hun het tonen maar je kunt hem ook eerst goed op goed stikken en daarna keren.
M'n luiertas is af!!! Ik zal morgen foto's maken. Alleen door de spijkerstof is hij wel wat zwaar geworden. En ik kon helaas geen verstelbare schouderband maken. De schouderband is ook van spijkerstof (4 lagen) en paste niet door dat schuifding heen. Ik had toch net genoeg paspelband, dus de bestelling die morgen komt gebruik ik dan wel voor andere dingen.
Merci voor de link Miron, ik ga hem zo naaien zoals jij zegt. Juf, die haarband van emma en mona is om met de overlock te maken (als we dezelfde voor hebben toch) en dat heb ik niet Oh nu ben ik heel benieuwd naar je tas, ik zie dat graag jeans en dan 1 accentkleur blauw of rood erbij. Over 2 weken moeten we naar een verjaardagsfeestje van de meter van Woutje. Als ik vraag wat ze wilt voor haar verjaardag, zegt ze dat ze niets wilt, echt niets. Dus nu wil ik zelf iets maken Iemand een ideetje? Groetjes
besje, E&M maakt hem met een overlock, maar met een stretchsteek op de naaimachine kan het toch ook prima? juf, mooie tas!
bedankt! Ik ben nu bezig met een fototoestelhoesje. En dat wordt ongeveer de luiertas, maar dan in het heel klein.
het is weer veel te laat geworden. Fototoestelhoesje is af, net wat te ruim geworden, dus misschien maak ik nog wel een nieuwe. Verder nog twee patchwork kussenhoezen voor de babykamer gemaakt... Nu snel naar bed.