Meiden, heb zojuist een pdf patroon voor een jumpsuit op m'n blog geplaatst voor wie interesse heeft.
Oh het zijn meisjes jumpsuits Maar wel leuk hoor! Ik heb mn patchworkkussens die ik gisteravond gemaakt heb op m'n blog gezet. M'n zoontje slaapt gelukkig. Hij was de hele ochtend aan het jammeren en huilen en boos zijn. Dus ik ben blij dat het nu even stil is. Eens zien wat ik nu ga doen.
Leuk Bloempje! Die hadden we eerder moeten zien heerlijk jumpsuitje voor dit enorme hete weer! Verder hier over verhit.... morgen nog heter, terwijl het vandaag al 33 graden in de schaduw was. Morgen ook nog peuter die 4 jaar wordt.... nog ff gezellig doen hier....
Ik heb de deuren dichtgehouden en 's middags binnen gezeten. Buiten was het 30 a 31 graden en binnen 22. Helaas de hele dag een huilende/zeurende dreumes gehad, dus ik ben moe. Ik was begonnen met een tas te naaien, maar heb het weer aan de kant gelegd, zelfs daar had ik geen zin meer in. Terwijl ik normaal blij ben dat ik 's avonds even tijd voor mezelf heb om te naaien.
Ik moest werken vandaag, dus weinig van het warme weer gemerkt... Het was binnen ook wel warm, maar het varieerde erg per ruimte. Kinderen hebben na schooltijd een ijsje gegeten en een groot deel van de middag in een badje doorgebracht (oma paste op). Morgen als het droog is zelfde plan, al heeft de oudste dan ook zwemles. We zien het wel. liefzonnetje, gefeliciteerd alvast! En hopelijk toch een leuke dag morgen!
Hier ook alles dicht gehouden en huis redelijk koel. Ben zowaar weer iets aan het naaien; hoezen voor ons IKEA Beddinge opklapbed (van mp). Heb vandaag twee jurkjes gekocht Het frustreert me gewoon teveel om er steeds niet aan toe te komen! Wel tof! Allebei mooie patronen, die ik dus gelijk weer na wil maken, haha. Ik laat ze nog wel eens zien.
Hier gisteravond ook nog lekker zitten naaien. Kan wel alles dichthouden hier maar dan wordt het nog warmer. We hebben namelijk een schuifpui van 5 meter breed en tja als daar de zon op staat gaat het echt broeien in huis. Was gisteravond dan ook 26 graden binnen. Maar ja mijn mannetje is naar engeland met de motor dus kan lekker ongestoord mijn gang gaan savonds. Ben begonnen met het maken van een farbenmix Zucka.
hier heerlijk koel in huis alle rolluiken dicht gehouden ik vond het zelfs koud worden Naaien ben ik even meegestopt hoef nog maar 2 knoopjes voor het jurkje van de naailes en hij is na 6 maanden af hahaha Maar aangezien ik ga trouwen en het heerlijk weer is savonds ben ik nu in de sportschool te vinden... Even lekker een uurtje op de loopband heerlijk. Dus het naaien komt denk ik pas weer tegen de herfst haha.
Liefzonnetje, van harte gefeliciteerd met je dochter! Veel plezier vandaag. Melanina, wanneer ga je trouwen? En ben je onlangs gevraagd? Leuk hoor! Moniponi, ben je matrashoezen of dekbedhoezen aan het maken?
Hallo dames, mag ik jullie als ervaren naaisters om advies vragen? Ik wil voor m'n dochter een prinsessenjurk gaan maken. Ik ben niet zo heel ervaren op de naaimachine, dus ik wil graag stof die makkelijk naait. En als het kan niet te synthetisch. Dochterlief wil denk ik het liefst glimmende, bewerkte en kanten stofjes enzo, wat volgens mij het tegenovergestelde is van makkelijk naaibaar en niet al te synthetisch... Wat voor soort stof denken jullie dat geschikt zou kunnen zijn voor een jurk die ik als onervaren naaister kan maken en die er toch mooi prinsesserig uit ziet? Alvast dank als jullie me willen helpen met advies!
Natuurlijk iets met veel mooie kleurtjes/bloemen ed. En als je er ook glimmende lintjes in verwerkt? Misschien kun je wel een mooi stuk tule of kant bovenlangs tegen een katoentje stikken, en et dan als 1 verwerken. Dan heb je dus een dubbele rok. En natuurlijk veel stof in de rok verwerken, pofmouwtjes, ed. Misschien een mooie gouden kroon erop maken?
Zoiets dacht ik dus ook ja: een katoenen basis en die dan (met de naaimachine of met de hand) versieren met linten / bloemen / kraaltjes / kant / ... Dat kan toch wel, een katoenen basis? Als het maar roze is...
Ik zou kiezen voor een katoenen onderjurk en dan daarover heen een glimmend/bewerkt/kanten stofje (bv. organza). Maar een katoenen jurk en die versieren kan natuurlijk ook prima.
Wie had er vorig jaar ook al weer een hele dunne zomerslaapzak gemaakt? Ik dacht datiemand hier het was. Ik ben op zoek naar een handig patroon.
Dat was Liefzonnetje voor de slaapzak. ik zou ook inderdaad een katoen als basis pakken kun je ook veel makkelijker wassen als het vies wordt.
en misschien met hotfix steentjes glimmertjes erop maken. * trouwen : wij hebben verleden jaar sept besloten te gaan trouwen 6 sept is de grote dag.
Juf, dat waren ik en Moniponi.... gewoon 2 hele simpele varianten als ik me goed herinner.... ik heb de randjes met een rolzoom afgewerkt en een oud laken gebruikt en een rits die ik nog had liggen. Een slaapzak gepakt en overgetrokken. Fluitje van een cent..... (maak alleen wel ff een extra lapje stof bij de top van de rits, anders dan prikt dat wel erg op een bloot huidje) Prinsessenjurk... heb ik nog weinig verstand van maar ik zou ook een roze katoenen basis nemen, wel soepelvallend katoentje en daarom los gaan met strikjes, bandjes, hotfix steentjes of glitter flexfolie (snel en makkelijk ) Melanine, wat goed dat je zo vaak in de sportschool te vinden bent... Heerlijk trouwen! Ik vond het echt een prachtige dag destijds (nee niet de mooiste dag van mijn leven, want onze oudste knul was er toen al en dat was toch wel de meest bijzondere mooiste dag toen hij geboren werd, maar staat wel in de top 4! (eerst alle kindjes )) Geniet van de voorbereidingen, heb je in ieder geval ruim de tijd voor genomen! Tx voor de felicitaties, peuter is nu kleuter geworden! Hij is opeens zoveel groter (zo gedraagt hij zich echt) Nu ff rust voordat mijn ouders komen, die halen grote knul van school, ze komen toch min of meer langs zijn school rijden)
Ik heb beide slaapzakken inmiddels gevonden. Ik wil een dubbel laagje katoen doen, maar waar doe ik dan het keergat? Ik ben nogmniet begonnen hoor, ik ben even hard aan het nadenken hoe ik hem wil gaan maken. En of ik alle materialen in huis heb. Volgens mij heb ik een rits liggen, maar die is paars en niet heel lang. Straks maar even kijken.
Ik heb zojuist de zomerjas van mijn meisje afgemaakt. Er zitten heel wat uurtjes werk in dus ben blij dat hij af is. Hij zit nu in de wasmachine, ff alle patroonstrepen die zichtbaar waren wegwassen. Ik zal foto's op m'n blog plaatsen.