We hebben afgelopen week een kijker voor ons huis gehad, dus had mijn spullen allemaal netjes opgeborgen en niet meer tevoorschijn gehaald. Maar wil het jasje toch wel af gaan maken dus heb de machine weer tevoorschijn gehaald. Misschien dat ik vanavond of morgen wel weer begin. Jullie hebben mooie dingen gemaakt zeg! Stoer apenvest, luiertas en ritstasjes zag jk voorbkj komen.
Ik heb weer wat op m'n blog gezet. Een fototoestelhoesje en een voorproefje op de babykamer. (wat er tot nu toe af is).
Hier druk met werk en genieten van het mooi weer hé Maar nu ben ik 4 dagen thuis dus morgen komt het naaimachine weer uit de kast. Zaterdag mag Hanne naar een verjaardagsfeestje en het vriendinnetje wilt graag kleertjes voor haar barbie's. Nu hebben ze in de winkel bijna geen keuze en kost een kleedje bijna evenveel als een barbiepop zelf. Dus ik ga proberen om zelf wat kleertjes te maken, proberen Vorige week een bloes/t-shirt voor mijn eigen gemaakt maar dat paste toch niet zo goed. Dus dat patroon ga ik een beetje aanpassen en opnieuw proberen. Groetjes
Hier is het al een paar dagen geen mooi weer. Gewoon grijs (noord Nederland). Maar op het weerbericht zag ik wel dat dat vooral in het noorden is en dat de rest van het land wel mooi weer heeft. Morgen wil ik naar de markt/stad. Nog wat hobbyspullen kopen en stofjes. En haakkatoen. Dan kan ik verder haken aan het babydekentje waar ik mee bezig ben.
Juf, super leuke spullen heb je gemaakt ! Ik ben nog steeds flink aan het naaien, heb alleen nauwelijks foto's. Ik had voor mijn buurtjes allebei een mooie tas gemaakt, en ben op de naailes bezig met een vestje voor mijn jongste zoontje. Ik ben nog niet zo handig in het maken van kleding, dus dat moet ik echt op de les doen. Verder veel gefreubeld aan stoffen hartjes die ik aan het pimpen ben met kraaltjes, lintjes, bandjes en gehaakte bloemetjes. Wil er iets van maken om voor het raam te hangen . Als ik weer foto's heb post ik weer iets! Intussen is het leuk om jullie maaksels te bewonderen
Juf, hier inderdaad al een tijdje prachtig weer... waar vorige week het eigenlijk opeens veel te warm was voor de kindjes met 28,5 graad in de schaduw . Maar goed, klagen doen we niet . Jij blijft wel mega productief zeg! Knap hoor hoe je dat doet. Ben al bij je blog meerdere malen langs geweest om alles te zien, geweldig! Kamrtje wordt ook leuk . Hier druk geweest met de shop, met een workshop die ik heb gegeven (was leuk he, mbtc ) . Wat saaie verstel klusjes gedaan en gisteren nog even een shirt voor mezelf gemaakt. MaMarieke Morgen is mijn examendag.... daarna laat ik mijn kleding zien wat ik gemaakt heb. Donderdagochtend staat heel saai even een stapeltje leggings voor dochterlief op de planning.... die zijn allemaal te klein of versleten. Verder moet er nog een tas voor peuter gemaakt worden, want volgende week wordt hij 4 en na de zomervakantie gaat hij dus naar school.... met een stoere tas mama! Oke.... hint begrepen zwaai voor iedereen
Hier is het dan zeker minder mooi weer. Vandaag naar de markt gefietst (ca. Half uur dus heelrustig gefietst met fietskar). Het was toch wel benauwd, tereijl het best grijs lijkt. De thermometer langs de weg gaf terug wel 20 graden aan, dus het wordt toch warmer nu. Ik heb nog wat stofjes gekocht en ritsen, naaimachinenaalden. Ik wil voor mn zoontje een tas maken. Iets kleiner dan de luiertas. En natuurlijk nog bezig met de decoraties voor de babykamer. Ik snap ook net dat ik nog zoveel energie heb om te maaien. De vorige zwangerschap lag ik iedere avond op de bank, en nu zit ik bijna iedere avond aan de eettafel te naaien of te hobbyen.
Ik ben druk met een opleiding! Vanaf 20 juni meer tijd hopelijk... Heb echt al zolang niets gedaan. Wel de zolder - waar ik ook naai - verder onder handen genomen, work in progress. Daar ga ik wel van profiteren straks om weer te naaien
Liefzonnetje heel veel succes morgen. Juf hele mooie dingen heb je weer gemaakt. Hier niet zoveel zin en tijd om te naaien. Ben wel met 2 dingen bezig maar dat heeft niet zo'n haast.
Lief zonnetje, veel succes morgen!!! Juf, je hebt al eens de zomersalopet uit de laatste ottobre gemaakt voor je zoontje hé? Daarstraks vroeg iemand raad want haar salopet klopte niet, misschien weet jij het? Haar salopet was bijna klaar en nu wou ze de binnenbenen aan elkaar naaien en dat komt dus niet uit. Ze heeft in het midden een grote opening als ze de beenpijpen juist op elkaar naait. Ik was nu het patroon eens aan het bekijken maar ik zie niets mis. Zou het kunnen dat de elastiek in de rug maar 2cm breed moet zijn ipv 3cm? Moniponi, altijd tof zo'n apart ruimte om te naaien en zeker als hij helemaal in orde is!
liefzonnetje, succes morgen!!! besje, ik wil binnenkort ook aan de slag. Vriendinnetje van J. wilde ook poppenkleding en barbiekleertjes, maar aan dat laatste ga ik me niet wagen, veel te veel gepriegel... Ik ga dus poppenkleertjes maken.
Ja dat snapte ik Ik had geen 3 cm elastiek in huis, dus ik heb smaller elastiek gebruikt. Maar ik heb de tunnel voor het elastiek maar een beetje opde gok gemaakt. Bij mij kwam het verder wel uit. Ik heb hem twee keer gemaakt, beide keren geen probleem gehad met de binnenbeennaden. Het is hier nu opeens wel zonnig trouwens. Ik zou bijna buiten gaan zitten, maar ik wil beginnen aan een tas voor mijn zoontje.
Maakt ze niet gewoon een denkfout en naait ze de voornaad van het ene been op de voornaad van het andere been, en zo ook met de achternaden?? Ipv de benen te sluiten en dan het kruis te stikken. Dan gebeurt namelijk precies wat je zegt: een groot gat Is mij wel eens gebeurd volgens mij
Moniponi, dat had natuurlijk ook gekund maar ik heb de salopet ook in handen gehad en het was wel degelijk met de voornaad op de achternaad Mijn allereerste broek voor Wout had ik zo dus ook verkeerd op elkaar genaaid en kunnen lostornen, nu denk ik altijd 2 keer na voordat ik pijpen aan elkaar naai Ik ben zelf maar aan het patroontje begonnen, tja mijn to-do-lijstje is nog niet lang genoeg Maar als het bij jou is gelukt juf, ligt het al zeker niet aan het patroon. Niekekris, idd het is echt wel een prulwerkje voor barbiekleertjes maar het eerste rokje is toch al af. Ik denk dat een kleedje moeilijker wordt. Ik kon niet kiezen voor poppenkleertjes, spijtig
Ik ben druk bezig met het jasje voor mijn dochtertje. Vanavond de voering in elkaar genaaid. Misschien morgen de boel in elkaar zetten. Alvast een voorproefje..